• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Ledsen men..)

Det faktum att du "Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter" gör att du går bort för mig.

Är helt ointresserad av att träna, äta hälsosamt och tycker mest att vältränade killar ser småäckliga ut med massa muskler som putar ut överallt.

Och för att förebygga vissa kommande kommentarer: jag är 154cm lång och har vägt stadigt 49kg i flera år så är inget fetto trots att sista gången jag tränade alls var på gymnastiken i gymnasiet då vi gick till SATS två gånger i veckan.

• Anonym (nej tack)

Jag dejtar aldrig hälsofreak som dig. 

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Ledsen men..) skrev 2017-01-29 13:20:05 följande:

Det faktum att du "Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter" gör att du går bort för mig.

Är helt ointresserad av att träna, äta hälsosamt och tycker mest att vältränade killar ser småäckliga ut med massa muskler som putar ut överallt.

Och för att förebygga vissa kommande kommentarer: jag är 154cm lång och har vägt stadigt 49kg i flera år så är inget fetto trots att sista gången jag tränade alls var på gymnastiken i gymnasiet då vi gick till SATS två gånger i veckan.

Anonym (nej tack) skrev 2017-01-29 13:42:41 följande:

Jag dejtar aldrig hälsofreak som dig. 

Om ni faktiskt försöker förstå er på texten jag skrivit så är det vanor som jag fallit in i pga att jag inte haft/har en tjej att lägga tiden på. Hade jag haft en tjej hade jag inte lagt ner den tiden jag gör på träning (eller jobb). Jag nämner även att det finns mer saker i livet än jobb och träning och att jag inte vill leva i den bubblan.

Syftet är inte heller att försöka skryta eller framstå som bättre för att jag lägger ner den tid jag gör på träning, om någon skulle tolka det så.

Ni båda verkar ha missat min poäng ganska grovt. Läs gärna om och gör en ny tolkning.
  • Anonym (Jaha ok)

Jag broadcastar inte med min träning eller har ett Instagram-konto där allt handlar om träning eftersom jag inte vill att tjejer ska koppla mitt liv endast till det.

• HoHoHoHo

För det första; du ska nog vara väldigt försiktig med de "omdömen" som folk ger dig . De är uppenbart inte neutrala ( antingen folk som gillar dig eller folk som är artiga) . Det betyder inte att du är en skitstövel men du kan kallt räkna med att de inte speglar dig.

Personligen tycker jag även att det är fruktansvärt avtändande med attityden "jag är ingen beckham men det är vad brudarna vill ha"....Du antyder lite att du kommit till den slutsatsen

Sist omen inte minst- de flesta vill vara första prioritet i sin partners liv, inte komma efter jobb/träning/polare. Nu vet jag inte hur du har det där men du låter väldigt upptagen

Du borde fråga kvinnorna istället varför de inte vill dejta dig

Happy hunting

• Anonym (Qwerty)

Det största hindret här jag skulle se är vad övriga skrivit. Problemet jag ser är att våra livspassioner skiljer sig väldigt. Framför mig ser jag kvällar som jag får spendera själv eftersom du är på gymmet och jag sitter framför en bra film. Och det är inte så jag vill ha det. Jag vill ha en partner som delar mitt film och dataspelsintresse.

Sedan får jag väldiga obehagskänslor av muskelberg, när man verkligen ser att killen utan problem kan bryta nacken på mig på två röda om han ville. Sen tycker jag om killar som är mjuka, både invändigt och utvändigt

Men för att svara på dina frågor: Jag är alldeles för mycket feminist för att bekymra mig över att "vara för på", skulle killen tycka det har vi alldeles för skilda värdegrunder för att något ska lyckas ändå. Och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag förväntar mig av en kille, mer än att han måste vara sig själv.

• Anonym (Gaby)

Du kan inte fråga enstaka kvinnor hur tjejer i allmänhet tänker, vi är inget kollektiv med ett hive-mind... För mig är det absolut viktigaste hur hans personlighet är. Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet. Att skriva att du inte är David Beckham och därför inte är intressant visar på en rätt negativ syn på kvinnor, som att du tror att det kvinnor vill ha är nån vältränad snygging med massor av pengar, annars får det vara. Men det är inte det viktiga i ett förhållande. Min man är varken vältränad eller rik, men jag älskar honom för den han är, för den härliga fina person han är.

• Anonym (Tjej25)

Jag ser inget problem med dig. Visst, jag hade inte uppskattat att få sitta själv de flesta kvällar i veckan för att du antingen jobbar eller tränar men det är ju som du säger, något att göra när man inte har någon.

Jag tror att många tjejer är för kräsna och letar efter det som verkligen är perfekt och så kan man inte ge en kille fler chanser eller mer än 10 minuter. Skriver han ett kort meddelande så dissar man för att det är för lite information. Skriver han för långt så dissar man för att det är för mycket att läsa. Många gillar inte vältränade killar medans andra gör det.

Jag skulle inte se åt en vältränad kille men det beror mest på att jag själv är lite mullig - absolut inte fet, och tänker att en vältränad kille inte vill ha mig.

Jag hoppas att du hittar någon att dela din vardag med.

• Anonym (Jaha ok)
    HoHoHoHo skrev 2017-01-29 14:16:34 följande:

För det första; du ska nog vara väldigt försiktig med de "omdömen" som folk ger dig . De är uppenbart inte neutrala ( antingen folk som gillar dig eller folk som är artiga) . Det betyder inte att du är en skitstövel men du kan kallt räkna med att de inte speglar dig.

Personligen tycker jag även att det är fruktansvärt avtändande med attityden "jag är ingen beckham men det är vad brudarna vill ha"....Du antyder lite att du kommit till den slutsatsen

Sist omen inte minst- de flesta vill vara första prioritet i sin partners liv, inte komma efter jobb/träning/polare. Nu vet jag inte hur du har det där men du låter väldigt upptagen

Du borde fråga kvinnorna istället varför de inte vill dejta dig

Happy hunting

Anonym (Qwerty) skrev 2017-01-29 14:19:32 följande:

Det största hindret här jag skulle se är vad övriga skrivit. Problemet jag ser är att våra livspassioner skiljer sig väldigt. Framför mig ser jag kvällar som jag får spendera själv eftersom du är på gymmet och jag sitter framför en bra film. Och det är inte så jag vill ha det. Jag vill ha en partner som delar mitt film och dataspelsintresse.

Sedan får jag väldiga obehagskänslor av muskelberg, när man verkligen ser att killen utan problem kan bryta nacken på mig på två röda om han ville. Sen tycker jag om killar som är mjuka, både invändigt och utvändigt

Men för att svara på dina frågor: Jag är alldeles för mycket feminist för att bekymra mig över att "vara för på", skulle killen tycka det har vi alldeles för skilda värdegrunder för att något ska lyckas ändå. Och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag förväntar mig av en kille, mer än att han måste vara sig själv.

Svarar på båda era inlägg i samma.
    Jag har nog varit otydlig i min text eftersom många har fått fel uppfattning om mig.

Omdömena har jag fått från kollegor men även i samtal med chefer över mig. Hårt jobb lönar sig.

David Beckham-attityden har formats efter år av mönster som tyder på just sånt beteende. Sen fattar jag väl att ALLA tjejer inte är så.

Det enda jag önskar är en tjej som jag kan ge all min uppmärksamhet och spendera min tid med. Ge och få närhet och trygghet och försöka bygga upp tillit till varandra. Inte vara en toffla men visa att hon är min prioritering FRAMFÖR jobb och träning.
    Tjejer på Tinder och andra dejtingsidor har jag aldrig skyltat för med hur mycket tid jag lägger på träning eller jobb. Jag har sagt att det är en stor del av mitt liv just nu eftersom jag är ensam men en del av den tiden vill jag lägga på en tjej istället och få det att gå ihop med henne som prio. Jag vill ta tid från jobb och träning och lägga på en tjej. Det handlar om att hitta någon och lägga om prioriteringarna som jag vill göra. Sen jobbar jag inte mer än någon annan, jag har mina 40h i veckan, thats it.

Jag tränar inte på kvällar och att krypa ner i famnen eller hålla om en tjej och känna hennes värme framför en bra film är något jag hellre skulle göra än att lämna henne ensam för att gå och träna. Bara att skriva "att krypa ner i famnen eller hålla om en tjej...." ger mig gåshud och känslor av lycka.

Jag är inget muskelberg, jag är rippad med några extra kilon över vintern och har en bättre kropp än en vanlig Svensson. Som sagt, målet är inte att bli en toffla men bara för det är jag ingen aggressiv Hulken som skulle slänga in dig i väggen om vi tyckte olika om något. Jag tror mer på att vara ärliga och tydliga med varandra på en schysst nivå, utan våld.

Jag har 24h på mitt dygn som alla andra där jag lägger:
    X antal timmar på jobb
    X antal timmar på träning
    0 timmar på en tjej MEN som jag vill ta timmar främst ifrån träningen och lägga på.

Så snälla säg inte att jag skulle gå och lyfta skrot framför en myskväll eller en fin middag med en underbar tjej. 

• Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Tjej25) skrev 2017-01-29 14:46:03 följande:

Jag ser inget problem med dig. Visst, jag hade inte uppskattat att få sitta själv de flesta kvällar i veckan för att du antingen jobbar eller tränar men det är ju som du säger, något att göra när man inte har någon.

Jag tror att många tjejer är för kräsna och letar efter det som verkligen är perfekt och så kan man inte ge en kille fler chanser eller mer än 10 minuter. Skriver han ett kort meddelande så dissar man för att det är för lite information. Skriver han för långt så dissar man för att det är för mycket att läsa. Många gillar inte vältränade killar medans andra gör det.

Jag skulle inte se åt en vältränad kille men det beror mest på att jag själv är lite mullig - absolut inte fet, och tänker att en vältränad kille inte vill ha mig.

Jag hoppas att du hittar någon att dela din vardag med.

Jag skulle aldrig lämna en tjej ensam hemma för att åka och lyfta skrot.
    Som du säger "Något att göra när man inte har någon" - EXAKT du förstår vad jag menar.

Tjejer behöver inte anstränga sig lika mycket som killar för att hitta någon även fast det inte alltid är lättare att hitta en seriös kille. Finns många svin som bara vill komma innanför byxorna på tjejer och är villiga att göra vad som än krävs för det, tyvärr. Jag hoppas att jag gett ett lite seriösare intryck än så, minst sagt.

Alla är olika och det finns ingen mall som får alla tjejer på fall(tur det) men som kille att skriva en inledningsfras till en tjej är som att peka blint. Allt kan tolkas som negativt, om man skriver för långt / för kort / frågar 1 eller 2 frågor kan man anses som antingen för på eller för ointresserad. 
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker