Inlägg från: Anonym (Gaby) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gaby)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Du kan inte fråga enstaka kvinnor hur tjejer i allmänhet tänker, vi är inget kollektiv med ett hive-mind... För mig är det absolut viktigaste hur hans personlighet är. Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet. Att skriva att du inte är David Beckham och därför inte är intressant visar på en rätt negativ syn på kvinnor, som att du tror att det kvinnor vill ha är nån vältränad snygging med massor av pengar, annars får det vara. Men det är inte det viktiga i ett förhållande. Min man är varken vältränad eller rik, men jag älskar honom för den han är, för den härliga fina person han är.

• Anonym (Gaby)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 15:09:39 följande:

"Att han är glad, har humor, inte tar sig själv på så stort allvar och att har en positiv syn på livet."

Väldigt standard krav om jag får säga mitt. Finns allt för många tjejer som säger att det är just det som de letar efter hos en kille men ändå finns det så mycket singlar där ute. Jag tror inte det är så lätt.

Negativ syn på kvinnor skulle jag inte direkt säga men det är ingen hemlighet att ni kan välja och vraka bland killar där ute. När jag fattar att jag bara är en spelpjäs i väntan på att något bättre ska dyka upp hos en tjej blir jag inte förvånad längre. Man kan omöjligt dra alla tjejer över en kam och det försöker jag inte heller men du kan inte förneka att det är många tjejer som utforskar sina val och beter sig nonchalant emot killar inte varit något annat än trevliga och respektfulla när något bättre presenterar sig. När jag säger bättre så syftar jag i de flesta fallen på - snyggare till utseendet, bättre kropp, större plånbok, bil, materiella ting etc. Men som sagt inte ALLA kvinnor så misstolka mig inte.

Enligt min erfarenhet är det rätt ovanligt att hitta en kille som inte tar sig själv på för stort allvar, som är chill liksom och som inte behöver hävda sig på olika sätt, utan som är trygg i sig själv. Du kan tycka att det är standardkrav, men det är inte standardmannen som lever upp till dem...
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker