• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Arcnice
    Anonym (Em) skrev 2017-01-31 21:08:56 följande:
    Fast jag menar att det är något som kan ändras. Man kan tycka att något visst är oattraktivt till en början, t.ex om en kille har en tand som är lite sned eller nåt, en udda dialekt som man inte gillar, eller att han har en väldigt pratig personlighet eller vad som helst. Men sen när man lär känna honom och man kommer varandra nära så kan man börja att tycka att den där sneda tanden, dialekten och den där pratigheten, som man först störde sig så på, är det gulligaste som finns. Människor är inte statiska, vi är formbara, vi ändras genom livet, genom de människor vi möter, de upplevelser vi har och det vi går igenom.

Och bara för att man börjar dejta nån så betyder det ju inte att man måste bli tillsammans, utan det handlar ju bara om att lära känna en människa, och när man lär känna nya människor lär man också känna sig själv. Det man vill ha, det man behöver, är kanske inte alltid det som man först trodde. Om man har attityden att man måste vara attraherad, inifrån och ut, från första stund, så tror jag att man missar så mycket. Om man tror att allt ska kännas helt perfekt och rätt från första stund, och om det inte gör det så förkastar man det, så tror jag att man går miste om så mycket.

När man är liten kanske man bara vill ha spaghetti och köttfärssås, pannkakor, hamburgare och korv, men ju mer olika maträtter man provar, desto mer vidgas ens smak och sånt som man förut kan ha tyckt varit äckligt börjar man tycka om.

Man har kanske inte alltid samma favoritfärg genom hela livet. Kanske älskar man rosa i den tidiga barndomen, för att sen börja älska grönt och sen börja tycka om svart. Om man går genom hela livet låst vid "Jag älskar rosa, bara rosa, rosa, rosa. Alltid rosa! Samma nyans av rosa." utan att låta andra färger ens få chans att bli ens favorit. Genom att ta till sig blått, grått, lila, orange och turkos, så lär man sig något, och kanske blir nån av de färgerna oväntat ens nya favorit. Och blir det inte det, så har man ändå lärt sig nåt om andra och sig själv.

Kanske upptäcker man nåt nytt hos sig själv, att man är mer nyanserad än man trott.
    Åter igen är jag med på vad du menar, men jag tror att det ändå måste finnas något drag (utseende- eller personlighetsmässigt) hos en person som från början. Menar inte att man ska falla pladask från början, utan att de finns ett frö som gror ju mer man lär känna en person.
    Finns inte det så spelar det ingen roll hur bra man tycker om personen, eftersom man inte kommer att känna mer än vänskap i alla fall. Inget fel med vänskap, men det är inte det samma som ett kärleksförhållande.

Förstår din liknelse med barn och mat. Dock haltar de lite, eftersom smaklökarna faktiskt utvecklas med åldern (rent fysiologiskt).
  • Tecum
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-01-31 21:41:09 följande:
    Lite OT men kanske en del av varför TS inte träffar någon på nätdejtingen...

Jag har JÄTTELÄNGE följt en tråd om nätdejting på ett annat ganska stort forum. Det är i stort sett bara tjejer som skriver där. SHIT vad de är hårda och kritiska i sina möten på nätet. 

Visst, vissa av männen de beskriver verkar vara intellektuella stolpskott men i många fall har jag inte ens fattat (efter deras beskrivning) VAD den stackars mannen sagt för subtilt fel för att fått dem att helt dissa och i vissa fall även blocka. Om många är som denna grupp kvinnor i blandade åldrar så förstår jag att många är kvar som singar.

Som jag skrev tidigare i denna tråd så träffade jag ju min partner på nätet. Han var en av två högst normala, trevliga och snygga män jag dejtade. Fast i ett tidigt skede i vår konversation (innan vi setts) så skrev han något töntigt/konstigt som fick mig att rygga lite. Hade jag varit så där kritisk hade jag missat den bästa, finaste mannen i hela världen för mig. 
    Jäklar så bra skrivet!!!
  • mjess

Skulle vara jättekul att hitta en kille som dig att prata med utanför fl.

• Anonym (Jaha ok)
    mjess skrev 2017-01-31 22:17:23 följande:

Skulle vara jättekul att hitta en kille som dig att prata med utanför fl.

Fina ord som värmer, mjess.
    Jag är inte så high på hur FL fungerar men jag tror om du "öppnar" upp din profil mer så jag kan få möjligheten att skicka privata meddelanden till dig.

Börja med det så tar vi det därifrån!
  • mjess
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-31 22:46:25 följande:

Fina ord som värmer, mjess.

Jag är inte så high på hur FL fungerar men jag tror om du "öppnar" upp din profil mer så jag kan få möjligheten att skicka privata meddelanden till dig.

Börja med det så tar vi det därifrån!

Jag har inte heller större koll på hur det fungerar här på sidan. Men kanske har lyckats göra så min profil kan visas nu.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Em) skrev 2017-01-31 20:53:35 följande:
    Tack. Jag tror på att öppna ögonen för fler människor. Att inte välja bort människor för fort. Ibland kan det ge rätt mycket att umgås med folk som man inte direkt gillar också. Dels för att det är ganska lärorikt, men ibland kan det vara en person som inte alls attraherar eller intresserar en till en början, som efter en tid blir en helt annan person än man först trodde. Jag tror att det är många som lever i lyckliga förhållanden med personer, som inte de föll för vid första ögonkastet. Eller det andra.

En annan viktig aspekt kan också att vara att en person kan vara nyckeln till att lära känna en annan person som känner en annan person, som är den rätta för en. För personer som är trevliga och som man trivs med kan känna andra trevliga personer som kanske är den rätta för en.

Låt säga att du börjar prata lite med din granne, Anette, 58. Hon är kul och trevlig, och pratar om diverse ting när ni ses i trappuppgången och i tvättstugan. Nu tänker du kanske direkt "Nej, men jag vill inte dejta en 58 år gammal tant!!! " och det är inte alls det jag menar. Anette, 58, har en son i din ålder och genom att lära känna henne så lär du känna hennes son. Innan du då genast tänker "Men hallå, jag är inte intresserad av killar! Jag är ju straight och letar efter en flickvän!" så är det inte heller det jag menar. Du börjar hänga med med Victor och hans flickvän Julia, och de är folk som du verkligen gillar. Innan tanken "Men jag är inte sån som börjar flirta med en kompis flickvän!" kommer, så är det inte heller det jag menar. Genom att umgås med Victor och Julia lär du känna Julias gamla kursare Linnea, som precis har blivit singel. Hon vill inte börja dejta, hon lägger inte upp några profiler på några dejtingsidor. Hon vill bara ha nån som hon kan prata med, som kan lyssna och som är trygg och snäll. Linnea tänker att nån sån kommer hon inte hitta. Men så lär hon känna Julias och Victors nya kompis...Dig.

Och sen när du på julafton år 2077 sitter och tittar på din älskade hustru Linnea, och era barn och barnbarn runt om er, och du tänker på alla era minnen och hur annorlunda ditt liv hade varit, om du inte börjat prata med den där gamla grannen en gång för länge, länge sedan.

Vad jag menar är att man genom att vidga sina vyer och bekantskapskretsar och göra sånt som man annars inte skulle göra, kan leda till att man hittar nån som man annars aldrig skulle möta. Dejtingsidorna är jättebra, och det är väldigt många som finner varandra där, men vidga dina vyer, lås dig inte vid dem. Gör nåt som du inte brukar göra.

Jag funderar också på detta med träningen. Kanske du skulle ta och börja testa andra träningsformer än de du normalt gillar, så kan du träffa tjejer som också gillar att ta hand om sig och sin kropp, och som du kan ha en hel del gemensamt med, men som du inte träffar där du tränar nu. Alltså om du kliver ur din comfort zone lite, och prova nåt som du annars inte skulle prova. Kanske dans eller yoga eller så.

Ja, jag förstår ju om du protesterar nu, och tänker "Nej, det där är ju inte alls jag. Sånt kan inte jag. Skulle kännas jättekonstigt och jag skulle känna mig helt bortkommen där!", men det är liksom meningen med att göra nåt som känns diametralt mot det man brukar. Att våga bryta mönstret. Då möter man andra människor än man annars gör. Och nån kan vara "den rätta". Eller "den rättas" grannes kusins kompis. Det vet man inte förrän man vågar.
    Återigen ett superinlägg och jag håller med på allt(?) i stort sett.

Jag jobbar och tränar, det är typ det jag gör. Behöver jag göra ärenden i stan gör jag alltid de själv. Krogen blir det sällan och kompisarna "umgås" jag mest via chatten på telefonen. Varför det sällan blir krogen har jag nämnt i tidigare inlägg men jag kan poängtera ut igen att jag inte är nykterist.
    Saker som jag velat testa på ett tag nu är tex spinning och klättring men det har inte blivit av. Inga polare är direkt sugna och det är skönare att följa mönstret som jag har inom träningen(på tal om comfort zone som du nämnde). Comfort zone är farlig, man stannar upp och slutar utvecklas. Har läst en hel del om den och mycket annat trygghetstänk när jag fick upp ögonen för böcker som är inriktade på mentalhälsa och psykets påverkan på oss.

Kan inte låta bli att tänka på två quotes när jag läser din text.
    "If you always do what you always did you will always get what you always got"
    "Foolishness is doing the same thing and expecting a different result"

Det kanske låter megafånigt men de stämmer.

Klockrent stycke där också som slutade med min älskade Linnea. Lite kul att du gång på gång skrev "och med det så menar jag inte" i det stycket :D

Du nämner i början att man inte ska välja bort människor för fort. Det är inte det stora problemet för mig dock. Jag känner aldrig att jag riktigt får en chans av tjejerna, man läser och hör runt omkring hur kräsna tjejer är och hur många killar de kan välja på etc. Men internet är internet. Varför jag skapade tråden var mer för att få en förståelse för tjejers(inte alla) beteende och eran syn på det beteende samt en inblick i hur ni tycker, tänker och uppfattar saker främst hos oss killar men även andra saker i livet. Vill inte begränsa mig vid att bara se saker från en mans vinkel. Att se tjejers syn på saker är väldigt nyttigt, intressant och ibland komiskt. Det sistnämnda tror jag ni kan tycka om oss killar också, hah!

Jag protesterar inte heller. Du pushar och tar upp viktiga punkter som i min situation kan bli till det bättre om jag tar till mig och agerar. Mina vardagar ser som sagt väldigt lika ut men ett steg som jag vill ta är ju att minska på träningstimmarna och lägga dem på en tjej. Just det.. en tjej, inte fler, ifall någon skulle ha några funderingar kring det.

Mycket av det du skriver är grymt och sånt som jag tänker i huvudet men agerar aldrig på dem. Att se det nedskrivet i text blir på något sätt starkare. Jag kommer läsa dina inlägg igen.

Tack så mycket att du tar dig tiden! Hoppas inlägget är läsbart, kroppen vill sova nu.
  • Tom Sawyer
    MrsTM skrev 2017-01-29 15:41:56 följande:

En sak till! Öva framför spegeln på att få till glimten i ögat, som en buspojke som är på väg att göra nåt han inte får. Blicken hos min flirt är nåt i hästväg, jag smälter som smör när han tittar på mig. Lika delar bus, beundran, humor och självförtroende. Som att han vill säga "jäklar vad du är fin gumman, skyll dig själv om du inte är sugen, jag har en massa kul i åtanke."

Den där glimten får man när man är nykär. Det är därför folk brukar säga sånt som "Typiskt, att nu när man hittat någon så verkar alla andra plötsligt intresserade!" Ganska logiskt när man tänker på det efteråt, men inte när man är där kanske.
    Så mitt tips till TS (trots att jag är man och du frågade kvinnorna) är att ta till dig det som MrsTM skrev i inlägg 18...bestäm dig för att du "är nykär, men du vet inte i vem ännu" och se dig omkring IRL.

• Anonym (Jaha ok)
    mjess skrev 2017-01-31 23:18:10 följande:
    Jag har inte heller större koll på hur det fungerar här på sidan. Men kanske har lyckats göra så min profil kan visas nu.
    Funkar fortfarande inte.. ska kollar om jag kan hitta vad man måste ändra.
  • Anonym (Jaha ok)
    mjess skrev 2017-01-31 23:18:10 följande:
    Skicka ett meddelande till Hejsvej123 annars så svarar jag dig.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker