• Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Börjar med lite information om mig själv eftersom det verkar vara så väldans viktigt.
    Städad kille som snart fyller 26.
    Jobbar på ett av världens största företag, inom deras IT avdelning och tjänar över 30 i månaden.
    Har ingen speciellt nämnvärd utbildning men att lägga ner den tid och slit som krävts för att komma dit jag är för tillfället föll naturligt redan i yngre ålder eftersom tjejen jag antagligen hade lagt tiden på istället aldrig har funnits.

Likaså med träningen. Tränar 7 dagar i veckan, äter hälsosamt och har en kropp därefter.

Mina kollegor (tjejer och killar) beskriver mig som snäll, trevlig, mogen, grym social kompetens och förmåga att samspela med andra, empatisk förmåga, hög grad av självinsikt, dedikerad och målmedveten. Deras ord, inte mina.
    M.a.o så har jag en väldigt stabil vardag och är inte socialt efterbliven.
    Jag vill inte vara fast i min jobb- och träningsbubbla även om det är saker som intresserar mig. Det finns så mycket annat i livet och då tänker jag inte på partyresor med grabbarna. 

Vad är det som krävs av oss män? Jag kommer aldrig kunna ge er ett liv som David Beckham hade gjort - är jag inte intressant då?

-----

Jag har hängt på Tinder och även andra sidor där man är mer anonym och fått en del matchningar som med facit i hand inte verkade vara något märkvärdigt för tjejen.

Jag har prövat att vara allt ifrån snäll, intresserad, neutral, rakt på sak, ointresserad, nonchalant och rent utav otrevlig och respektlös. Jag har varit känslokall emot vissa tjejer och ibland har jag varit ärlig och förklarat att jag vill hitta en tjej att klicka med, känna trygghet och närhet hos och ha skönt sex med och träffas mer än bara som ett ONS samt poängterat ut att jag hellre är med EN tjej och försöker bygga upp något än att spela massa spel och hoppa runt.

Att bli seriösa med någon är något jag anser tiden får avgöra - Klickar man så faller allt sånt naturligt över tid. Att hetsa om att bli seriösa känns desperat och risken att någon bara blir sårad anser jag vara väldigt hög. 

Igår skrev en tjej här på FL "Om kvinnan tar initiativet finns det en risk att hon uppfattas som "på" eller "desperat". Det bryter mot normen."

Tänker ni tjejer så? 

Många tjejer anser inte att de ska ta första steget men vad är det ni förväntar er av oss killar? Jag har ingen trasig bakgrund med en mamma som aldrig var där så den relationen behöver inte försöka lagas ihop.

• Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
  • Anonym (Charlotte68)

Jag tycker också att du verkar vara en toppenbra kille. JAG personligen tänder på någon som kan använda sin hjärna och formulera sig i ord och text. Vilket du klarar bra. :)

Jag har dock inga jättekonkreta tips mer än att fråga om du dejtat på andra sidor än Tinder? För just dina skills att kunna uttrycka dig lär väl knappast hinna märkas på Tinder?

Jag är säkert urgammal i jämförelse med dig, men jag blev singel för 1,5 år sedan och träffade sen min nuvarande partner (som jag älskar till världens ände och tillbaka) på sajten med det hemska pinsamma namnet Elitsinglar. Vi skrev en del innan vi sågs och även om jag nu tycker han är snyggast i världen så var det främst hans kommunikativa förmåga som gjorde att det blev en första dejt.

Lycka till, jag tvekar inte en sekund att du förr eller senare hittar rätt partner!

• Anonym (kort tjej)

Jävligt löjlig ryggdunkar tråd, alla ska tycka lika...

• Anonym (Lyser tyvärr igenom)

Man får nog tycka olika också!

Ett par reflektioner som säkert är bekant för många men so tål att upprepas:

En kille, även om han ser "medioker ut" har större chans att hitta en partner en en kvinnlig dito.

Varför? Jo för tjejer är utseendet många gånger avgörande för att killar ska ha eller få ett intresse. Killar har "fler strängar på lyran att spela på" så att säga.

I arbetslivet behöver dock inte ett halvintressant utseende vara till något hinder i karriären. Därimot kan en sexbomb till tjej få riktigt stora problem. Att ta sig fram i det läget kräver nästan än mer kompetens än för en manlig dito dvs för att komma framåt och få ett likvärdiga jobb.

Detta är en generalisering men vi människor är ju bra på det så det är nog så vanligt i nästan alla sammanhang (möjligen vetenskap som sådan undantaget).

"Det bästa" är att att var en snygg och duktig kille som har en avslappnad inställning till livet och har en schysst attityd. Då lyckas man allra bäst i båda dessa världar, dvs kärleksliv och arbetsliv. Finns liksom inga hinder om han inte själv sätter dom. Inte mycket fördomar att kämpa mot överhuvudtaget.

Min bror är en sån person. Om jag jämför honom och mig undrar man ibland om vi lever i samma värld. Kärleken har jag inga problem med, men karriären, oj vad man får kämpa, mot både lika kompetenta som sämre killar.

• Anonym (Jb)

Jag tycker att utseendet såklart kan spela viss roll. Men klickar man med en person som man tycker om att umgås ned spelar utseendet ingen roll. Jag faller (är tjej 26år) förresten, för en personlighet. Att hitta en person som får mig att må bra, få mig skratta och känna mig trygg med och litar på. Det betyder så mycket mer än ett utseende!

• Anonym (Fia)

Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.

Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 16:00:09 följande:

Jag tycker att utseendet såklart kan spela viss roll. Men klickar man med en person som man tycker om att umgås ned spelar utseendet ingen roll. Jag faller (är tjej 26år) förresten, för en personlighet. Att hitta en person som får mig att må bra, få mig skratta och känna mig trygg med och litar på. Det betyder så mycket mer än ett utseende!

Håller förstås med om att efter hand som man lär känna varandra får utseendet mindre betydelse men den har ändå ganska stor betydelse för många, även efter flera år ihop. Mycket individuellt hur stor eller liten den får förstås.

När man träffar en ny person så ska alla passera förbi de första "acceptansgränserna" som alla har mer eller mindre på en potentiell partner. När man är igenom där och klarat några passagehinder kring hur man uppfattas i övrigt, först kan man gå vidare. Annars blir det stopp och man hamnar i diket.

På nätet hamnar många killar i diket. Vi tjej är oftast de som kör bilen och väljer vilken "liftare" man vill ska åka med. En förklaring är att vi är så få medan killarna är så många fler De som läst nationalekonomi har mött detta med "utbud och efterfrågan". Det kan appliceras som fenomen även här, förenklat uttryckt förstås.
  • Tecum
    Anonym (Fia) skrev 2017-01-30 17:34:33 följande:
    Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.
    Klokt av dig att du själv tar initiativ. Många kvinnor låter sig bara bli valda och sen och sen gnäller de över vilket stolpskott de är ihop med...

Du gillar inte killar som snackar pengar. Kan delvis hålla med. Det är bättre att de cashar upp efter middagen och ler som svar. Det räcker fint
  • Anonym (erfarenhet)

jJg tror TS, att du skulle behöva vara lite mer relaxad och ta dig själv med en nypa salt, inte ta åt dig av en diss eller leta fel, utan glatt gå vidare. Kunna skratta åt dig själv liksom. Du låter som om du har en mycket uptight tanke om dig själv, fasaden får inte spricka, allt ska verka perfekt. Det är kanske det som en del tjejer genomskådar trots att du på papperet låter "perfekt"? 

Man styr sin egen framtid till många delar i nya kontakter. Gör så själv när jag känner att det känns ok. Är killen tillräckligt intressant så visar jag mina intentioner. När jag visat det och budskapet nått fram så gäller det för honom agera dock. Står han passiv fortsätter jag inte i samma spår. Dörren står dock öppen för honom att ta kontakt. Går jag därifrån eller hamnar i samspråk med någon annan kille då får han vänta. Så funkar jag.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker