Inlägg från: Anonym (Jaha ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Lite tankar skrev 2017-01-30 11:05:36 följande:

Hoppar för första gången faktiskt in i en FL-tråd, men tänkte att en kan bidra med sina tankar:

Efter att ha läst igenom alla inlägg kan jag sammanfatta det som att du framstår som väldigt defensiv i den bemärkning att så fort någon skriver att de inte skulle vara intresserade så går du in och skriver långa paragrafer om hur de har fel. Det är ingenting jag ska haka upp mig på, bara en iakttagelse (kanske intressant för dig själv att gå tillbaka och läsa om dessa inlägg igen?)

I alla fall, Tinder, vilket är den enda dejtingsida du nämnt att du använt hittills(?), är väldigt problematisk i sig. Jag ska försöka förklara det här så enkelt som möjligt, men det finns flera tusen artiklar att läsa om ämnet! Appen är uppbyggd på att du swipear åt olika håll beroende på om du gillar personen eller inte, enkelt, det krävs alltså väldigt liten insats av användaren. Du får en matchning; upprymdhet! Gud vad kul! Du får en belöning. Tiden går, du får fler och fler matchningar, eller i alla fall samma antal om dagen, och precis som vilket rus som helst så minskar det.

Det krävs fler matchningar för att nå samma rus som i början, du har inte tid att svara/du vill inte svara för egentligen handlar det numera om ruset. Pling, en ny matchning.

Det är en liten ego boost i fickan kan man säga, och det är därför många på Tinder slutar svara eller ens svarar från början. Samtidigt skulle jag vilja säga att i mina ögon är Tinder en app där många söker efter ett ligg, jag har själv aldrig använt Tinder men många vänner har gjort det. Så att leta efter en relation bland detta virrvarr av rus-sökare är, ja, minst sagt svårt. Jag hade turen att träffa min pojkvän i samma lägenhetshus, och för att svara lite på din fråga så vill jag personligen träffa personer öga mot öga, inte via en app, men det är såklart bara vad jag tycker och alla är olika!

Hoppas detta hjälpt dig att förstå Tinder lite bättre och att du kan använda informationen på något sätt! Ha det bra och lycka till.

Ditt första stycke. Vad jag än skriver så kan det tolkas som att jag tar upp skölden eller sätter på mig offerkoftan här.

Jag försöker bara få fram min åsikt och kanske rätta till om någon fått en fel bild av mig. Många har fått väldigt olika bilder utav mig, som du kanske läst. Har du något inlägg som bra förslag på vad du menar så säg gärna till så ska jag kika på det.

Rusen, boosts och belöningarna som du beskriver stämmer säkert gällande Tinder. Jag är dock inte där pga att känna just något av dem 3. 
  • Anonym (Jaha ok)
    Physalis skrev 2017-01-30 11:41:19 följande:

Du verkar ha pausat själva livet i väntan på kärlek. Gör inte det, gör alla saker du tänkt göra när du träffat en tjej redan nu. Du blir lyckligare och kanske till och med råkar hitta kärleken när du är ute på dina äventyr. Livet handlar om mer än att vara en del av ett par.

En annan infallsvinkel är att om du ser bra ut, har en bra personlighet osv så kanske tjejer tror att de inte är intressanta nog för dig. Du kanske måste vara övertydlig med ditt intresse och vara lite ihärdig så att tjejerna förstår vad du är ute efter? Jag får nämligen uppfattningen av att du givit upp lite och gör halvhjärtade försök men anstränger dig inte för det inte är lönt. Du kanske därför bara uppfattas som trevlig/ artig.

Tänk dig själv om du ser en tjej som verkar fantastisk på alla vis så ser du alla män runtomkring som verkar lika bra eller bättre än du. Då krävs det tydliga hintar för att du ska övertygas om att hon är intresserad av just dig.

Jag har inte pausat mitt liv i väntan på kärleken. De flesta i den här tråden verkar tycka tvärtom, främst gällande min träning och jobb.

För att inte repetera mig så läs det jag skrev till Charlotte68 på sidan 9.
    Att tjejer kan vara väldigt snabba på att klicka vidare om man säger minsta lilla fel eller inte är övertygande på direkten.
  • Anonym (Jaha ok)
    Vestra skrev 2017-01-30 12:50:15 följande:

Får stämma in med de som skriver att du verkar vara defensiv. Det är den uppfattningen jag också får när man läser dina svar. Vilket i slutänden får mig att tro att ett liv med dig innebär att du alltid ska ha rätt. Oavsett om det handlar om hur osten ska skäras eller om man ska åka till öst eller västkusten.

I verkligheten kanske det inte alls stämmer, men du kanske ska försöka att bjuda lite mer på dig själv. Alltså när någon påpekar något, exempelvis det här om din träning 7 dagar i veckan, så kanske, istället för att förutsätta att alla fattar att du skulle prioritera din tjej före träningen, så kanske du skulle "ah, det tänkte jag inte på, det har du rätt i, det kanske framstår/låter som...." Men du går in i någon försvarsställning känns det som.

Du är säkert en bra kille, och förmodligen har du också krav på hur du vill att din blivande partner ska vara. Men då du testat att göra på det sätt du gjort hitintills och det inte fungerat, så ska du kanske testa ett annat sätt. Framhäva andra sidor av dig själv. Jobb och träning tar mycket tid, sedan tillsammans med att du framstår som defensiv så hade jag bara ansett dig dryg och om man vill ha något långvarigt så hade du inte varit aktuell då jag hade utgått från att det hade blivit värre i en relation med dig än vad du visar innan. 

Folk tycker olika och det är väl bra det. Jag försöker så gott jag kan här med att vara så förstående som möjligt och samtidigt svara så ärligt jag kan. Det viktiga för mig är inte att ha rätt utan snarare att bli uppfattat på ett så korrekt sätt som möjligt men folk har olika uppfattningar. Du och några till tycker att jag är defensiv, någon säger desperat osv osv. Säger någon något som jag tycker är bra är jag inte sen med att poängtera ut det som positivt.

Förstår jag dig rätt om du fått en uppfattning av mig som om jag vore perfektionist? Jag tycker mina inlägg har pekat åt andra hål. Jag vet inte vad jag ska säga mer. Utveckla gärna, om möjligt.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 13:40:51 följande:

Tycker du låter som en toppen kille.

Tack Jb!
    Som jag redan sagt så instämmer jag helt med din syn på utseende vs personlighet.
    Anonym (Linda) skrev 2017-01-30 14:05:28 följande:

Hej TS!
    Irrelevant fråga för tråden men jag undrar bara vart du bor nånstans? =)

Hej Linda,

Jag bor och jobbar i Stockholm ganska nära innerstan.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (erfarenhet) skrev 2017-01-30 18:02:37 följande:

jJg tror TS, att du skulle behöva vara lite mer relaxad och ta dig själv med en nypa salt, inte ta åt dig av en diss eller leta fel, utan glatt gå vidare. Kunna skratta åt dig själv liksom. Du låter som om du har en mycket uptight tanke om dig själv, fasaden får inte spricka, allt ska verka perfekt. Det är kanske det som en del tjejer genomskådar trots att du på papperet låter "perfekt"? 

Läs inlägg #86 som jag svarade Klickerträna. Ni båda är inne lite på samma spår.
  • Anonym (Jaha ok)
    Pripps Vichy skrev 2017-01-30 18:27:13 följande:

Men alltså, det är alltid den personliga attraktionen som är avgörande. Sedan spelar det ingen roll hur ambitiös du är eller hur mycket du försöker. I vissa fall funkar det. Men när attraktionen inte är ömsesidig så brukar det rinna ut i sanden. Det är det så många killar gör fel. De stöter och nöter på en kvinna tills hon säger "okej då", trots att hon egentligen inte är attraherad, eller måttligt attraherad. Sen blir det som det blir.

När det klickar så klickar det. Du kommer att märka vad jag menar den dag det händer.

Dessutom vill ofta kvinnor ha tid att tänka och reflektera innan de beslutar sig för något. Det kan handla om deras livssituation, olika problem de behöver ta itu med först eller att de måste väga olika saker mot varandra.

Men du är definitivt på rätt väg och har ett bra tänk kring det hela. Problemet är väl också att många killar har en tendens att se kvinnor som aliens som de måste kunna erbjuda precis allt för att de ska nappa. Det stämmer i ett fåtal fall men oftast är det personligheter som dras till varandra. Glöm alla "handböcker" i hur man raggar kvinnor. De är till för losers utan personlighet. Dessa handböcker är ofta skrivna av män som inte vill något annat än bara knulla, och de har ofta själva problem med brist på personlighet.

Det var något annat jag tänkte tillägga också här men har glömt vad det var. Återkommer när jag kommer på det.

Det finns ingen mall för att få alla tjejer att falla för en nej, helt rätt. Jag vill inte hetsa in i något förhållande (ändå upplever folk mig som desperat här) och att visa tecken på att ge det tid, ge mig en chans m.m då är jag defensiv i andras ögon. 

Jag kan inte hålla med alla men jag tar med mig era åsikter och punkter framåt. Gratis kunskap som kan få mig att utvecklas och se saker från flera vinklar men jag får aldrig glömma kärnan, vem är jag.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (.....) skrev 2017-01-30 19:44:55 följande:

Har inte läst några svar i tråden för orkar inte dra mig igenom dem, men efter att ha läst ditt inlägg så känner jag spontant att du kanske framstår som lite väl desperat? Jag vet inte.. det kanske bara är här på familjeliv som du framstår som desperat. Haha. :)

Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 21:41:43 följande:

Håller helt med några ovanstående. Tycker du verkar vara en bra kille. Skulle utan tvekan kunna tänka mig att prata med en kille som dig,

Visst det låter perfekt, allt dedär du skriver. Men samtidigt man blir inte lycklig av att ha allt perfekt heller. Vissa kanske blir de men. Man är uppslukad av sin vardag och allt det innebär speciellt om man är ensam.

Ska du hitta rätt så vill du väl ändå hitta en tjej som tycker om dig för den du är, inte för allt du har.

Känns som att du inte riktigt kan bestämma dig för vad du tycker, i mina ögon. Läs mitt inlägg #86 svar till Klickerträna.

Jag är inte perfekt, det är andra i tråden som sagt. Perfektionism är ouppnåeligt och det är inget jag försöker uppnå.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Lyser tyvärr igenom) skrev 2017-01-30 23:03:20 följande:
    Kanske att din upprördhet över att få höra det...
    Upprördhet, tolkar du det nedan som att jag är upprörd? :D

"Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?"
    ^
    Hur ska jag i text kunna fråga på ett tydligare sätt vad personen menar?

Det enda du har gjort från ditt första inlägg i den här tråden är att kasta skit på mig och försöka få mig att framstå som inget annat än negativ, desperat, tense och allt vad det nu är.

Men vet du vad, det gör inte mig något. Jag är hellugnt, det finns så många andra som har bidraget med positiv energi till mig och fått mig att inse saker som jag kan tänka på att så jag borstar av mig dina negativa kommentarer, som inte på något sätt kan få mig att utvecklas och sen går jag vidare.

Svårare än så är det inte.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Linda) skrev 2017-01-31 10:46:43 följande:
    Jaha, vad synd..
    Hade varit trevligt att träffa dig..Men var ett par mil bort
    Kul att du känner så. Jag vet dock inte vad du skulle tycka i verkligheten efter att ha läst så många inlägg här där tjejer har beskrivit mig med såna fina ord som perfekt, snygg, har hela paketet och höjt med upp till skyarna. Dina förväntningar har kanske omedvetet blivit väldigt höga på mig. Eller så är du en go tjej och hade sett mig för den jag är istället :)

Hur som så hade det varit trevligt att träffa dig också eller åtminstone prata utanför FL, även om du verkar tycka att det är för långt bort..

Får jag fråga var du bor?
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker