Inlägg från: Anonym (VWUQZ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (VWUQZ)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Du är inte attraktiv helt enkelt. Vare sig det är fysiskt eller persolighets/beteendemässigt. Sen kan jag säga så här att killar som snackar om att de vill ha "skönt sex", och att om det blir seriöst eller inte får tiden visa, dissar jag med en gång. Fruktansvärt avtändande och avskräckande. Jag vill ha en man som vet vad han vill ha (ett seriöst förhållande) och enbart är ute efter just det, och inte lägger ner tid på att träffa någon om han inte känner sig säker på att det kan leda till något riktigt med. Sen att nämna sex överhuvudtaget på det sättet visar direkt att det är en typ av kille som jag inte vill ha att göra med (en sexfixerad). Detta är vad jag personligen känner och tycker dock, andra tjejer känner annorlunda. Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är, har kommit i kontakt med väldigt många sånna som dig på nätet. Det är "vet inte vad jag är ute efter" eller "hoppas på att träffa nån för nåt seriöst men det får tiden avgöra". Jag dissar dom allihop direkt, är inte intresserad av den typen av man. Bland de värsta är de som skriver i sina profiler att "vet inte vad jag söker här. Vill i slutändan ha ett seriöst förhållande men det är ju inget jag kan garantera innan vi träffas". Eh no shit. Självklart kan man inte veta om det blir ett seriöst förhållande med en specifik person innan man träffats MEN det ska vara syftet med att dejta, och det enda syftet dessutom. Så fort man märker att det inte kommer leda till ett seriöst förhållande ska dejtandet avslutas. Istället vill den här typen av man dra ut på det, göra tjejen till ett kk eller en kortvarig fling på några veckor eller ett par månader, få henne att tro att det leder någonstans medan han fortsätter dejta andra och inte "känner sig redo" för att sätta några titlar på relationen. Detta har jag sett i min omgivning många gånger och det är fullkomligt avskyvärt. Jag vill inte hamna där och därför går alla veligpettrar bort med en gång.

• Anonym (VWUQZ)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 16:34:01 följande:
    Det var ett aggressivt inlägg och genom att jag poängtera ut det så tror jag inte det kommer bli till det bättre. I alla fall jag är inte sexfixerad och jag tycker att du är lite väl snabb på att döma mig. Sex är underbart och naturligt. Jag vill inte ha det i syfte att försöka utnyttja någon eller "så länge jag får knulla så skiter jag i tjejen".  

"Men jag tror jag vet precis vilken typ av man du är"
    Det där är något man bara slänger ur sig och sockerpudrar med att skriva "tror" ELLER så är man säker på sin sak och i det här fallet, efter att ha tolkat din text, så tycker jag inte alls att du vet "vilken typ av man" jag är.

Jag är inte här för att försöka samla in information och tricks om hur jag på bästa möjliga sätt kan hoppa mellan tjejer och behandla dem som luft.

Jag kallpratar med det få matchningarna jag fått på Tinder men när det dyker upp någon som det kan bli något mer med, beroende på hur vi skriver till varandra bla, så väljer jag att fokusera på henne och henne endast. Inte skriva med de andra, lägga upp nya bilder eller byta profilbild, ändra min beskrivning m.m. Det aktiva sökandet läggs m.a.o på is och jag väljer att fokusera på just den tjejen.

Som sagt så är jag inte ut efter något ONS men att lägga betoning på att man ska bli seriösa är som att boxas med en arm bakom ryggen känner jag. Att konstant tänka "den här tjejen ska jag bli seriös med" och sen börjar tankarna gå fara iväg inte 5 år utan snanare hur det kommer se ut om 10-15år med den här tjejen, innan vi ens hunnits träffas utanför blippandet på mobiltelefonerna.

Tycker jag varit klar nog med vad jag är ute efter men om jag enkelt förklarar för dig igen att mitt syfte med att träffa en tjej är att bli seriös, inte bli den största hingsten i stan. Läs mina andra inlägg som jag svarat till andra personer också så kanske du får en bättre uppfattning om vad jag är för slags person.
    Jag har inte påstått att ditt syfte är att ligga runt eller bli största hingsten i stan. Jag har sagt att den inställningen att "tiden får utvisa" vad det blir för typ av relation är avtändande i sig och det även är så att många som velar runt använder just den typen av uttalande. Tanken ska vara att det ska bli en seriös relation och inget annat (och märker man att det inte kommer bli det av nån anledning ska dejtandet avslutas med en gång). Känns den tanken jobbig för killen är jag inte intresserad. Inte svårare än så. Sen kan man ju faktiskt tycka att det kanske hade varit bra om fler tänkte fem eller ja, 10-15 år (eller helst ännu längre) framåt om man ser hur många som går in i relationer utan en tanke på hur framtiden skulle kunna bli med den personen. 

Man behöver inte utnyttja någon för att vara sexfixerad. Enligt mig är man sexfixerad om man tycker att sex är så pass viktigt att man behöver nämna sex överhuvudtaget på det sättet. Och jag är inte intresserad av sexfixerade män.

Sen handlar inte det här om vem du är eller vad dina egentliga intentioner är. Det handlar om hur du upplevs och varför tjejer dissar dig. Jag hade dissat dig direkt av dessa anledningar. Andra tjejer kanske dissar dig av samma eller helt andra anledningar.
  • Anonym (VWUQZ)
    Tecum skrev 2017-01-29 18:38:30 följande:
    Men menar du att du kan avgöra om det kan bli en seriös relation eller inte bara genom några mail? Vissa faller bort direkt men många måste man träffa, kanske även mer än en gång. Så att säga att "tiden får utvisa" är inte helt fel i min värld. Jag är väldigt misstänksam mot kärlek vid första ögonkastet, såna relationer brukar inte hålla.

Det är typiskt kvinnligt att döma ut killar på lösa grunder, bara baserat på något bagatellartat fel eller en olycklig formulering. Och det i sin tur beror på att ni kan välja och vraka mellan presumtiva partners och behöver inte lära känna någon på djupet. Tror ni missar mycket bra där...

Hur tycker du en man ska uttrycka sig för att det ska duga åt dig? Borde vara intressant för alla i TS` situation att veta...
    Nej det är inte alls vad jag säger. Jag skrev klart och tydligt att man självklart inte kan veta att det kommer leda till ett seriöst förhållande med en specifik person innan man börjat träffats. Det jag säger är att skriva i sin presentation, eller svara i mejlande när man får frågan vad man söker, att tiden får utvisa vad det blir eller att "jag kan inte garantera något så det är dumt att gå in med tanken om något specifikt" är avtändande och avskräckande. Att man inte kan veta att det kommer bli ett seriöst förhållande med just Stina från mötesplatsen innan man träffas är liksom SJÄLVKLART. Men att hitta en person för seriöst förhållande ska vara det enda syftet till att han är på den där sidan. Om han träffar Stina på dejt ska det vara för att se om det kan bli ett seriöst förhållande med henne och inget annat. Inte liksom träffas för skojs skull/träffa nytt folk/träffa kk/försöka skaffa ligg/ha "kul" etc. Känner han direkt att det inte kommer bli en långvarig relation med Stina ska han inte träffa henne igen. Är han osäker kan man fortsätta träffas tills dess att man vet. Det är det jag menar. Att gå in med tanken som många killar har, att man inte vet vad man söker eller att det lika gärna kan bli ett ons som en relation, och att man inte riktigt bryr sig om vilket, är avtändande. Han ska inte vara intresserad av något annat än en seriös relation. Han ska inte ligga runt eller vara intresserad av korta flingar överhuvudtaget. Är han det är jag inte intresserad. 

Om jag frågar en kille vad han söker på dejtingsidan och han svarar "Jag vet inte, det får tiden utvisa" så känner jag att han är oseriös, velig och inte vet vad han vill. Oavsett om det faktiskt är så eller inte så är det så jag upplever dessa män och jag dissar dem därför direkt. 
  • Anonym (VWUQZ)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-29 22:42:13 följande:
    Du har skrivit mycket så det blir svårt att svara på allt.
    Alla människor kanske inte alltid är ute efter något seriöst, en tjej kanske precis har kommit ut ur ett förhållande, vet inte vad hon är ute efter, kanske ändå vill ha närhet och ha sex(ja sex...) då ger jag henne hellre space istället för att backa upp henne mot väggen och fråga "ska vi bli seriösa eller inte, svara då fan". Allt kan inte vara planerat från början "när vi varit tillsammans i X antal år ska vi ha barn" och "när vi är 34 år det dags för att gifta sig, skaffa volvo och hus". Vissa saker kommer naturligt med tiden. Det finns både killar och tjejer där ute som endast är ute att få leka av sig innan de söker ett stabilt förhållande för livet.

Vart jag står borde du nu veta. Jag har ingen mål att "bocka av" 50 brudar innan jag hittar "den rätta". Jag tror och vill mer fokusera på en tjej och bygga något med henne. Sen finns det miljoner saker som kan sätta käppar i hjulen. Hon får ett jobberbjudande utomlands som hon väntat på X antal år samtidigt som jag har har en sjuk mamma att ta hand om i Sverige samtidigt som min jobbkarrirär står på spel, fan vet jag. Man kan inte planera allt innan men om man väljer att satsa tillsammans så tror jag man kommer gör ALLT man kan för att ta sig igenom utmaningar och hinder som livet bjuder på TILLSAMMANS på bästa sätt.

"Att man inte kan veta att det kommer bli ett seriöst förhållande med just Stina från mötesplatsen innan man träffas är liksom SJÄLVKLART". För alla är inte det självklart, som du även säger är många snabba att hoppa in i relationer för att de just vill bli seriösa. Man kan inte bygga ett tak om det inte finns någon grund..

Jag förstår vad du försöker säga och men jag har svårt att hålla med på det mesta.
    Är det någon som inte endast är ute efter ett seriöst förhållande så är jag inte intresserad. 

"Jag förstår vad du försöker säga och men jag har svårt att hålla med på det mesta." 
    Ja jag märker det, och därmed är jag inte intresserad och skulle dissa dig med en gång. Dissar alla som är som dig. Det finns det säkert fler tjejer som gör, så det kan vara en anledning även om det självklart inte är den enda.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker