Inlägg från: Anonym (Lyser tyvärr igenom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyser tyvärr igenom)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Till TS:

Tycker "allt" känns omständigt på nåt sätt. Visst man ska ha djup i sina tankar men dina känns "lite jobbiga" eller tom avtändande. Det märks att du inte haft någon vidare framgång hos tjejer. Din attityd, din osäkerhet i att göra om dig, bete dig olika osv. får nog intresset att svalna hos den du ska försöka fånga intresset hos. Det blir helt enkelt inte äkta!

Nåja, det är väl mitt försök finns en anledning till din situation om du ser schysst ut i övrigt, alltså inte bara i kroppen...

Det är en riktig iakttagelse att tjejer inte ska vara "för på" men det gäller killar också. Allt beror på hur man gör det och om ens sätt och övriga charm är välkommet för mottagaren. Killar och tjejer gör ju saker på lite olika sätt om man ska generalisera.

Tjejer är betydligt mer vana än killar att "välja" av de som visar intresse. Själv ser jag ganska snabbt om jag har intresse i en kille eller inte, alltså in real life. Då finns det många sätt att fånga hans uppmärksamhet, behöver inte alls uppfattas som på. En del i ens omgivning vet inte ens att man flörtar med en viss kille men killen märker det nog, det lovar jag . Nu råkar jag oftast ha framgång de gånger jag tar detta initiativ. Har man en sådan bakgrund blir det ju inte svårare nästa gång, om man så säger.

Nätet erbjuder visserligen matchning men det är långt från så perfekt som det kan låta. Dessutom är det en väldigt stor förenkling av mysteriet Attraktion. En del par är ju tex väldigt opposite men har det kanon ihop ändå. Så matchning går bort. Inte mer träffsäkert än något annat.

Ja vad ska jag säga...Finn dig själv först!

//Lycka till.

Anonym (.) skrev 2017-01-29 15:32:52 följande:

Alla oseriösa killar har skrämt bort de vettiga tjejerna från kontaktsajterna. De som är kvar är nog inte så mycket att ha, tyvärr.

Försök hitta tjejer via bekantskapskretsen istället.

Håller med, det ligger klart nåt i detta! Om jag kollar nån gång på datingsidor så vet jag inte ens om jag själv som tjej är seriös. Det är så pass låg nivå på väldigt mycket så man upptäcker ganska snart att man själv försvårar för sig själv genom att inte hantera information rätt. Så tyvärr inget bra tips för singlar.

Häng ute med kompisar, lär känna folk, gå på krogen, wharever, tusen ggr bättre.
    MrsTM skrev 2017-01-29 15:41:56 följande:

En sak till! Öva framför spegeln på att få till glimten i ögat, som en buspojke som är på väg att göra nåt han inte får. Blicken hos min flirt är nåt i hästväg, jag smälter som smör när han tittar på mig. Lika delar bus, beundran, humor och självförtroende. Som att han vill säga "jäklar vad du är fin gumman, skyll dig själv om du inte är sugen, jag har en massa kul i åtanke."

Ja de killarna är spännande! En sån kan lätt få mig intresserad också, men bara om han ser bra ut i mina ögon, alltså inte nödvändigt bildskön som en modell eller så men han ska ha den manlighet som jag tänder på. Annars blir det svårt, även med glimten framme.

Inget fel på TS intellektuella förmåga men hur f*n ser han ut egentligen? Nåt tokigt kan man ana. Alla kan ju inte vara snygga eller bildsköna men i detta fallet är det en del som talar för att att det kan vara riktig skralt med den biten. En rippad kropp med synliga muskler säger inte mycket i sammanhanget. Ingens fel om så är fallet för alla ser vi människor olika ut.

Cerena skrev 2017-01-29 18:15:50 följande:

Kanske han är en Stig Helmer typ fast med lite mer muskler och magrutor?

Kanske han tror att han kan få en proteindrink om han trycker på nån knapp över sittplatsen i flygplanet

"Vilken smak finns det?" ...

Tro inte han har mustasch dock, i alla fall inte en dito som "Käre Stig". För annars blir det ett himla slickande med tungan...
    MrsTM skrev 2017-01-29 19:00:48 följande:

Fan vad folk är taskiga mot dig i den här tråden TS. Lämna FL bums och ge dig ut i vimlet! Du fixar det!

Absolut du fixar det, lätt som en plätt!

Man får nog tycka olika också!

Ett par reflektioner som säkert är bekant för många men so tål att upprepas:

En kille, även om han ser "medioker ut" har större chans att hitta en partner en en kvinnlig dito.

Varför? Jo för tjejer är utseendet många gånger avgörande för att killar ska ha eller få ett intresse. Killar har "fler strängar på lyran att spela på" så att säga.

I arbetslivet behöver dock inte ett halvintressant utseende vara till något hinder i karriären. Därimot kan en sexbomb till tjej få riktigt stora problem. Att ta sig fram i det läget kräver nästan än mer kompetens än för en manlig dito dvs för att komma framåt och få ett likvärdiga jobb.

Detta är en generalisering men vi människor är ju bra på det så det är nog så vanligt i nästan alla sammanhang (möjligen vetenskap som sådan undantaget).

"Det bästa" är att att var en snygg och duktig kille som har en avslappnad inställning till livet och har en schysst attityd. Då lyckas man allra bäst i båda dessa världar, dvs kärleksliv och arbetsliv. Finns liksom inga hinder om han inte själv sätter dom. Inte mycket fördomar att kämpa mot överhuvudtaget.

Min bror är en sån person. Om jag jämför honom och mig undrar man ibland om vi lever i samma värld. Kärleken har jag inga problem med, men karriären, oj vad man får kämpa, mot både lika kompetenta som sämre killar.

Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 16:00:09 följande:

Jag tycker att utseendet såklart kan spela viss roll. Men klickar man med en person som man tycker om att umgås ned spelar utseendet ingen roll. Jag faller (är tjej 26år) förresten, för en personlighet. Att hitta en person som får mig att må bra, få mig skratta och känna mig trygg med och litar på. Det betyder så mycket mer än ett utseende!

Håller förstås med om att efter hand som man lär känna varandra får utseendet mindre betydelse men den har ändå ganska stor betydelse för många, även efter flera år ihop. Mycket individuellt hur stor eller liten den får förstås.

När man träffar en ny person så ska alla passera förbi de första "acceptansgränserna" som alla har mer eller mindre på en potentiell partner. När man är igenom där och klarat några passagehinder kring hur man uppfattas i övrigt, först kan man gå vidare. Annars blir det stopp och man hamnar i diket.

På nätet hamnar många killar i diket. Vi tjej är oftast de som kör bilen och väljer vilken "liftare" man vill ska åka med. En förklaring är att vi är så få medan killarna är så många fler De som läst nationalekonomi har mött detta med "utbud och efterfrågan". Det kan appliceras som fenomen även här, förenklat uttryckt förstås.
    Anonym (Fia) skrev 2017-01-30 17:34:33 följande:

Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.

Du gillar inte killar som snackar pengar. Kan delvis hålla med. Det är bättre att de cashar upp efter middagen och ler som svar. Det räcker fint
    Anonym (Fia) skrev 2017-01-30 17:34:33 följande:

Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.

Man styr sin egen framtid till många delar i nya kontakter. Gör så själv när jag känner att det känns ok. Är killen tillräckligt intressant så visar jag mina intentioner. När jag visat det och budskapet nått fram så gäller det för honom agera dock. Står han passiv fortsätter jag inte i samma spår. Dörren står dock öppen för honom att ta kontakt. Går jag därifrån eller hamnar i samspråk med någon annan kille då får han vänta. Så funkar jag.
    Anonym (erfarenhet) skrev 2017-01-30 18:02:37 följande:

jJg tror TS, att du skulle behöva vara lite mer relaxad och ta dig själv med en nypa salt, inte ta åt dig av en diss eller leta fel, utan glatt gå vidare. Kunna skratta åt dig själv liksom. Du låter som om du har en mycket uptight tanke om dig själv, fasaden får inte spricka, allt ska verka perfekt. Det är kanske det som en del tjejer genomskådar trots att du på papperet låter "perfekt"? 

Ja det är delvis min bedömning. Mer tense får man leta efter tyvärr. Mycket avtändande i sig.

Men det där med perfekt i övrigt kan jag naturligtvis inte skriva under på. Oj långt ifrån. Allt är ju subjektivt och min åsikt inte mer betydelsefull en andras. Tur det i detta fallet...
    Anonym (.....) skrev 2017-01-30 19:44:55 följande:

Har inte läst några svar i tråden för orkar inte dra mig igenom dem, men efter att ha läst ditt inlägg så känner jag spontant att du kanske framstår som lite väl desperat? Jag vet inte.. det kanske bara är här på familjeliv som du framstår som desperat. Haha. :)

Det finns absolut en tendens till desperation med i TS och dennes inlägg. Det är det jag benämnde som "tense" tidigare. Var kanske i snällaste laget.

Rätta mig den tjej som inte håller med men desperation i sin verkligt uttalade form (TS är inte där än och kanske slipper) är ett av de mest oattraktiva beteenden som en kille/man kan ha.

Det är både patetiskt, själviskt och offerlikt. Ett av de mest inpopulära sätten man kan uppvisa i en tjejs ögon. Gud har ännu inte skapat den kvinna som finner någon som helst positivt i det.
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 22:56:52 följande:

Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?

Kanske att din upprördhet över att få höra det...
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 23:06:38 följande:

Känns som att du inte riktigt kan bestämma dig för vad du tycker, i mina ögon. Läs mitt inlägg #86 svar till Klickerträna.

Jag är inte perfekt, det är andra i tråden som sagt. Perfektionism är ouppnåeligt och det är inget jag försöker uppnå.

Du behöver inte vara orolig direkt...
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 23:12:55 följande:

Upprördhet, tolkar du det nedan som att jag är upprörd? :D

"Desperat säger du. Utveckla gärna. Vad är det som tyder på desperation?"

^

Hur ska jag i text kunna fråga på ett tydligare sätt vad personen menar?

Det enda du har gjort från ditt första inlägg i den här tråden är att kasta skit på mig och försöka få mig att framstå som inget annat än negativ, desperat, tense och allt vad det nu är.

Men vet du vad, det gör inte mig något. Jag är hellugnt, det finns så många andra som har bidraget med positiv energi till mig och fått mig att inse saker som jag kan tänka på att så jag borstar av mig dina negativa kommentarer, som inte på något sätt kan få mig att utvecklas och sen går jag vidare.

Svårare än så är det inte.

Det är du som ser det som att du får skit på dig. Är säkert en och annan om tycker att jag gett dig taskiga kommentarer också. De har de delvis TT i ser det mer som sarkasm och ironi men där går förstås uppfattningar isär.

Du är bra på stt fånga saker i skift. Det är en tillgång.

Men att författa en en sån här tråd om "ditt liv"(?!) Ingen som reagerar på det? Att diskutera en massa förehavanden runt sin egen person men mestadels helt obekanta och okända personer, tjejer och killar, män och kvinnor?

Jag förstår att du en gång hade det tufft i ditt liv det har du ju även tror upp. Respekt för den tiden. Men gör dig dig själv en tjänst, kom ut i verkligheten. Man kan visst få synpunkter på nåt men du skriver ju en självbiografi när ditt liv precis har börjat...
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-31 20:02:07 följande:

Kul att du känner så. Jag vet dock inte vad du skulle tycka i verkligheten efter att ha läst så många inlägg här där tjejer har beskrivit mig med såna fina ord som perfekt, snygg, har hela paketet och höjt med upp till skyarna. Dina förväntningar har kanske omedvetet blivit väldigt höga på mig. Eller så är du en go tjej och hade sett mig för den jag är istället :)

Hur som så hade det varit trevligt att träffa dig också eller åtminstone prata utanför FL, även om du verkar tycka att det är för långt bort..

Får jag fråga var du bor?

Nu börjar det likna nåt...
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker