• Tecum

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Anonym (VWUQZ) skrev 2017-01-29 17:21:38 följande:
    Jag har inte påstått att ditt syfte är att ligga runt eller bli största hingsten i stan. Jag har sagt att den inställningen att "tiden får utvisa" vad det blir för typ av relation är avtändande i sig och det även är så att många som velar runt använder just den typen av uttalande. Tanken ska vara att det ska bli en seriös relation och inget annat (och märker man att det inte kommer bli det av nån anledning ska dejtandet avslutas med en gång). Känns den tanken jobbig för killen är jag inte intresserad. Inte svårare än så. Sen kan man ju faktiskt tycka att det kanske hade varit bra om fler tänkte fem eller ja, 10-15 år (eller helst ännu längre) framåt om man ser hur många som går in i relationer utan en tanke på hur framtiden skulle kunna bli med den personen. 

Man behöver inte utnyttja någon för att vara sexfixerad. Enligt mig är man sexfixerad om man tycker att sex är så pass viktigt att man behöver nämna sex överhuvudtaget på det sättet. Och jag är inte intresserad av sexfixerade män.

Sen handlar inte det här om vem du är eller vad dina egentliga intentioner är. Det handlar om hur du upplevs och varför tjejer dissar dig. Jag hade dissat dig direkt av dessa anledningar. Andra tjejer kanske dissar dig av samma eller helt andra anledningar.
    Men menar du att du kan avgöra om det kan bli en seriös relation eller inte bara genom några mail? Vissa faller bort direkt men många måste man träffa, kanske även mer än en gång. Så att säga att "tiden får utvisa" är inte helt fel i min värld. Jag är väldigt misstänksam mot kärlek vid första ögonkastet, såna relationer brukar inte hålla.

Det är typiskt kvinnligt att döma ut killar på lösa grunder, bara baserat på något bagatellartat fel eller en olycklig formulering. Och det i sin tur beror på att ni kan välja och vraka mellan presumtiva partners och behöver inte lära känna någon på djupet. Tror ni missar mycket bra där...

Hur tycker du en man ska uttrycka sig för att det ska duga åt dig? Borde vara intressant för alla i TS` situation att veta...
  • Tecum
    Anonym (Fia) skrev 2017-01-30 17:34:33 följande:
    Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.
    Klokt av dig att du själv tar initiativ. Många kvinnor låter sig bara bli valda och sen och sen gnäller de över vilket stolpskott de är ihop med...
  • Tecum
    Anonym (hmm) skrev 2017-01-31 08:52:42 följande:
    Så är det ju. Därför bör folk sluta klaga när folk inte blir intresserade av dem. Folk har en preferens och blir man inte attraherad så blir man inte. Inget att göra åt. Läser alldeles för många trådar där en man tex tycker kvinnor är orättvisa som alltid nobbar dem, och anser att kvinnor bör ge dem en chans för att göra det mer rättvist. En preferens är ju mer populär än andra så rättvisa finns inte . Därför blir många utan. Men sånt är livet.
    Menar du att attraktion styrs av utseendet? Delvis är det så när man tar första kontakten, i synnerhet om man inte har annat att gå på, som på krogen. Men den som vill ha något mer än bara ons måste främst gå på personligheten och den attraktionen kan man inte styra . Men när det gäller utseende kan man faktiskt aktivt bredda sina preferenser och det gör många, åtminstone killar. Tjejer vet jag inte, men de som beklagar sig här "buhu, ingen vill ragga på mig" borde själva ta initiativ istf att bara  vänta på drömprinsen. Och då fokusera på killar som är på deras nivå utseendemässigt.

De killar som beklagar sig över att kvinnor inte ger dem någon chans menar nog att "kvinnor inte ger mig chansen att visa vem jag verkligen är". Och där kan de ha en poäng om kvinnor bara går utseendet och dissar innan man ens hinner komma in på personlighet.
  • Tecum
    Anonym (hmm) skrev 2017-01-31 17:40:07 följande:
    Att dissa genom utseendet är något både män och kvinnor gör. Speciellt på nätet. Inget konstigt med det.
    Inte konstigt men inte heller ändamålsenligt. De som dissar pga utseende får skylla sig själva om de inte hittar någon.
  • Tecum
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-01-31 21:41:09 följande:
    Lite OT men kanske en del av varför TS inte träffar någon på nätdejtingen...

Jag har JÄTTELÄNGE följt en tråd om nätdejting på ett annat ganska stort forum. Det är i stort sett bara tjejer som skriver där. SHIT vad de är hårda och kritiska i sina möten på nätet. 

Visst, vissa av männen de beskriver verkar vara intellektuella stolpskott men i många fall har jag inte ens fattat (efter deras beskrivning) VAD den stackars mannen sagt för subtilt fel för att fått dem att helt dissa och i vissa fall även blocka. Om många är som denna grupp kvinnor i blandade åldrar så förstår jag att många är kvar som singar.

Som jag skrev tidigare i denna tråd så träffade jag ju min partner på nätet. Han var en av två högst normala, trevliga och snygga män jag dejtade. Fast i ett tidigt skede i vår konversation (innan vi setts) så skrev han något töntigt/konstigt som fick mig att rygga lite. Hade jag varit så där kritisk hade jag missat den bästa, finaste mannen i hela världen för mig. 
    Jäklar så bra skrivet!!!
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker