sextiotalist skrev 2016-05-26 12:51:44 följande:
Ja då håller jag med dig.
Om man vill leva med en person som älskar ens barn lika mycket som man själv, då får man stanna kvar i förhållandet.
Den dagen man separerar så kan man aldrig förvänta sig att träffa en person som hyser samma känslor till ens barn som ens föräldrar.
Man får helt enkelt välja, leva med den andra föräldern, leva ensam eller acceptera att den nya partnern inte kommer få samma band som föräldrarna själva har till barnet. Undantag finns självklart, speciellt om de är med redan när barnen är väldigt små och får en nära anknytning, precis om adoptivföräldrar älskar sina barn även om de inte är biologiska.
Jag blir faktiskt väldigt skeptisk när en ny partner träffar lite äldre barn och hävdar att de älskar barnen som de vore ens egna, speciellt efter en kort tid tillsammans, Att man gillar barnen, att man klickar med dom är jag säker på, det skulle jag aldrig ta ifrån dom.
Men det kan beror på att för mig är älska ett väldigt djupt ord och det är endast sambon och vår son som jag kan säga att jag verkligen älskar (men självklart på olika sätt)
Har funderat många gånger på vad som skulle skilja sig från hur det är idag om min fantastiska bonustjej var min riktiga dotter..
Självklart skulle det inte finnas en (höll på att skriva 'annan') pappa med i bilden, men vår relation skulle nog inte skilja sig nämnvärt..
Jag är (i vardagen) pappa i praktiken och ser inte hur hon skulle vara annorlunda mot mig förutom att hon då skulle kalla mig pappa.
Har känt henne i ca tre år nu och hon var 5 när jag träffade hennes mamma.