• Anonym (...)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

• Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
  • Anonym (Har egna-det räcker)

Det finns ju egoistiska pappor(och mammor)som prioriterar sin nya partner framför sina barn.Typ"den jag är ihop med är nr 1.Tråkigt men sant.

• Anonym (m)
    Anonym (Har egna-det räcker) skrev 2016-05-24 21:23:42 följande:

Det finns ju egoistiska pappor(och mammor)som prioriterar sin nya partner framför sina barn.Typ"den jag är ihop med är nr 1.Tråkigt men sant.

Så kan det säkert vara i vissa enstaka fall men jag tror ändå inte att det alltid är så i de fallen. Alltså det kan framstå som det, exempelvis för skilsmässobarn som varit van att ha sin ena förälder för sig själv och det sedan kommit in en ny partner.. då kanske det barnet känner att pappan/mamman prioriterar partnerns framför barnet men att det egentligen bara är så att pappan/mamman har en sund partnerrelation. Tror inte det är ovanligt att sådana barn känner svartsjukekänslor inför förälderns nya.
    De som inte kan hantera flera relationer (partnerrelation, barnrelation, vänskapsrelationer, arbetsrelationer) samtidigt, bör kanske söka hjälp. Man kan ha mer än en sorts relation samtidigt utan att prioritera bort någon. Varför välja?
  • Anonym (...)

Och självklart blir alla föräldrar sårade om man inte vill ställa upp på att curla deras söndercurlade barn. Att lägga ansvaret för ett förhållandes öde i händerna på ett barn som med största sannolikhet inte kommer att "gilla" mammas/pappas nya hur bra människa det än må vara är så absurt.. 

• Sanaria
    Anonym (...) skrev 2016-05-24 22:20:15 följande:

Och självklart blir alla föräldrar sårade om man inte vill ställa upp på att curla deras söndercurlade barn. Att lägga ansvaret för ett förhållandes öde i händerna på ett barn som med största sannolikhet inte kommer att "gilla" mammas/pappas nya hur bra människa det än må vara är så absurt.. 

Men om det inte uppstår någon som helst sympati mellan barnet och den nya, då är det väl lika bra att det inte blir någon fortsättning på förhållandet? Annars blir det ju bara ännu fler missnöjda bonusföräldrar som skriver på familjeliv och spyr galla över sina bonusbarn?
  • Uulrika

Förstår att det säkert kan vara jobbigt när man inte har egna barn men ett hett tips är att välja en partner utan barn. Det finns nämligen inga andra alternativ än att barnet så klart kommer först för en förälder. Jag tar mig för pannan när jag läser om vissa som städar allt utom barnets rum, tvättar allt utom barnens kläder. Att tvingas leva med en sådan egoism låter som en mardröm och resonerar man så kanske man ska jobba med sin empati innan man ens funderar på ett förhållande med någon som har barn.

• Anonym (m)
    Uulrika skrev 2016-05-24 23:16:50 följande:

Förstår att det säkert kan vara jobbigt när man inte har egna barn men ett hett tips är att välja en partner utan barn. Det finns nämligen inga andra alternativ än att barnet så klart kommer först för en förälder. Jag tar mig för pannan när jag läser om vissa som städar allt utom barnets rum, tvättar allt utom barnens kläder. Att tvingas leva med en sådan egoism låter som en mardröm och resonerar man så kanske man ska jobba med sin empati innan man ens funderar på ett förhållande med någon som har barn.

Hur motiverar du att en vuxen som inte är förälder ska städa barnets rum och vika den oändliga mängden kläder? Om inte ens föräldern själv gör det? Om föräldern är extremt dålig på att städa och vika tvättt själv så det alltid blir dennes partner som får städa allt och vika allas tvätt? Är partners hemskt elak för att hen inte även städar barnets rum och viker barnets kläder? Särskilt när barnet tillhör den förälder som inte städar? Vem är egoisten av de två, tycker du? Jag blev inte sambo med en snubbe med barn för att spendera all min tid till att städa och tvätta och fixa för honom och hans barn. Särskilt inte om han inte gör det själv. Oförsvarbart tycker jag.
  • Anonym (?????)

Rätt märkligt att det oftast är kvinnor som tycker dessa ungar är pest ändå väljer pappan. Det finns massvis med killar som ej har barn. Hur svårt ska det vara egentligen?

• Anonym (samma)
    Anonym (m) skrev 2016-05-24 20:39:29 följande:

Håller med dig om att det definitivt är obalanserat och otacksamt när den ena har barn och den andra inte har barn. Sedan håller jag inte med dig om att barn alltid ska komma i första hand. Sedan tycker jag det väsentliga i det du säger ändå är att det är förälderns ansvar att se till barnet. Det är inte förälderns partners ansvar. Vad innebär vuxenansvar? och är det inte individuellt hur man väljer att lägga upp sitt liv? Vuxenansvar kan te sig olika för olika människor. I min värld innebär det att jag självklart lagar mat, om barnet ska äta, till oss alla tre. Och om jag ser att barnet håller på att skada sig eller beter sig ohyfsat så säger jag till. Resten ligger på barnets föräldrar, enligt min mening. Är vuxenansvar samma för dig? Antagligen inte..

Och hur vet du det utan att fråga?

Om jag skulle menat föräldraansvar så skulle jag skrivit det. Men nu skrev jag faktiskt vuxenansvar. Vad som ingår i det är individuellt men om mitt barn exempelvis var på väg att hälla skållande hett vatten på sig utan att min partner lyfte på ett finger så skulle jag nog dumpa snsbbt som attan.
  • Anonym (samma)
    Anonym (m) skrev 2016-05-24 23:42:33 följande:

Hur motiverar du att en vuxen som inte är förälder ska städa barnets rum och vika den oändliga mängden kläder? Om inte ens föräldern själv gör det? Om föräldern är extremt dålig på att städa och vika tvättt själv så det alltid blir dennes partner som får städa allt och vika allas tvätt? Är partners hemskt elak för att hen inte även städar barnets rum och viker barnets kläder? Särskilt när barnet tillhör den förälder som inte städar? Vem är egoisten av de två, tycker du? Jag blev inte sambo med en snubbe med barn för att spendera all min tid till att städa och tvätta och fixa för honom och hans barn. Särskilt inte om han inte gör det själv. Oförsvarbart tycker jag.

Alla gör givetvis som de själva vill. Och oftast hittar ju likasinnade varandra, som tur är.

Bra att du vet vad du blir lycklig av och var dina gränser går. Inte alla som vet det. Men alla tänker och tycker inte som du. Det är precis lika okej.
  • Anonym (samma)
    Anonym (m) skrev 2016-05-24 23:42:33 följande:

Om man ska generalisera litegrann så bryr sig karlar inte om lite skit i hörnen och skrynkliga kläder. Helt okej men många kvinnor står inte ut med det. Det är därför de städar, viker och donar. Helt okej det med. Så länge de själva är nöjda med det.
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..