• Anonym (...)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

• Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
  • EnAnonumius
    Anonym (...) skrev 2016-05-23 16:41:11 följande:
    Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!
    Den kommentaren säger mer om dig, än till singlar med barn.
    Är det mer tragiska löjligt svartvita fellogiska slutsatser du skall dra?

Dejtar man en singel som är förälder så är det ju klart som fan att det är vettigt att det funkar mellan ungen och "den nya".

Skall man leva i hop med någon som har barn så är det ju vettigt att man kommer överens med barnet också. Nej det betyder INTE per se, att singelföräldern är ute efter en "ny" mamma och pappa som du dra svartvita fellogiska slutsatser om. 
    Det kan helt enkelt också betyda att singel föräldern vill slipa onödiga slitningar som kan vara påfrestande för förhållandet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • smulpaj01
    Anonym (Fortfarande äcklad) skrev 2016-05-23 19:04:25 följande:

Håller med dig.. Dejtade en pappa en gång. Well jag visste inte att han hade en skitunge när vi började dejta för jag skulle aldrig bli ihop Med honom annars för jag tycker att pappor är avtändande blä. Hans 7 åriga skitunge tyckte inte om mig, klart att hon vill att pappa ska vara med mamma liksom och fattade inte riktigt varför pappa har en ny tjej. Så han gjorde slut. Jag blev sur först men sen jävligt lättad! Eiw Jag lärde mig en läxa. Jag vill aldrig vara någons mamma som inte har kommit från min vagina. Se till att bara träffa singel killar de är ändå hetast <3

Träffade mannen med skitungen flera år senare han var tillbaka med sin fru och olycklig och skitungen hade vuxit och blivit knarkare. TÄNK att jag kunde varit inblandad och säkert blamed för skitungens livsstil haha!

Vad bra att han dumpade dig och valde sin fru igen
  • Anonym (Har egna-det räcker)

Jag dejtar inte en man för att jag har stor önskan bli styvmamma och allt det innebär.Har ju inte ork/intresse för styvmamma liv.

• Anonym (wellpapp)
    Anonym (singel och fattar) skrev 2016-05-24 00:38:44 följande:

Den förutfattade meningen var nog inte helt genomtänkt och förefaller inte heller så mogen eller attraktiv. Varför döma andra på det viset? Varför inte öppna upp sig för att andra har en annan livshistoria?

Förutfattad mening?

De som är 40+ och barnlös är antingen karriärister eller också ofrivilligt singel och desperat. Antingen efter sex eller barn.

Det är varken förutfattad mening eller raketforskning. Utan som det är.
  • Fjäril kär
    Anonym (singel och fattar) skrev 2016-05-24 00:43:24 följande:

Har man ingen susning? Tror att du inte har en susning om andra människor som valt eller tvingats leva ett annat slags liv. Fördomsfull much? Själv jobbar jag med barn och umgås flitigt med kompisar som har barn i skiftande åldrar och de verkar gilla mig... Upplever inlägget ogenomtänkt. Jag vet att jag inte är ensam då jag har flera barnfria i mitt umgänge.

Fast man kan jobba med barn och ändå inte ha en susning om hur det verkligen är på ett privat hemmaplan tillsammans med en partner/förälder. Även om barn gillar dig betyder det inte att det skulle funka i ditt privata liv.

Så hur var det nu.. De utan barn vet bäst? Fördomar eh?.,
  • Fjäril kär
    Anonym (singel och fattar) skrev 2016-05-24 00:43:24 följande:

Har man ingen susning? Tror att du inte har en susning om andra människor som valt eller tvingats leva ett annat slags liv. Fördomsfull much? Själv jobbar jag med barn och umgås flitigt med kompisar som har barn i skiftande åldrar och de verkar gilla mig... Upplever inlägget ogenomtänkt. Jag vet att jag inte är ensam då jag har flera barnfria i mitt umgänge.

Fast man kan jobba med barn och ändå inte ha en susning om hur det verkligen är på ett privat hemmaplan tillsammans med en partner/förälder. Även om barn gillar dig betyder det inte att det skulle funka i ditt privata liv.

Så hur var det nu.. De utan barn vet bäst? Fördomar eh?.,
  • sextiotalist

Om man ska leva ihop, så är det en förutsättning att man fungerar ihop. Så länge barnen är mindreåriga, så kommer de vara en stor del av sina föräldrars liv. Men alternativet särbo finns också.
    Jag är inte heller någon som tog hand om min sambos barn, det var han som tog hand om dom. Men vi trivdes ihop och visst gjorde jag saker med dom, men det var inte för att ta hand om, utan för att det var kul att göra något tillsammans med dom.
    Men jag valde bort män som hade förskolebarn och män som hade sina barn på heltid, för jag visste, utifrån andras erfarenheter, att det blir mer eller mindre att man får ta ett annat ansvar än bara som pappas tjej, ju mindre barnen är eller om de bodde hos pappan heltid, vare sig man ville eller inte.

Sedan finns det en hel del män, som mer än gärna abdikerar från sitt föräldraskap när det kommer in en kvinna i deras liv.

• Anonym (D)
    Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-24 07:00:12 följande:

Förutfattad mening?

De som är 40+ och barnlös är antingen karriärister eller också ofrivilligt singel och desperat. Antingen efter sex eller barn.

Det är varken förutfattad mening eller raketforskning. Utan som det är.

Det här var nått ut av det dummaste jag någonsin läst.
  • Anonym (A)

Jag kan förstå dig ts, absolut, men du uttrycker dig förbannat tråkigt i ämnet.

Själv har jag ett barn och en man och skulle den konstellationen skita sig skulle jag också ha svårt att träffa någon ny med barn. Är inte helt glad i varenda unge som finns och säkert heller inte alla som är glada i min liksom. Inga konstigheter.

Nu vet du var du står och kan se till att inte bli tillsammans med någon som har barn sen tidigare.

• Anonym (För livet)

Jag vill att min kille gillar mitt barn - gör han inte det är det inget ha. Vidrigt att tvingas umgås med någon som inte tycker om en. Jag skulle inte utsätta mig själv för det och verkligen inte barn. Vill också att hans barn och mina gillar varandra. Knepigt men går det inte så får det vara så. Kärlekar kommer flera men de barn jag har är för livet.

Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..