Anonym (samma) skrev 2016-05-26 10:20:51 följande:
Det finns en tråd här på fl just nu där ts och flera andra i tråden har (manliga) partners som är bittra över att deras nya kvinna inte älskar deras barn som egna.
Sedan vill jag tillägga att sex inte är en rättighet eller ens en självklarhet. Lika mycket som du förväntar dig att andra ska kommunicera om sina sexuella preferenser så måste du själv också göra det. Ditt behov av sex är ingen allmängiltig norm och du kan inte förvänta dig att andra ska vara tankeläsare och förstå att du vill ha sex om du inte berättar det.
Du tolkade in mycket som jag inte ens påstod..
Jag upptäckte på dejtingstadiet att en del kvinnor längtar efter flera barn men intim närhet och sex kom inte ens på fråga. Jag var redan från början tydlig med att jag vill ha en sexpartner och en livskamrat.
En kvinna/man som inte kan ge sig hän i sängkammaren är inget för mig och då har jag avstått. Och jag hade hellre uppskattat att få det ärligt sagt än att skylla på barnen.
Och behovet av icke-sex är inte heller någon allmängiltig norm. Då får du hitta en man som inte vill ha sex på samma sätt som jag hittar någon att HA sex med.