• Anonym (...)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

• Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
  • Anonym (oops)
    Anonym (...) skrev 2016-05-23 16:41:11 följande:

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

Oj, det låter som att du har blivit bränd på en ensamstående förälder? Förstår att det känns drygt, men ni var ju två om det så det kan knappast helt och hållet vara den andras ansvar? Hade du direkt sagt att du var ointresserad av ett förhållande också med personens barn, hade du inte behövt slösa någon tid på personen ifråga, som kanske också tycker sig ha förlorat tid på dig!

Lycka till i fortsättningen!
  • Anonym (Lflfög)

Enkelt. Dejta inte människor med barn så behöver du inte fundera mer på det. Att den andra har barn brukar framkomma rätt tidigt.

• Anonym (sällan)
    Kräks på singlar som tror att jag kommer överge mitt barn för dem. Kommentarer som "men barnets andra förälder kan väl ta lite mer ansvar" så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en som är fri och ledigt istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen, men om den inte  inser att jag är förälder och att barnet ingår i familjen så får hen se sig om efter någon som inte redan är föräldrar!
  • Anonym (shit!)

Självklart kommer ju barnen först i vilken relation som helst. Och funkar det inte med barnen så funkar det ju inte i man/kvinna-relationen.

Märks att du inte har barn TS.

• Sanaria

Om det är viktigt för föräldern att det funkar mellan den nya och barnet så är det väl jättebra att han/hon säger det istället för att ta för givet att den andra ska förstå det. Det behöver inte alls betyda att hen söker efter en förälder, bara att det är viktigt att alla i hushållet trivs med varandra. 

• Anonym (1)

som sagt, du får väl helt helt se till att in dejta folk som har barn. Fråga dem om  de  har barn innan du går på dejt, är en enkel tumregel i ditt fall

• Anonym (man)

Iof bra att de säger vad som gäller från början, värre med de som sätter sina relationer för sina barn eller de som verkar se förhållandet som nån slags utbyte av tjänster. ..jag särar, du hjälper mig med mina barn.

Min absoluta favvo var tjejen som efter att vi dejtat ett tag lät mig träffa hennes barn, som för övrigt visade sig ha ADHD bda två, redan första gången jag träffade dem ville hon att jag skulle ta över ansvaret för dem, " jag blir tokig på dem ibland...kan inte du säga åt dem. ..typ". Jag utvecklade en instant headache och gick hem tidigt sen blev det inga fler dejter.

TS har faktiskt en poäng i att det finns många desperata kvinnor som verkar mer intresserade av att hitta en pappa än en partner. Finns säkert lika många män som gör likadant. Jävligt avtändande.

• Anonym (Fortfarande äcklad)

Håller med dig.. Dejtade en pappa en gång. Well jag visste inte att han hade en skitunge när vi började dejta för jag skulle aldrig bli ihop Med honom annars för jag tycker att pappor är avtändande blä. Hans 7 åriga skitunge tyckte inte om mig, klart att hon vill att pappa ska vara med mamma liksom och fattade inte riktigt varför pappa har en ny tjej. Så han gjorde slut. Jag blev sur först men sen jävligt lättad! Eiw Jag lärde mig en läxa. Jag vill aldrig vara någons mamma som inte har kommit från min vagina. Se till att bara träffa singel killar de är ändå hetast <3

Träffade mannen med skitungen flera år senare han var tillbaka med sin fru och olycklig och skitungen hade vuxit och blivit knarkare. TÄNK att jag kunde varit inblandad och säkert blamed för skitungens livsstil haha!

• Anonym (gravid)
    Anonym (...) skrev 2016-05-23 16:41:11 följande:

Varför då ens inleda något med en som har barn? Fråga bland det första du gör, så du vet om de har barn sen innan?

Varför tror du ens att det handlar om att de söker en ny förälder till sitt barn bara för att de vill att ni ska fungera tillsammans? Det handlar inte om att de letar efter en mamma eller pappa till sitt barn. Men såklart måste det ju funka mellan ens barn och ens partner, då man ska dela stor del av livet tillsammans och kommer umgås i massa situationer tillsammans. Om barnet och partnern absolut inte går ihop, hur ska man då leva tillsammans? Eller menar du att din partner ska leva familjeliv, och sen ha ett helt annat liv vid sidan om med dig? :S 

Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..