Anonym (...) skrev 2016-05-23 16:41:11 följande:
Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!
Varför då ens inleda något med en som har barn? Fråga bland det första du gör, så du vet om de har barn sen innan?
Varför tror du ens att det handlar om att de söker en ny förälder till sitt barn bara för att de vill att ni ska fungera tillsammans? Det handlar inte om att de letar efter en mamma eller pappa till sitt barn. Men såklart måste det ju funka mellan ens barn och ens partner, då man ska dela stor del av livet tillsammans och kommer umgås i massa situationer tillsammans. Om barnet och partnern absolut inte går ihop, hur ska man då leva tillsammans? Eller menar du att din partner ska leva familjeliv, och sen ha ett helt annat liv vid sidan om med dig? :S