• Anonym (...)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

• Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
  • Anonym (S)
    Anonym (Fortfarande äcklad) skrev 2016-05-23 19:04:25 följande:

Håller med dig.. Dejtade en pappa en gång. Well jag visste inte att han hade en skitunge när vi började dejta för jag skulle aldrig bli ihop Med honom annars för jag tycker att pappor är avtändande blä. Hans 7 åriga skitunge tyckte inte om mig, klart att hon vill att pappa ska vara med mamma liksom och fattade inte riktigt varför pappa har en ny tjej. Så han gjorde slut. Jag blev sur först men sen jävligt lättad! Eiw Jag lärde mig en läxa. Jag vill aldrig vara någons mamma som inte har kommit från min vagina. Se till att bara träffa singel killar de är ändå hetast <3

Träffade mannen med skitungen flera år senare han var tillbaka med sin fru och olycklig och skitungen hade vuxit och blivit knarkare. TÄNK att jag kunde varit inblandad och säkert blamed för skitungens livsstil haha!

Haha detta var det roligaste jag läst idag :D
  • Anonym (Vill inte ha dig)

Men är det inte bara att kolla så killen inte har barn då? Tro mig, det är ingen med barn som vill ha dig heller med den inställningen så det är bara win-win om du öppnar käften i tid.

• Anonym (JaJo)

Personer med barn är förbrukade och bör därmed Undvikas i högsta möjliga mån...

• Anonym (Fortfarande äcklad)

You welcome honey

Anonym (S) skrev 2016-05-23 19:16:08 följande:

Haha detta var det roligaste jag läst idag :D

• Anonym (BrittaBerit)
    Anonym (Vill inte ha dig) skrev 2016-05-23 19:24:02 följande:

Men är det inte bara att kolla så killen inte har barn då? Tro mig, det är ingen med barn som vill ha dig heller med den inställningen så det är bara win-win om du öppnar käften i tid.

Precis bra skrivet.
  • Brumma

Tycker det är självklart att det skall funka mellan mina barn och en eventuell ny partner. INTE för att jag skulle vilja ha en ny pappa till mina barn eller någon att dela ansvaret med utanutan för att jag inte anser det bra för någon att leva med människor man inte trivs med.

Jag väljer ju själv bort sådana människor i mitt liv så gott jag kan - varför i hela friden skulle jag utsätta mina barn för en människa som inte tycker om dem.

Jag förstår inte heller hur man som vuxen människa kan tänka sig att leva i en relation med någon som har hemmaboende barn om man inte kommer bra överens med barnen. Och nej, jag pratar inte om att man måste älska barnen eller att barnen måste älska den nya, men kunna uppskatta varandras sällskap iallafall.

Min man hade aldrig fortsatt vårt förhållande om jag o dottern inte funkat ihop. Å andra sidan hade inte heller jag valt att bli mer seriös om jag inte gillat hans dotter.

TS - helt ärligt låter det som om du borde satsa på en partner som inte har hemmavarande barn..

• Anonym (wellpapp)

Well.. Det där är en inställning som ändras med tiden..

När man som jag är 40+ är de flesta ensamstående föräldrar. Och den åldern vill man INTE ha singlar utan barn. För oftast är de singel och barnlös av en anledning och ja tänk resten själv..

• Anonym (Tror)

Tror att ts är sur över att de flesta föräldrar sätter sina barn och deras behov först....i alla lägen. Vem fasen vill ha en till som förmodligen beter sig som en unge? Räcker gott med de man redan har. Så lyd de råd du fått att kolla mycket tidigt hur det ligger till så behöver du inte slösa mer tid för honom/henne heller.

• Anonym (shit!)
    Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-23 19:33:00 följande:
    Well.. Det där är en inställning som ändras med tiden..

När man som jag är 40+ är de flesta ensamstående föräldrar. Och den åldern vill man INTE ha singlar utan barn. För oftast är de singel och barnlös av en anledning och ja tänk resten själv..
    Ja. Och är man barnlös i den åldern så har man inte en susning hur man umgås med barn. Jag skulle själv inte dejta någon utan barn. Enbart om jag var barnlös själv. Vilket jag inte är.
  • Brumma
    Anonym (shit!) skrev 2016-05-23 20:09:54 följande:

Ja. Och är man barnlös i den åldern så har man inte en susning hur man umgås med barn. Jag skulle själv inte dejta någon utan barn. Enbart om jag var barnlös själv. Vilket jag inte är.

Jag skulle nog aldrig dejta någon mer med barn om jag blev singel. Inte pga barnet utan pga allt runtomkring..

Eller, utflugna barn hade funkat men inget förhållande där en tredje part (mamman) hade haft inflytande i hur min och min partners tid läggs upp.
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..