Anonym (...) skrev 2016-05-23 16:41:11 följande:
Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!
Jag förstår precis vad föräldern menar. Jag hade inte kunnat vara tillsammans med någon som hatar eller ogillar mitt barn. Därmed inte sagt att man måste älska varandra, men åtminstone acceptera den andres existens. Om man ska bo ihop och har barnet på hel- eller deltid måste man ju klara av ett vardagsliv - eller hade du tänkt bara ha ett liv den tid partnern inte har barnen? För min del hade det blivit ett "sambo"liv varannan helg, vilket inte vore någon idé alls.
Så nej, att dejta en singel som fortfarande vill leva ett oansvarigt liv och ut och festa och liknande hade raskt gått bort. Sedan vet jag att det är tufft att leva barnlös med någon som har barn, i synnerhet om barnlängtan finns, om man avskyr barn lär det väl vara ännu värre.
Så för din egen skull välj barnlösa killar, tills du själv har barn och tänker annorlunda. Svårare är det inte. Dock är de flesta barnlösa killarna i 30-årsåldern ofta lite speciella, så de är väl singlar av en anledning ...