• Anonym (...)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

• Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
  • mammalovis
    Anonym (...) skrev 2016-05-23 16:41:11 följande:
    Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!
    Jag förstår precis vad föräldern menar. Jag hade inte kunnat vara tillsammans med någon som hatar eller ogillar mitt barn. Därmed inte sagt att man måste älska varandra, men åtminstone acceptera den andres existens. Om man ska bo ihop och har barnet på hel- eller deltid måste man ju klara av ett vardagsliv - eller hade du tänkt bara ha ett liv den tid partnern inte har barnen? För min del hade det blivit ett "sambo"liv varannan helg, vilket inte vore någon idé alls.

Så nej, att dejta en singel som fortfarande vill leva ett oansvarigt liv och ut och festa och liknande hade raskt gått bort. Sedan vet jag att det är tufft att leva barnlös med någon som har barn, i synnerhet om barnlängtan finns, om man avskyr barn lär det väl vara ännu värre.

Så för din egen skull välj barnlösa killar, tills du själv har barn och tänker annorlunda. Svårare är det inte. Dock är de flesta barnlösa killarna i 30-årsåldern ofta lite speciella, så de är väl singlar av en anledning ...
  • Anonym (Har egna-det räcker)

Skulle inte vilja dejta en småbarnspappa .Typ orka ha barnen 15 i sitt hem varannan vecka.Vet att jag skulle inte orka med sånt och bara vänta år efter år att dom ska flytta.Det är för påtvingat.

• Anonym (Har egna-det räcker)

Menade 15- 20 år att leva med andras ungar varannan vecka.Skulle tröttna.

• sarafamilj
    Brumma skrev 2016-05-23 19:31:40 följande:

Tycker det är självklart att det skall funka mellan mina barn och en eventuell ny partner. INTE för att jag skulle vilja ha en ny pappa till mina barn eller någon att dela ansvaret med utanutan för att jag inte anser det bra för någon att leva med människor man inte trivs med.

Jag väljer ju själv bort sådana människor i mitt liv så gott jag kan - varför i hela friden skulle jag utsätta mina barn för en människa som inte tycker om dem.

Jag förstår inte heller hur man som vuxen människa kan tänka sig att leva i en relation med någon som har hemmaboende barn om man inte kommer bra överens med barnen. Och nej, jag pratar inte om att man måste älska barnen eller att barnen måste älska den nya, men kunna uppskatta varandras sällskap iallafall.

Min man hade aldrig fortsatt vårt förhållande om jag o dottern inte funkat ihop. Å andra sidan hade inte heller jag valt att bli mer seriös om jag inte gillat hans dotter.

TS - helt ärligt låter det som om du borde satsa på en partner som inte har hemmavarande barn..

• Anonym (singel och fattar)

För mig som singel och barnfri är det fullständigt självklart att en partner med barn prioriterar dem först. Allt annat vore omoget och därmed icke attraktivt. Står man inte ut med det får man dejta barnfria. Easy piecy!

• Anonym (Wow)

Haha men alltså woow hur tänker vissa? Självklart kommer mitt barn i första hand och självklart vill jag vara i ett förhållande med någon som trivs med min son och har glädje av att umgås med honom. Betyder väl inte att man letar en ny förälder för det. Mitt liv är bra när vi är själva så tänker inte hoppa in i ett förhållande med någon som bara tolererar mitt barns existens. Helt sjukt hur vuxna kan tänka att ett barn ska behöva växa upp så.

• Foreverlove
    Anonym (singel och fattar) skrev 2016-05-23 21:53:43 följande:

För mig som singel och barnfri är det fullständigt självklart att en partner med barn prioriterar dem först. Allt annat vore omoget och därmed icke attraktivt. Står man inte ut med det får man dejta barnfria. Easy piecy!

Ja exakt!
    Mina barn ha en jättebra pappa och behöver ingen ny/extra. Mina barn kommer först och det enda jag önskar är att mina barn och ev sambo/särbo kommer överens och hittar nån slags relation sinsemellan.
  • Anonym (anonym)

Usch vilken hemsk inställning. Hoppas föräldrar får reda på vilken människa du är TS innan dom slösar sin tid på dig.

Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-23 19:33:00 följande:

Well.. Det där är en inställning som ändras med tiden..

När man som jag är 40+ är de flesta ensamstående föräldrar. Och den åldern vill man INTE ha singlar utan barn. För oftast är de singel och barnlös av en anledning och ja tänk resten själv..

Den förutfattade meningen var nog inte helt genomtänkt och förefaller inte heller så mogen eller attraktiv. Varför döma andra på det viset? Varför inte öppna upp sig för att andra har en annan livshistoria?
    Anonym (shit!) skrev 2016-05-23 20:09:54 följande:

Ja. Och är man barnlös i den åldern så har man inte en susning hur man umgås med barn. Jag skulle själv inte dejta någon utan barn. Enbart om jag var barnlös själv. Vilket jag inte är.

Har man ingen susning? Tror att du inte har en susning om andra människor som valt eller tvingats leva ett annat slags liv. Fördomsfull much? Själv jobbar jag med barn och umgås flitigt med kompisar som har barn i skiftande åldrar och de verkar gilla mig... Upplever inlägget ogenomtänkt. Jag vet att jag inte är ensam då jag har flera barnfria i mitt umgänge.
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..