Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-24 07:00:12 följande:
Förutfattad mening?
De som är 40+ och barnlös är antingen karriärister eller också ofrivilligt singel och desperat. Antingen efter sex eller barn.
Det är varken förutfattad mening eller raketforskning. Utan som det är.
Men herregud, på allvar?
Det är klart det är förutfattad mening. Raketforskning håller jag med om att det definitivt INTE är.
Jag har barn. Jag är skild. Mina barn är 6 och 9. Min sambo är 40+ och utan barn. Han är inte karriärist, utan har ett hyfsat välbetalt jobb - men med normal belastning, påverkar inte privatlivet what so ever. Han var visserligen singel när jag träffade honom, det var liksom en förutsättning för mig om man säger så, men desperat var han definitivt inte.
Mina söner älskar honom, och han är bra med barn och omtyckt av de barn han träffar. Att jag har lite mer koll än honom är väl mest bara logiskt, det är mina barn och jag har dessutom delvis uppfostrat deras 18-åriga storasyster OCH jobbar med barn.
Jag var f.ö den barnlösa i början av relationen med min exman, men hade ändå mer koll än honom.
Hela min situation är ett bevis på att dina FÖRUTFATTADE MENINGAR är ute och jönsar omkring i Lala-land.