• Anonym (...)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Kräks på föräldrar som tror att man blir tillsammans med deras barn oxå. Kommentarer som "om det inte funkar" mellan dig och mitt barn så blir det inget. Så jävla drygt.. Säg direkt att ni letar efter en pappa/mamma till eran unge istället för att slösa på folks tid! Jag blir tillsammans med ngn för att jag älskar den personen inte för att jag vill vara förälder till ngn som redan har föräldrar!

• Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..
  • Brumma
    Brumma skrev 2016-05-25 19:03:13 följande:

Ursäkta men va!?

Jag älskar min bonus och har alltid gjort.

Hon har varit en del av min familj sedan dag ett. Och eftersom här pratas fotoalbum - hon har alltid haft ett album med bilder på sin mamma, sin mamma o pappa ihop osv. Det har VI tittat i otaliga gånger och om det legat i vardagsrummet eller hennes rum - eller vårt sovrum - har varit helt beroende på var hon suttit när hon tittat i det.

Så exakt VAD är det för SKIT jag skrivit!? Att det är fel att beskylla folk för åsikter de inte har (vilket du gjorde med Ess)?

Och varför i hela friden skulle ngn som INTE älskar sitt bonusbarn inte få lov att skriva i en tråd om bonusbarn i ett forum för bonusfamiljer?

Eller menar du att forumet enbart är till för oss som älskar våra bonusbarn? Andra behaga ej göra sig besväret att påminna om sin existens?

Eller exakt hur menar du?

En fråga till. Vad är det för fel på att alla i familjen får väöja om de vill vika sin tvätt eller inte? Och att alla i familjen själva får lägga in sina kläder i garderoben?

VAD har du att anmärka på DET?

PS. Det blir inte så mkt glänsa när man kommer med fullständigt orimliga påståenden och reaktioner på normala vardagssaker ;)

smulpaj01 skrev 2016-05-25 18:45:09 följande:

Du är ju lite smått efterbliven när det gäller din mans barn! Du och "brumma" borde sluta skriva ert skit så att vi som ÄLSKAR våra bonusar kan glänsa!

Haha

Blandade ihop denna med andra tråden :)

Faktum kvarstår dock - jag älskar min bonusdotter.

Och vad för SKIT har jag skrivit?

Och vad är fel med att lära barnen ta hand om sin tvätt?

Mitt os gäller även det fortfarande. .
  • sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2016-05-25 19:18:57 följande:

Glänsa?! Haha.. Eller så kanske du kan sluta skriva dina löjliga inägg om vilken präktig bonusmorsa du är..

Hon är välkommen hem till oss när sambons barn är.hos oss (tyvärr inte så ofta eftersom vi bor 60 min från oss numera) och känna den mysiga stämningen.

Jag är rätt säker på att hon är frustrerad eftersom vi bryter så mycket mot hur hon anser hur det ska vara och ändå fungerar så bra.
  • Anonym (m)
    Cdam skrev 2016-05-25 08:46:55 följande:
    Måste tvätten vikas då? :)
    Jag bryr mig inte om barnets kläder blir vikta eller inte, men de ska inte ligga i en hög i badrummet. Därför lägger jag dem i en påse så kan barnets pappa vika dem när han får lust, om han får lust.
  • Anonym (m)
    Anonym (samma) skrev 2016-05-25 08:05:30 följande:
    Du är inte en förälder själv eller hur?

För en förälder skulle aldrig kräva sin partner på tröst innan barnen lagt sig (om det inte är akut kris). En förälder klarar av att hålla masken för sina barns skull och avhandlar allvarliga vuxensaker med sin partner när barnen somnat.
    Va? Vad pratar du om? Så jag får inte uttrycka känslor förrän barnet har lagt sig? Barnet får inte ta del av både glädje, smärta och sorg utan ska bara förskonas från allt detta? herregud i himmelen vilka skadade barn som bara tror att neutralitet är den enda känslan man kan ha.. Jag visar känslor inför detta barn, liksom barnet visar känslor inför mig och sin pappa. Vi har känslor i detta hem. Förstår inte alls vad du menar. 
  • Anonym (m)
    Anonym (wellpapp) skrev 2016-05-25 09:12:00 följande:

En intressant aspekt...

Kvinnan vill gärna bli försörjd och tycker det är självklart att en ny partner också betalar för hennes barn.

Men som kvinna och ny partner till en pappa tar det hus i helsike om han andas en stavelse om att hon på något sätt ska bidra till hans barn.

I vilken värld då? När har detta hänt? Du pratar som att detta är fakta. Jag fattar ingenting. Kan inte identifiera mig i något av delarna.
  • Anonym (Har egna-det räcker)

Måste styvföräldrar sätta styvbarnet först i sitt liv?

• Anonym (m)
    Anonym (samma) skrev 2016-05-25 09:06:31 följande:
    De flesta ojämställda relationer ser ut så där. I en kärnfamilj är det dock lite enklare för kvinnan att offra sig eftersom det gagnar hennes egna avkomma. Till skillnad från ditt fall som styvförälder då dina ansträngningar skulle gagna någon annans avkomma. Man kan jämföra det med män och deras ovilja att ekonomiskt försörja någon annans avkomma (trots goda ekonomiska förutsättningar). Inget konstigt med det.
    Och det jag ska göra då är ändå, enligt dig, att värna den ojämställda relationen och göra allt det för att min sambo är helt inkapabel till detta? På vilket sätt gynnar det någon? Som sagt, jag städar vårt hem för det mesta. Han gör det sällan. Jag kan inte välja, jag vill ha det städat. Men om hans barns rum är städat eller om dennes kläder är vikta rör mig inte ryggen, jag ser det inte och bryr mig inte. Får inte ut någonting av att lägga mig i det . Så då gör jag det inte. Hemsk jag är. Fy för mig som inte städar upp efter andras barn.
  • Anonym (m)
    Anonym (Har egna-det räcker) skrev 2016-05-25 19:32:09 följande:

Måste styvföräldrar sätta styvbarnet först i sitt liv?

Det finns vissa av den åsikten, ja. Helt banalt.
  • ventilera mera

Du är ju lite smått efterbliven när det gäller din mans barn! Du och "brumma" borde sluta skriva ert skit så att vi som ÄLSKAR våra bonusar kan glänsa!

Alltså, jag är en biomorsa som tusen gånger hellre skulle ha tex Brumma i mins barns liv, än att ha dig där. Du är ju fullständigt rabiat i de flesta trådarna, och verkar ärligt talat ha en ganska osympatisk inställning till alla som har en åsikt som avviker från din.

Extremt obehagligt...
  • Anonym (Ha)
    Haha oj!

Var det inte du som avskydde bonusen i ditt tidigare förhållande?

Kanske att jag minns fel men om det var så så har du säkert skadat det barnet för livet, vare sig du visade det eller inte. Barn känner av sånt vet du...
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..