Fjäril kär skrev 2016-05-26 08:36:28 följande:
Fast alltså..
I ett gott och bra och utvecklande förhållande kan man både sätta barnen först OCH även sätta kärleken i fokus.
Väldigt många klarar av det utan problem.
Är det verkligen raketforskning?
Det borde väl vara prio av båda parterna?
Det håller jag med om, men det finns många, framför allt frånskilda föräldrar, som inte hanterar det.
Det finns en hel del som har svårt att acceptera att deras barn inte är älskade/omtyckta av sin partner på ett föräldrasätt.
Det finns många som inte tänker på att på samma sätt som en utan barn väljer en partner med barn, så väljer även den med barn en partner utan barn.
Och jag vet att det är fler än jag som skulle säga att vi valde denna man (eller kvinna) trots att han/hon hade barn.
Det jag är rätt säker på att de som kan hantera en kärleksrelation och vara förälder är inte de som markerar att "barnen kommer först". Och det är inte heller vi som startar trådar i sin frustation heller.
Sedan finns det självklart de som inte kan hantera alls att partnern har barn, men den biten måste man kunna hantera om man träffar en partner med barn. Barnet finns där och har en självklar rättighet att ha en bra relation med sin förälder, det är inget som vi nya ska ta bort.