Anonym (Cilla) skrev 2016-05-26 12:43:54 följande:
Alltså, jag är spyfärdig på de som kritiserar bonusmammor bara för att de är bonusmammor. Personen jag citerade sitter i varenda styvfamiljstråd och öser galla över varenda bonusmamma som uttalar sig.
Om det är så j....a synd om barn som har bonusföräldrar så får väl föräldrarna offra sig lite och stanna kvar i kärnfamiljen så att barnen slipper utsättas för de hemska, hemska bonusföräldrarna.
Jag håller med dig här, även om det kan verka lite krasst. Om nu alla de föräldrar som har separerat och lämnar sina barn i sticket, ständigt och jämnt tjatar om att alla andra måste tänka på deras barns bästa i första hand, så skulle de ha tänkt på det innan de separerade. Det finns en poäng i det, även om den är tabu. För alla ska ju ha rätt att skilja sig om det inte känns bra i relationen.. jaja, men barnen då?
Extremt dåligt samvete, skulle jag känna om jag var förälder till ett barn som hade skilda förändrar. Och det är väl det de känner, tänker jag.
"Barnet mår bättre om vi lever isär än om vi bråkar hela tiden och är ett par".... kanske ska man tänka till en extra gång innan man bestämmer sig för att bli föräldrar? Det blir som pest eller kolera för barnet. Bara för att ni kanske mår bättre om ni bor isär, betyder inte att barnet mår toppenbra när alla andra kompisars föräldrar är ett par.. Har man inte en skyldiget, utifrån barnets bästa, att tänka till några extra gånger innan man skaffar barn då?