Inlägg från: Anonym (Har egna-det räcker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Har egna-det räcker)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

Skulle inte vilja dejta en småbarnspappa .Typ orka ha barnen 15 i sitt hem varannan vecka.Vet att jag skulle inte orka med sånt och bara vänta år efter år att dom ska flytta.Det är för påtvingat.

Menade 15- 20 år att leva med andras ungar varannan vecka.Skulle tröttna.

Jag dejtar inte en man för att jag har stor önskan bli styvmamma och allt det innebär.Har ju inte ork/intresse för styvmamma liv.

Anonym (man) skrev 2016-05-24 15:41:26 följande:

Mmm precis, det förklarar varför man ofta läser om gamlingar som legat döda i sin lägenhet flera veckor och ingen saknat dem, barnen har ju fullt upp med att skapa sina egna band och har inte tid att höra av sig till morsan nån gång i veckan.

Varför är det en omöjlighet att behålla starka familjeband OCH bilda egen familj? Måste det vara antingen eller? Är tanken på att även föräldrarna är den del av familjen helt omöjlig? Finns massor med människor som gör så runt om i världen och det fungerar alldeles utmärkt, du vet sådär som att mormor är en verklig och trevlig person man känner väl och inte någon tant som man sett på bild och hört talas om.

Det finns nåt som heter vuxen.Då ska man klara sig på egen hand och ev .bilda en egen familj.Det är klart den man lever med och är lycklig med blir ju väldigt viktigt.Barnen kanske flyttar längre bort och bildar sina egna liv.

Det finns ju egoistiska pappor(och mammor)som prioriterar sin nya partner framför sina barn.Typ"den jag är ihop med är nr 1.Tråkigt men sant.

smulpaj01 skrev 2016-05-25 07:37:04 följande:

Va? Hur kan man inte förstå att barnen alltid går före en partner? Dom är små och behöver tillsyn, partnern är vuxen och får ta hand om sig själv!

Gäller det bara småbarn eller ochså vuxna barn?

Måste styvföräldrar sätta styvbarnet först i sitt liv?

Bonusbarnet går ju alltid före och ska ha det bäst i familjen.Det är bara stå ut och försöka bli lycklig.

Om jag hade flyttat ihop med en man,så skulle jag inte tänka att då skulle jag få en barnvakt på köpet.Mina barn är mitt ansvar.Om han skulle vilja hjälpa till nångång på något sätt,så skulle det vara ok,om det känns rätt.

Och dåliga föräldrar,där barnen inte vill ens bo halvtid och ändå blir tvingade ,har jag ingen respekt för.Tänk på barnets bästa.

Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..