Inlägg från: Anonym (Cilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cilla)

Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..

smulpaj01 skrev 2016-05-26 09:38:45 följande:
    Jösses, kan man inte umgås som kärlekspar när man har barn -SKAFFA INTE BARN
    De som inte klarar av att hålla sin kärleksrelation vid liv - SKAFFA INTE BARN OCH SKILJ ER! Som förälder har man skyldighet att sätta barnen först ALLTID, alltså fortsätter man vara kärnfamilj oavsett vad som händer så att barnen får växa upp i en trygg miljö där båda de vuxna älskar dem.
  • Anonym (Cilla)
    sextiotalist skrev 2016-05-26 12:23:03 följande:
    Nix, jag håller inte med dig. Man gör barnen en otjänst om de alltid ska komma först.
    Tack för att vi inte resonerade så, nu har vi en sympatisk vuxen ung man hemma, som är väl medveten om att världen inte kretsar kring honom. Han har tidigt vant sig vid att det finns fler att ta hänsyn till och nej, han har inte alltid kommit först, eftersom vi i den här familjen har alla först, vi har ingen turordning.

Sedan är det inte alltid barnen som mår bra om en dålig parrelation fortgår. Det kan säkert flera vittna om
    Alltså, jag är spyfärdig på de som kritiserar bonusmammor bara för att de är bonusmammor. Personen jag citerade sitter i varenda styvfamiljstråd och öser galla över varenda bonusmamma som uttalar sig.

Om det är så j....a synd om barn som har bonusföräldrar så får väl föräldrarna offra sig lite och stanna kvar i kärnfamiljen så att barnen slipper utsättas för de hemska, hemska bonusföräldrarna.
  • Anonym (Cilla)
    BioBonus skrev 2016-05-26 15:16:07 följande:

Det jag menar är att man kan ju inte leva hela livet efter devisen att alla mina beslut måste fattas utifrån perspektivet att allt går åt helvete :) 

Man kan längta efter barn tillsammans i många år, sen kommer barnet och i förskoleåldern upptäcker man att som familj och föräldrar funkar man inte tillsammans. Många förändras när barnen kommer. Man kan ha hur goda intentioner som helst innan att inte tappa bort varandra, att vårda kärleken etc etc. Men sen faller det bort ändå och så står man där olycklig... Det kan man ju omöjligt veta innan.

Det är som det mantra som ofta kommer upp i trådar här - "du visste innan vad du gav dig in på". Nej, det vet man väldigt sällan :)

Jag var nog mest ute efter att de som spyr mängder med galla på bonusföräldrar borde vara lite mer ödmjuka samt flytta ansvaret till bioföräldrarna.

Det är knappast bonusförälderns ansvar att barnets föräldrar skilt sig och att föräldern valt att flytta ihop med en ny person.
Svar på tråden Nej jag vill inte ha ditt barn på köpet..