• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Saftmedbulle
    LadyA01 skrev 2011-07-18 12:32:02 följande:
    Jag använder Progesterall, progesteronkräm, kan beställas från femalebalanceshop.com!
    Tack för tipset!
    En fråga... krämen, vad gör man med den (jo...alltså, jag fattar ju att man smörjer en kräm, men VAR? Hela kroppen eller?
  • LadyA01

Kungsan: glöm inte naprapat, tyckte det var än bättre än massage! :)

Saftochbulle: du smörjer krämen där huden är som tunnast. Jag smörjer på insidan av underarmarna, bröstkorgen, halsen och ovanpå fötterna. :)

• LadyA01

Blev tillbakaflyttad 4 dagar, men det känns inte så farligt. Bebbe mätte 6mm och är alltså i 6+1, och tydlig hjärtaktivitet och gulesäck! :D

• Najje79

LadyA01: Ryser i hela kroppen! Nu är det på riktigt! Största och varmaste grattiskramarna!

Jag börjat ta hormonsprutorna idag, så om två veckor så får jag tillbaka ett litet embryo som jag hoppas vill stanna i hela nio månader den här gången!

• LadyA01

Åh Najje, jag håller alla tummar jag kan för dig!!

Har nytt vul eller ul om 19 dagar, hoppas så innerligt att liten fortsätter växa!!

• Vårtur2010

LadyA01: grattis även här!!
    Najje: åh så kul att du är igång igen håller tummarna jättehårt! 

• LadyA01
    Najje79 skrev 2011-07-27 20:14:37 följande:
    LadyA01: Ryser i hela kroppen! Nu är det på riktigt! Största och varmaste grattiskramarna!

Jag börjat ta hormonsprutorna idag, så om två veckor så får jag tillbaka ett litet embryo som jag hoppas vill stanna i hela nio månader den här gången!
    Hur mår du efter en veckas hormonsprutor?
  • Najje79

LadyA01: Jotack jag mår bra, var inne på VUL igår och de såg minst 10 fina äggblåsor (vilket är 2 mer än förra gången). Så på tisdag ska jag in på ägguttag och på torsdag blir jag förhoppningsvis gravid! Om denna omgång inte funkar så har vi remiss till Sahlgrenska och tre gratisförsök.

Hur mår du?? Vilken vecka är du i nu?

• LadyA01

Underbart att höra, 10 är ju jättebra!! håller alla tummar jag kan för dig! :)

Jag mår bra, gick in i v 9 enl äl idag, fick tipset att hålla kvar vid äl-beräkningen då de första vulen ofta förändras ändå sen. ;) så passerade min skräckvecka v8 lite snabbare också på köpet. ;) Mår illa tidvis, framförallt om jag blir hungrig o inte äter något direkt - och hungrig blir jag typ hela tiden. Tål inte lukten av pesto. Helt krossad på kvällarna och rejält svullen om magen. Ser lite semestertjock ut. ;) brösten fyller ut bhn o lite till, tappade en del vikt efter missfallen så behåarna har varit lite stora ett tag. :) nytt ul/vul om 10 dagar! Hurra! :) då bör liten enligt mina beräkningar och om det förra vulet "stämde" vara 22-23mm. :)

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall