• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Najje79

Vårtur: Åh, vad skönt att allt såg bra ut. 19 dagar går fort ska du se!

Lady: förstår oron, men allt kommer att se bra ut!!

Ego: idag fick jag tillbaka två små guldägg, de lade sig så fint brevid varandra! Åh, hoppas verkligen att detta kommer att ta sig hela vägen nu!! Annars har vi tre gratis försök på Sahlgrenska. Men nu måste det vara våran tur!
    Kram tjejer!

• LadyA01

Najje: vad härligt! Håller alla tummar jag kan att det tar sig nu! :)

Hoppas innerligt att du har rätt! Försöker tänka positivt och att jag har ju inte blött någonting eller haft huvudvärk eller sammandragningar eller nåt av det andra jag haft de andra gångerna. - men så tänker jag att progesteronkrämen kanske förhindrar att jag börjar blöda... Men då borde jag ju haft något av det andra också tycker jag... Och så börjar jag nojja om ett ma istället. Men NEJ, nu ska jag tänka positivt! På måndag gäller det! Tills dess ska jag fokusera på annat!! :)

• Vårtur2010

Lady: tur att det är på morgonen, skönt med helg emellan känns enklare att skingra tankarna då. Ojojoj vad jag känner igen mig i det du skriver. progesteron ja då blöder jag nog inte så då har jag säkert fått ma, shit va man är knasig i huvudet av alla ma/mf.. men nu jäklar är det allas vår tur!!

Najje: åh grattis tvillingar lr mer om du/ni har tur.. 

Visst är det konstigt att tålamodet bara tvärtryter när man börjar närma sig och hur hjärnan sätter igång och fantiserar... 

• LadyA01

I magen hittades en 27mm välmående bebbe med sprattlande ben och armar! 9+3 idag, äl stämmer bra med storlek! :) Lycka!!
  • LadyA01

Ja, najje, du måste uppdatera oss, tänker på dig!

• Najje79

Vad söta ni är som tänker på mig! Det händer ingenting just nu, känner inget särskilt, men det är alldeles för tidigt ännu. Kanske kan testa i slutet på nästa vecka. Maken är borta ons-mån och vill vääl helst inte att jag testar utan honom, men vi får se om jag kan hålla mig =)

Hur mår ni? kan ni inte dela med er av alla gravsymptom så kanske de smittar!

Kram!!

• LadyA01

Usch jo, jag har ett gäng att dela med mig av! ;)

Kissar ofta
    Hungrig JÄMT
    Äter jag inte hela tiden mår jag apa
    Bara haft ett par kräkningar tackolov
    Gasig, rapar o fiser hela tiden...
    Varma händer o fötter
    Tålamod som brister
    bröst gigantiska
    Bröstvårtor säger ajajajaj
    Magen tillräckligt svullen för att kollegor ska fråga om jag är gravid....
    Periodvis drar det i livmoderområdet
    Ont i svanken
    Halsbränna

Vad vill du ha? ;)

• Najje79

Jag tar gärna allt, bara jag får en bebis Flört

Hur tidigt kom dina symptom? Innan BIM eller efter? Har de blivit starkare eller kommer de periodvis?

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall