• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • LadyA01

Det lär säkert gå fortare att få mage med två därinne, hur tidigt hänger nog bara på livmoderns placering. I början är ju även två väldigt små; men sen går det ju ruskigt snabbt! :) vet du om det är enäggs eller tvåäggs? Ser man sånt så tidigt?

Många vet nu, men fortfarande hemligt på mitt jobb. Har ju bara varit där i två veckor, så jag ska försöka hålla det hemligt en månad till är planen. Provanställning, så det känns ju sådär att berätta... Men man kan inte tajma allt. ;) köpt massa lösa tröjor och så jobbar jag enbart med karlar - så det ökar ju mina chanser att lyckas något. ;)

• Vårtur2010

Najje: så avis jag är. Ville också haft tvillingar. Fick lite panik förra sommaren när det visade sig vara tvillingar(fick bara ett embryo tillbaka) men efter några dagar la det sig och jag så fram emot att gå från 0 till 2 direkt även om en tvillinggraviditet ju är mycket jobbigare för kroppen och man är ju inte precis 20 år längre Skäms..

Tänkte bara säga att jag har startat en tråd under Äntligen gravid med bf våren/sommaren 2012, man är välkommen även om man inte gjort ivf såklart.. Vill väl inte ha de som blir gravida på första andra månaden de försöker, som köper barnkläder och jollrar om vilken barnvagn de ska köpa redan i v 8 utan de som förstår ens oro pga tidigare mf/ma och ev ivf..

http://www.familjeliv.se/Forum-7-139/

• Den lilla M
    Vårtur2010 skrev 2011-09-14 13:02:43 följande:
    Najje: så avis jag är. Ville också haft tvillingar. Fick lite panik förra sommaren när det visade sig vara tvillingar(fick bara ett embryo tillbaka) men efter några dagar la det sig och jag så fram emot att gå från 0 till 2 direkt även om en tvillinggraviditet ju är mycket jobbigare för kroppen och man är ju inte precis 20 år längre Skäms..

Tänkte bara säga att jag har startat en tråd under Äntligen gravid med bf våren/sommaren 2012, man är välkommen även om man inte gjort ivf såklart.. Vill väl inte ha de som blir gravida på första andra månaden de försöker, som köper barnkläder och jollrar om vilken barnvagn de ska köpa redan i v 8 utan de som förstår ens oro pga tidigare mf/ma och ev ivf..

www.familjeliv.se/Forum-7-139/
    jag hoppas att jag inom snar framtid kan komma och vara med i den tråden.. men innan det blir aktuellt är det bara att kämpa på. Äl om ca 7dagar :) !!
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-09-13 20:14:09 följande:
    Saftochbulle: Tack så mycket! Hur mår du?

Lady: Tack! Jag mår illa, av och till, ganska mycket känningar i magen, men annars mår jag bra! Hur går det för dig? Vilken v är du i? Hur mår du?
    Mår bra...inväntar BIM den 25:e...hoppas, hoppas...
  • Den lilla M
    Saftmedbulle skrev 2011-09-14 17:54:11 följande:
    Mår bra...inväntar BIM den 25:e...hoppas, hoppas...
    håller tummarna för dig saftochbulle att du får ett stort fett Plus
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Najje79

lilla M: Ah, då är det myspys som gäller ett tag framöver då... inte helt fel och såklart ska det leda till ett fetpluss!!

saftochbulle: Håller alla tummarna för dig! Spännande! Kram!

Vårtur: Jag är nog fortfarande lite chockad över att se två på skärmen. Nä, man är ju inte precis 20 längre och jag har som sagt några extra kilon sedan innan, men jag hoppas och tror att detta kommer gå vägen. Hur mår du?

• Saftmedbulle

Tack tjejer för tumhållning! Mmm...här går man och analyserar och väntar (är man knäpp eller är man knäpp?)...
    Jag plussade på försök 6, 8,  och 10 så nu är jag ju såklart extra hoppfull den här cykeln, eftersom det är försök nr 12. Man borde ju lyckas på den tallinjen, eller hur?

Önskar alla en mysig helg!

• Najje79
    Saftmedbulle skrev 2011-09-16 16:32:04 följande:
    Tack tjejer för tumhållning! Mmm...här går man och analyserar och väntar (är man knäpp eller är man knäpp?)...
    Jag plussade på försök 6, 8,  och 10 så nu är jag ju såklart extra hoppfull den här cykeln, eftersom det är försök nr 12. Man borde ju lyckas på den tallinjen, eller hur?

Önskar alla en mysig helg!
    Ja, såklart! Håller alla tummarna! Och du är inte knäpp, bara bebissugen! När ska du testa?
  • Vårtur2010

Saftochbulle: klart vi håller tummarna..

Najje: jo jag mår bra, lr hyfsat iaf. Är så otroligt trött fortfarande, var på inskrivning i torsdags lite sent men ändå. Har för lågt blodvärde så jag ska tillbaka igen på måndag och ta nya prover. Helt otroligt är i v 16 nu och den senaste veckan har magen verkligen växt jättemycket, mammabyxorna som jag fick hem förra veckan var för stora då men nu sitter de jättebra. Känns iofs lite knas och overkligt fortfarande. Har fått en massa datum inbokade med mvc nu, ska få träffa läkare om några veckor och prata om förlossningen blir kejsarsnitt för min del pga tidigare tarmoperationer. Har fått datum för RUL och det känns som en stor milstolpe, såg iofs det lilla Spöke innan i veckan och allt såg ut som det skulle.. Hur mår du?

Håller tummarna för er andra såklart.. 

• LadyA01

Nu har magen en hård liten kula redan på morgonen. V 15, galet!! Imorgon har jag varit gravid i 100 dagar o på måndag ul!

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall