• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Vårtur2010

Allt bra här, går in i v 19 imorgon.. Har oxå varit inne på akuten pga att jag haft ont i magen, förstoppning och magknip som såklart släppte efter några timmar på akuten Skäms men hade så ont så jag var vit i ansiktet igår så det kändes inte som ett alternativ att vara kvar hemma.
    var på RUL idag och allt såg bra ut, fick en rejäl genomgång av bebisen. Sambon ville veta "modell" och det fick vi se efter ett tag, ska mycket till för att förklara bort det som såg ut att finnas mellan benen på Spöke.... så skönt att se hur den snurrade runt och rörde på sig under tiden vi var där. Var några dagar större än vad den skulle vara och det är skönt då vet vi att den växer som den ska. Sen är både jag och sambon långa, jag är 179 cm och han är längre än mig så kort lär den väl inte bli...

• LadyA01

Vad härligt vårtur! :) längtar efter mitt rul, borde få en tid kommande två veckor. Ska också in o lämna nytt sköldkörtelprov för att se så att det inte sjunkit sedan sist.

Igår låg jag också helt förstörd. Har rätt hög smärtgräns, men magknipet igår var inte av denna värld. Hade det inte varit för att jag lände att det inte kom från livmodern hade jag åkt in. Nu la jag mig på alla fyra istället o lämnade fritt blås ;) då släppte det tillslut.

Najje, snart värsta tiden förbi!! :) tagit några magbilder? Mår du okej, illamående o så?

Har talat om fr chefen nu som tog det jättebra! Haft megaångest eftersom jag börjat nytt jobb med provanställning till slutet av feb, varit här i 5 veckor o så är jaggravid liksom... Men han sa att de är jättenöjda med mig så det skulle jag inte fundera på! :D

• Najje79

Vårtur: Härligt att allt såg bra ut!

Lady: Vad skönt att chefen tog det bra! Min chef har varit med genom hela vår resa, från första missfallet genom hela IVF-svängen. Jätteskönt att ha henne i ryggen, hon har varit ett fantastiskt stöd!

Har tagit magbilder, men eftersom jag är överviktig så syns det egentligen inge skillnad (har inte gått upp ett gram på 11 veckor, så det är jag nöjd med). Mår faktiskt inte så illa, vilket är skönt, lite småillamående av och till, har bara kräkts ett par gånger. Har fruktansvärt ont i ischias och höfterna av och till ch tröttheten är bedövande. Men alltsomallt mår jag jättebra!!

• Vårtur2010

Najje: jag har också några "hekto" för mycket men nu syns det och det har det gjort i några veckor. Däremot så blev jag lite orolig när jag gick över till mammabyxorna för då kände jag inte av att magen svullnade på samma sätt på efm.. Har inte heller gått upp så mycket ca 5 kg totalt med ivf-behandlingen så jag är nöjd och hoppas på att inte gå upp för mycket..
    Lady: låter som en bra chef, kul att han tog det så bra. Så skönt att du slipper oroa dig nu.. 

• Vårtur2010

Runt v 13 började det synas på efm och kvällarna. V 14 fick jag börja använda mammabyxor för då gick det inte längre

• Najje79
    Vårtur2010 skrev 2011-10-05 20:42:17 följande:
    Runt v 13 började det synas på efm och kvällarna. V 14 fick jag börja använda mammabyxor för då gick det inte längre
    Åh vad mysigt! Jag har köpt mina första mammabyxor precis och längtar till jag får använda dem!
  • LadyA01

Använt mammabyxor ibland sen typ v 10-11 och dagligen säkert sen v 13-14... vanliga byxorna tryckte precis där det var som obehagligast. Vilken befrielse det är att glida i mammabyxor. :)

Dags att krypa till kojs, bebis har buffat på mig lite, hoppas få några till innan jag somnar!

• LadyA01

Hej igen!
    Hur går det för folk?

Hade RUL igår, gick toppen! Bebis var så fin och poserade perfekt för oss :)
    Beräknad ankomst 16/3 och vikt för tillfället 217g, ca 18-19cm från huvud till fot. :)
    Kolla in första bilden, riktig gymnastik därinne! Bebis sträcker ut ryggen och tar spjärn med benen mot livmoderväggen :)

• Den lilla M

Lady: grattis till ett lyckat RUL !!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall