• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • LadyA01

Härligt najje! Mår du bra?

Jag är i v 13 nu, 12+3, kämpar för att känna nåt fladder i magen men inget jag med säkerhet kan säga inte är tarmarna... ;) mår bättre om dagarna men är fortfarande rätt dålig om kvällarna. Trött, illamående och huvudvärk så gott som varje kväll. Kött är knappt möjligt att få ner, men annars går det hyfsat för det mesta. Exakt 2 veckor till nästa ul, längtar sjukt mycket! :)

• Vårtur2010

Jag mår också bra, v 15 imorgon. Härligt att höra att allt ser ut som det ska för oss denna gången.
    Har startat en tråd under planerar barn, äntligen gravid bf våren 2012 om ngn vill hänga med. inget krav att man måste gjort ivf...
    Kram på er alla

• Najje79

Hej tjejer!

Går in i v 8 idag och igår var vi på VUL... och fick se TVÅ små hjärtan picka så fint!!! Jag ska ha tvillingar!!!
    Nu bara måste det hålla hela vägen!

• Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-09-13 17:17:07 följande:
    Hej tjejer!

Går in i v 8 idag och igår var vi på VUL... och fick se TVÅ små hjärtan picka så fint!!! Jag ska ha tvillingar!!!
    Nu bara måste det hålla hela vägen!
    Japp - det håller vi tummarna för! Go, go! Och grattis till lyckat VUL!
  • LadyA01

Shit tvillingar!!! Vad häftigt!! :) hur känns det? Mår du bra? Stort stort grattis, vilka underbara nyheter!! :))

• Najje79

Saftochbulle: Tack så mycket! Hur mår du?

Lady: Tack! Jag mår illa, av och till, ganska mycket känningar i magen, men annars mår jag bra! Hur går det för dig? Vilken v är du i? Hur mår du?

• LadyA01

Najje: mår rätt varierat, går in i v 15 på fredag o längtar sjukligt mycket efter ul på mån! :) känns bisarrt att jag har en bebis på förhoppningsvis 7,5cm i min mage! :) mår rätt bra under dagarna, men illa om kvällarna. Trött, huvudvärk och illamående så gott som varenda dag. Men det är det värt om bara bebis mår bra! :)

• LadyA01

Börjar du bli tjockis? ;) nu har jag mage hela dagarna, men väsentligt mycket mindre framtill lunch och enormt svullen om kvällarna.

• Najje79

Lady: Jag har lite mage redan innan, är lite överviktig, men nedre delen av magen är stenhård och svullen, övre delen är fortfarande lite "degig". Undrar hur fort det går innan det blir en riktig grav-mage... borde väl gå fortare med två?

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall