• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Vårtur2010

Najje: kul att läsa att det är dags för ÄP redan imorgon, 10 äggblåsor låter jättebra. Var är det ni går?? Håller tummarna imorgon!!

• Najje79
    Vårtur2010 skrev 2011-08-08 18:45:04 följande:
    Najje: kul att läsa att det är dags för ÄP redan imorgon, 10 äggblåsor låter jättebra. Var är det ni går?? Håller tummarna imorgon!!
    Vi går på IVF-kliniken i Gbg. Hur går det för dig?
  • Vårtur2010
    Najje79 skrev 2011-08-08 19:29:55 följande:
    Vi går på IVF-kliniken i Gbg. Hur går det för dig?
    Okej, stort lycka till idag...

för oss går det bra är på 9+5 idag och har sett lilla spöket 2 ggr och den växer som den ska. Har bokat in tid för KUB på Mama Mia i slutet på månaden. Mår bra, lite småilla, trött, öm i ryggen på efm/kvällen osv så enbart bra symptom..
  • Najje79

Tack tjejer!

7 ägg blev det trots en himla massa äggblåsor men jag är nöjd. Det gick väldigt bra under själva utplocket, morfinet hjälpte väldigt bra och jag mådde bra efteråt. Men ca 1 timme efteråt fick jag jätteont så då fick jag riktiga rajraj-tabletter. Tyvärr hjälper de inte riktigt, så nu sitter jag här hemma, halvhög och med värmekudden på magen och har riktigt, riktigt ont.

Så på torsdag ska jag få tillbaka TVÅ ägg (om det blir så många befruktade).

Kram på er!
  • LadyA01
    Najje79 skrev 2011-08-09 15:01:23 följande:
    Tack tjejer!
    7 ägg blev det trots en himla massa äggblåsor men jag är nöjd. Det gick väldigt bra under själva utplocket, morfinet hjälpte väldigt bra och jag mådde bra efteråt. Men ca 1 timme efteråt fick jag jätteont så då fick jag riktiga rajraj-tabletter. Tyvärr hjälper de inte riktigt, så nu sitter jag här hemma, halvhög och med värmekudden på magen och har riktigt, riktigt ont.

Så på torsdag ska jag få tillbaka TVÅ ägg (om det blir så många befruktade).

Kram på er!
    Fy sjutton, hoppas värken släpper snart! Läskigt!!
    Men värt det, om du får en liten bebbe av det! :) Då är det torsdag nästa varv att hålla tummarna! :)

ÅH jag längtar helt stört till måndag och mitt ul/vul, och jag är redan sjukt nervös....
  • Vårtur2010

Najje: grattis 7 ägg i 10 äggblåsor låter bra. Två tillbaka grattis grattis!! Klart de klarar sig och ser fint ut imorgon..

Usch inte kul att ha ont, själv har jag knaprat panocod alla gånger utom den sista pga värken värmedynan är skönt när man har ont. Lovar att hålla tummarna imorgon också.

Lady: kul är det dags nu på måndag för en kik igen...?

Ego: tror jag ska ringa läkaren och kolla om jag kan få komma in i början av veckan, spänner mycket i ryggen och magen vet att det är normalt men efter många mf/ma så hjälper det inte att veta att det är normalt. Jag vill se att allt är som det ska.. symptomen börjar nu avta, brösten är inte lika ömma och jag mår inte så illa längre går in i v 11 imorgon så jag vet att det också är som det ska. Men men ni vet hur det är Skäms

Hårda kramar och lycka till!

• LadyA01

Vårtur: japp, det är på måndag, Längtar och är apnervös på samma gång. Ska berätta för makens familj ikväll... Igår mådde jag bra! Snacka vilken ångest! ;) men idag känner jag mig lite märklig igen så allt är nog okej.

Jag förstår precis din oro - men kom ihåg att du nu är i de sk spökveckorna, hcg har börjat sjunka o symptomen brukar normalt avta! Men jag vet vad du menar, med flera mf spelar "normalt" ingen roll alls. Försök få en tid snart och tänk positiva tankar så länge. Allt är förmodligen precis som det ska och ryggvärken kommer från livmodern som växer! :)

• Najje79

LadyA01: Åh vad roligt att få se den lill* igen! Hur tog makens familj det, glädjetårar??

Vårtur: Om du känner oro så ska du se till att få ett UL, allt är jättebra med din bebis, men att gå och vara orolig hjälper inte någon. Bättre att få bekräftat att allt är bra! Om jag blir gravid kommer jag åka på UL hela tiden för att få bekräftelse att allt är okej. =)

• Majsan77

Vårtur o LadyA01: Förstår att ni oroar er emellanåt! Har man varit med om MF/MA tidigare är man ju väldigt vaksam på alla symptom, eller brist på dem för den delen. Håller tummarna för er båda att allt är som det ska. Om jag blir gravid igen (fick mitt senaste MA i maj) kommer jag nog känna mig väldigt stressad.

Najje: Lycka till imorgon. Håller tummarna för dig med.

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall