• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Najje79

HURRA HURRA HURRA!!!! Grattis!!!
    Vad underbart! Ta hand om dig och håll oss uppdaterade om mage och bebis! Kraaam!!

• Vårtur2010

Länge sen sist!!
    Var ett tag sen jag var inne här!
    Vi fick provsvaren i början på juni och allt såg bra ut, kromosomfel, koagulering och sköldkörtel. FET som vi skulle gjort i maj sket sig eftersom embryot inte klarade upptiningen. Nu har vi hunnit med ett färskförsök på Carlanderska i Göteborg. Fick ut 7 ägg alla befruktades, en blasto till mig och ett till frysen. Har Plus även denna gången och är nu i v 6, blir inget VUL förrän i v 10 för distansläkaren jag går hos har semester och jag har ingen möjlighet att åka till Göteborg för kontroll. Så det är bara till att ta det lugnt inte överanalysera alla känslor och symptom osv ja ni vet hur det är. har som tur är semester nu så det gör inget om hjärnan inte går på högvarv.. Hoppas att kroppen inte lurar mig denna gången.

Najje: tråkigt att läsa att det inte gick bra denna gången.
    LadyA01: Grattis till Plus 

• Najje79

Vårtur: Men jisses! GRATTIS! Vad härligt med två plus i tråden!

Jag har börjat spraya så i början av augusti hoppas jag på att få tillbaka guldägget!

• Vårtur2010

Tack Najje. Är väldigt nervös just nu vi är runt de dagarna nu som jag fick mf sist. Mage och rygg spänner och molar till och från. Är så rädd för att det ska bli mf igen. Försöker koppla av och inte tänka på det men det är ju så svårt. vet att det kan vara allt som växer och håller på men tyvärr är ju inte det ens första tanke pga allt som hänt innan. Så skönt att du är igång inför försöket i augusti, håller tummarna för oss alla...

• happy hey

Ja, vad fantastiskt roligt med så många plus! Superdupergrattis till er alla!
    Jag har faktiskt också "plussat" sen sist. Vi har nämligen bestämt oss för att nu satsa helhjärtat på adoption. Det gjorde vi eg tidigare oxå men så blev jag spontant gravid vilket inte ska fungera med mitt låga AMH. Men men ni vet ju hur det gick... Men i vilket fall så har vi sörjt, laddat om och det är nu troligt att vi om 18 månader är de stoltaste föräldrarna i världen
    Hoppas att ni alla här har en liten knodd på 9-10 mån hemma då! Håller alla tummar för er och för dig Najje att ditt Ivf går vägen!

• Najje79

happy hey: Vad tråkigt att höra om ditt missfall! men vad roooligt att ni är på gång med adoption! Vilken spännande tid ni har framför er!!! Grattis!

• LadyA01

Happy hey: hurra, vad spännande!! :)) all lycka till er!

Vårtur2010: håller tummarna för dig, låter som växtvärk tycker jag!! :) hur mår du nu?

Najje: håller alla tummar jag kan för dig!

Själv är jag nu i v 4+3, och vill att tiden ska gå fortare! :) såhär långt har det verkligen sniiiiiglat sig fram... :)

• Vårtur2010

Tack tack!
    Happy hey: grattis till den kommande bebisen!! Har ni bestämt från vilket land ni vill adoptera??

Ego: japp som svar på hur jag mår så är det väl som det ska.
    Brösten spänner mycket och är tokömma får knappt plats i mina behå´s längre, har tagit sista progesteron vaggisen som är utskriven idag och har crinone hemma sen tidigare ivf försök som skulle gjorts men inte blev av. har tänkt ta en om dagen av dem nu så det räcker i 30 dagar.

Mage och rygg spänner med jämna mellanrum, det är hög zombievarning på mig just nu, mår väldigt illa men kräks som tur är inte.
    När jag var gravid förra sommaren så mådde jag inte alls lika illa, magen är mycket större än den gången, har börjat få tydliga blodådror på brösten och från hals/axlar och ner till brösten. Mådde inte såhär i mars heller så jag hoppas detta är bra..

Imorgon går jag in i v 7 och om hur jag mår är en indikering på hur det kommer gå så blir det toppen denna gången..

LadyA01: håller med tiden går långsamt, hur mår du?? 

• LadyA01

Jag mår rätt bra, lite molvärk till o från, lätt illamående till o från, ömma bröstvårtor o svullen/gasig mage. V 6 på fredag, och exakt 2 veckor till vul från idag! Kom igen nu, gå lite fortare! :)

Ja, visst är alla skillnader mot misslyckade graviditeter att tacka för! :)

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall