• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Najje79

Hur går det för er tjejer???

På lördag får jag tillbaka en liten eskimå från frysen! Håll tummarna för mig att allt går hela vägen!!

• LadyA01

Oj vad spännande!! :)) håller tummarna!! :)
    Själv har jag fortfarande inte fått kontakt med läkaren för provsvaren... Men hade ju äl för 6 dagar sen och använder progkräm sen i söndags.

Ikväll har jag roat mig med att beställa fotoböcker från bröllopet, smekmånaden och hunden! :) jag älskar när det är bra erbjudanden på fotoböcker... :)

• Äntligen dax

Har inte läst hela tråden men är det någon fler än LadyA01 som nekats utredning? Jag kommer inte att få någon utredning för mitt landsting har SLUTAT göra utredningar!!!!!!!Skrikandes

• happy hey

Men, hur kan dom sluta med det?! Erbjuder dom inget alternativ? Sjukt frustrerande kan jag tänka mig. Vi bor i Sthlm och har fått jättebra hjälp från läkarhuset odenplan som nog är ngn privat inrättning men m samma priser fr landstinget. Var där och tog massa prover i dag och så ska vi tillbaka för svar och mer undersökning i augusti.

• happy hey

Najje: shit vad spännande! Jag håller alla tummarna imorgon.
    LadyA: hoppas att det är din tur nu! Mysigt att minnas lyckliga stunder med foton!

• Najje79

Tack för tummarna tjejer!

LadyA01: Kul med fotoböcker! Håller tummarna för ett pluss om två veckor!

Happe hey: Vad skönt att ni är igång med utredning och att du har förtroende för dina läkare.

Äntligen dax: Men vaddå??! Så kan de väl inte göra? kan ni inte söka hjälp i ett annta landsting eller gå privat? Hoppas verkligen att du kan få den hjälpen du vill ha! Lycka till!

• Najje79

Hej tjejer!
    vad tyst det är här på tråden!

Hur går det för er alla???

Här gick det inte alls, ett stort, ilsket Minus på stickan!! Så nu är det nya tag till hösten och försöka njuta av sommaren... hoppas det blir en solig sommar!

Hoppas ni alla mår bra! Kraaaam! {#emotions_dlg.flower}

• LadyA01

Hur går det här inne? Längesen senast!!

Jag fick det här på stickan imorse... hyyyyysteriskt svagt, mest bara en liten skugga, men ett litetlitet hopp tändes...! :)

Sen kan jag också berätta att jag varit hos naprapat som släppt på några extrema spänningar i mina axlar. Han berättade då att blodcirkulationen strypts genom dessa, och att detta faktiskt kan ha påverkat syresättningen till bland annat livmodern... enormt intressant. :)

Vad tror ni..? ser ni något..? :)
  • Najje79

LadyA01: Kul att du mår bra! Bra med naprapathjälp.
    Jag ser en svag skugga, hur tidigt har du testat? Verkar ju vara positivt, håller verkligen tummarna för dig!!

Jag ska sätta igång med en ny IVF-omgång, börjar nedreglera mig imorgon (nässpray i 2 veckor för att sänka hormonerna, sedan sprutor i magen i två veckor för att höja hormonerna för att stimulera fram så många ägg som möjligt) hahahaha, stackars maken, jag kommer vara en hormon-bitch!!

• LadyA01

bim -4, nu ikväll ser det faktiskt rosa ut också! :) Ska ta ett cb imorgon bitti, hoppashoppas! :)

Oj, vad är det för hormoner som ska sänkas? Är det progesteron som du tillsätter sen? Han står nog ut med hormon-bitch, det är ju för en god sak! ;) Håller tummarna!

Använder progkräm nu, hoppas det kan hjälpa till lite också.

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall