• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Najje79

Happy hey: Tråkigt att behöva välkomna dig hit! Usch vad tråkigt med ditt missfall! jag tycker missfall är så fruktansvärt orättvist och har man käämpat laänge så blir det ju nästan dubbel besvikelse... och tre missfall är långt över gränsen till vad som är okej!!

Men jag är iallafall sådan att det blir nästan mer jävlas anamma efter ett tag. Kompisarna är ledsna och tycker det är så synd om mig, men jag ser det inte så... jag kan inte leva med att tycka synd om mig själv.. nä, nästa gång ska det lyckas!

Hur känns det inför utredningen?

LadyA01: Hur går det för dig?? Har du fått någon tid för utredningsstart?? Tänker på dig!

• LadyA01

Hej!
    Nej, ingen tid för utredningsstart. Jag ringde dem och låg inte med i första schemat som sträcker sig till den 29 april, så jag bad dem notera att jag kom tillbaka från resan den 2/5 och sen ville jag gärna få komma så snart som möjligt. Så jag hoppas att jag blir kallad i maj nån gång.

Satsar på att släppa alltihop tills vi kommer hem. Om mindre än två veckor står bröllopet, och sen är bröllopsresan direkt efter. Min möhippa var igår, en helt underbar dag!! :))

Hur går det själv, några nyheter?

Happy hey: det här är en tråd man inte vill
    Bli välkomnad till direkt.. Beklagar missfallen. Hur långt gången har du varit de andra gångerna? Någon koll på utredningstid? Fått utredning tidigare med tanke på Ivf och äggdonation? Hoppas du mår okej under omständigheterna!

• Najje79

LadyA01: Nope, inga resultat ännu, det dröjer nog minst en månad till.
    Åh, vad roligt med möhippa, blev du överraskad?? Jag hade ingen aning när min var, min man skulle ta med mig till spa och kompisarna kidnappade mig på vägen =)
    Bara två veckor kvar till den stora dagen!! Vad nervöst =)
    Bra tänkt att ta lite paus och bara koncentrera er på er lycka och resan, det gör ni helt rätt i.

Happy hey: Hur mår du? Hoppas du har sluppit ha alltför ont och att du har människor runt omkring dig som stöttar dig! Kramis!

• happy hey

Tack för välkomnandet i denna ofrivilliga grupp Vad härligt att du ska gifta dig! Jag håller helt med - släpp allt och njut i full drag. I efterhand kommer det här att kännas som en kort period av våra liv. Och Bali känns ju bara som en dröm den här årstiden.

Vi har precis varit på vul och konstaterat att allt inte kommit ut så jag har fått tabletter. Ska försöka pricka in så att jag kan hålla föredrag på onsdag men samtidigt åka på jobbresa utomlands på söndag utan att störtblöda... Har ni erfarenhet av om pillren kan ha en fördröjning på flera dagar? Jag har fått sånna man sväljer för det var så långt gånget.

Mitt första mf var ett ma som upptäcktes i v 12, fostret dött sedan v 6. Var hemskt smärtsamt. Fick åka till akuten och få morfin mot smärtorna och senare en skrapning. Det andra kom i v 6 skötte sig helt själv med störtblödningar som inte kändes så mkt alls. Vi har aldrig blivit erbjudna utredning trots att vi har så små chanser att bli med barn. 

Jag mår i alla fall mycket bättre. Tack för att det finns sånna som ni här, som verkligen förstår hur hemskt det kan vara! Jag blir tokig på kommentarer som "jag har en jobbarkompis som fått 123 missfall men nu har de tre fina barn". Det känns så okänsligt, typ att man ska skärpa sig och inte ta det så allvarligt. För det första sörjer man ju det som inte blev. Och för det andra är det säkert lätt att säga så när man har facit i hand, men innan man har sina tre barn som facit är det bara ovisst och svårt. Fast som sagt, nu ser jag mer framåt.

Ha en fin kväll! 

• Najje79

Happyhey: Vad skönt att du kan se framåt, du är oerhört stark! Jag håller verkligen med dig om att det inte hjälper att få höra om alla andras missfall, det gör ju inte mig gravid eller mamma....

det känns så orättvist att man ska behöva gå igenom inte ett, utan flera missfall! men det är som du säger, se framåt och ta tag i nästa omgång. kommer ni fortsätta med ivf?

• happy hey

Vi får se... Vila lite, utredas lite, fortsätta gå till min homeopat som jag tror hade ett finger med i spelet för att jag överhuvudtaget lyckades bli med barn på naturlig väg. Men sen blir det säkert fler försök, men då äggdonation isf.

• LadyA01

Remissen inne nu, blir inte förrän i slutet av juni... :(

• Najje79

LadyA01: Vad tråkigt att det blev så lång väntetid... Men det kanske kan vara skönt att bara få vara nygifta och ha sommaren på sig att ta hand om varandra? Är det till helgen ni gifter er eller nästa??

• LadyA01

Jo, absolut! Och det finns ju ingenting som hindrar oss från att försöka under tiden. :) det är näSta helg, 2/4 för att vara exakt. Sen kommer jag vara ifrån familjeliv fram till maj. :)

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall