• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Piggelin31

Najje: Tack för omtanken =) känner mig lite piggare nu och blöder inte så mycket längre ska in i veckan på VUL och se så allt har kommit ut.... skönt så man kan börja se framåt vill ju gärna komma igång med utredningen men har inte hört nått met än... Hur är det med dig??
    Så skönt och kunna gå in på familjeliv där det finns de dom verkligen förstår vad man går igenom!

Kram

• Najje79

Piggelin: Vad skönt att höra att du ser framåt! Har de skickat iväg remiss för utredning? Annars får du be att de gör det när du är på VUL. Ta hand om dig vännen!

• Mimmie81

Hej.

För ca 4 år sedan började vi försöka. På 1,5 år fick vi 4 missfall (den längsta graviditeten gick till v 11). Idag sitter jag här med en underbar dotter på 14 månader.
    Hopp finns det alltid!
    Läs min gamla blogg om upprepade missfall, missfallsorsaker mm..
    Du hittar den via www.tobeus.wordpress.com

• Najje79

Mimmie81: Tack snälla för solskenshistoria! Det är skönt att höra att det är värt att inte ge upp! Ska gå in och läsa din blogg. Kram!

• happy hey

Hejsan,
    Vad skönt att höra solskenshistorier bland allt detta elände! Jag har kopierat dina missfallsorsaker till den långa lista jag tänker ta med mig till vår utredning. Tack!

Inte nog med att jag inte är så duktig på att vare sig bli gravid eller behålla fostren... jag är visst heller inte så bra på missfall Trots två kurer tabletter, massa värk och blödande sitter en envis del av moderkakan kvar i livmodern efter 5-6 veckor efter missfallet. Den här klumpen skickar visst  ut graviditetshormoner till kroppen. Jag ska på ny kontroll efter påsk, men det kanske får bli skrapning ändå om det inte löser sig. Eller är det någon annan som har någon bra lösning på förslag? Jag känner ett starkt motstånd mot skrapning den här gången. Ska jag lyssna på min magkänsla eller ska jag bara få det gjort och få möjlighet att börja fungera normalt igen?
    Känns som om jag dragits med det här alldeles för länge nu.

• LadyA01

Hej gott folk! Tillbaka efter bröllopsresan, utvilad och redo för utredning.. Första besöket blir den 9/5 :) så, nu är det dags för nya tag, positiv anda och köra hårt igen! :) inte ägnat många tankar åt äl-tester osv nu, men semester är verkligen ett optimalt tillfälle för mycket sex i alla fall! ;) tror dock inte jag haft någon äl, hade känningar en kväll ett par dagar senare än vanligt, men inte så tydligt som det brukar vara.

Happy hey: usch vad tråkigt med envis moderkaka! När det väl gått på tok kan väl åtminstone kroppen bara lösa problemet direkt! Vad sa de på kontrollen? Hoppas det ordnar sig utan skrapning!

• Najje79

LadyA01: Hur gick det igår?? Vad härligt att ni hade det bra på smekmånaden! Hur var bröllopsdagen??

Happy hey: Hur går det för dig??

vårtur o pggelin: Hur går det, vad händer???

Jag har fortfarande inte fått besked om resultatet, men hoppas att det blir nu i veckan. på torsdag börjar jag zonterapi, hoppas det känns rätt för mig!!

Kram på er alla i sommarvärmen!!

• LadyA01

Hej!
    Tvingades avboka i måndags - vilket jäkla dag det var! Blev av med bilnyckeln och hunden var i bilen. Innan jag visste ordet av det var skuggan förvandlad till sol och jag hade fullständig panik. Hade fönstren lite öppna och lyckades öppna dörren med hjälp av en blompinne... Så jag slapp krossa rutan iaf. Nyckeln återfanns en halvtimme senare i min kollegas väska där den ramlat ner... Och läkartiden var missad. Men jag fick faktiskt ny läkartid snabbt, så jag ska dit idag! Håll tummarna...

• LadyA01

Vilket jävla hittepå! De utreder inte alls mig - för jag har enligt dem bara haft ett missfall! För att man ska få utredas på det här jävla stället måste man ha fått komma in och se ett foster i livmodern och sen se att det försvunnit för att det ska räknas son missfall! Att jag varit inne på kk och fått konstaterat att jag fått ut allt och att min kropp varit gravid, det skiter de i! Att kk skickat remiss för utredning skiter de i. Det enda de gör är att jag ska få kollat sköldkörteln och antikropparna, that's it!

• Najje79

LadyA01: WTF!!!!!!! Vad är det för påhitt??? Det var det dummaste jag har hört!! Men hur ska ni gå vidare nu?? Vad säger kk?? Jävlar vad arg jag blir för din skull!

Jag fick faktiskt svaret idag, och det är inget fel på oss som de kan hitta, inget som hindrar att vi ska kunna få barn. Så nu ska jag ringa IVF-kliniken imorgon och boka in nytt försök, hoppas på att få komma igång om två veckor!

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall