• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Najje79

Grattis till lyckat RUL Lady!!

Gick in i v 13 i tisdags, skönt att det går framåt!

• Najje79

Tjejer, hur går det för er??

Jag går in i v 16 idag, var på VUL för en v sedan pga magont och oro, men allt såg bra ut. De hade växt som de skulle och båda hjärtana slog. Nu har vi även berättat för våra föräldrar som såklart blev jätteglada.

Hoppas ni alla mår bra! Kramisar!

• LadyA01

Najje, vad härligt! Stort grattis, och då är inte rul långt borta! :) har man inte ett extra rul också när man väntar tvillingar?

Är i v 21+4 och magen växer. :) känner massa sparkar varenda dag sen flera veckor tillbaka, jätteskönt. Har börjat äta järntabletter och hoppas på att jag ska kunna bli lite piggare igen. :) i mitten av december är det dags för 3D-Ul, längtar massor! :)

• Najje79

Hej tjejer! Hur går det för er? Vilken v är ni i nu??

Jag är i v 20 och förra veckan var vi på RUL. Båda två hade vuxit precis som de ska och busade runt därinne!

Tvillingen till vänster håller upp boxinghänderna Skrattande, några sekunder senare skallar h*n dessutom sitt syskon rejält! Hoppas det har bråkat av sig det värsta därinne innan de kommer ut... Glad

• LadyA01

Hihi, syskonkärlek redan! ;) är i 25+4, imorgon är det 100 dagar till bf! :) 3D ul nästa lördag! :)

Vad härligt att allt går bra najje! Mår du bra?

• Najje79

Har inte varit in här på länge, har haft för mycket stress i mitt liv...och till slut gick det inte längre så jag fick åka in till akuten natten till onsdag. Magsmärtor och sammandragningar, jag var så himla rädd! Allt såg bra ut med tvillingarna och livmodertappen var inte påverkad. Men läkaren blev riktigt bekymrad när hon såg hur ont jag hade av foglossningen (de senaste fyra veckorna har jag knappt kunnat gå, låser in mig på toaletten på jobbet och gråter av smärta, kan inte röra mig när jag kommer hem sitter i soffan och gråter. Arbetar som förskollärare och lyfter/bär/rör mig hela dagarna). Dessutom blev hon orolig för risken med för tidig födsel så nu är jag sjukskriven på heltid.
    Jag var hos läkare för ca tre veckor sedan och bad om halv sjukskrivning, men hon sjukskrev mig bara 25%, vilket läkaren i tisdags natt tyckte var helt obegripligt och hon blev faktiskt riktigt irriterad för som hon sa "det är orimligt att du ska jobba när du har så ont" och att det var nästan tjänstefel av den andra läkaren att utsätta mig för den stressen och pressen som faktiskt kan sätta igång en förlossning!

Efter bara att varit hemma i två dagar är foglossningen betydligt mindre smärtsam och efter att inte har känt twinsen  röra sig på två veckor (pga fokuset på smärtan) så känner jag dem dagligen.

Hur är det med er alla??

• Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-12-15 16:26:26 följande:
    Har inte varit in här på länge, har haft för mycket stress i mitt liv...och till slut gick det inte längre så jag fick åka in till akuten natten till onsdag. Magsmärtor och sammandragningar, jag var så himla rädd! Allt såg bra ut med tvillingarna och livmodertappen var inte påverkad. Men läkaren blev riktigt bekymrad när hon såg hur ont jag hade av foglossningen (de senaste fyra veckorna har jag knappt kunnat gå, låser in mig på toaletten på jobbet och gråter av smärta, kan inte röra mig när jag kommer hem sitter i soffan och gråter. Arbetar som förskollärare och lyfter/bär/rör mig hela dagarna). Dessutom blev hon orolig för risken med för tidig födsel så nu är jag sjukskriven på heltid.
    Jag var hos läkare för ca tre veckor sedan och bad om halv sjukskrivning, men hon sjukskrev mig bara 25%, vilket läkaren i tisdags natt tyckte var helt obegripligt och hon blev faktiskt riktigt irriterad för som hon sa "det är orimligt att du ska jobba när du har så ont" och att det var nästan tjänstefel av den andra läkaren att utsätta mig för den stressen och pressen som faktiskt kan sätta igång en förlossning!

Efter bara att varit hemma i två dagar är foglossningen betydligt mindre smärtsam och efter att inte har känt twinsen  röra sig på två veckor (pga fokuset på smärtan) så känner jag dem dagligen.

Hur är det med er alla??
    Vad skönt att du fick bli sjukskriven och att allt gick bra!
    EGO: Inväntar BIM i helgen... (hoppas!)
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-12-15 20:03:02 följande:
    saftochbulle: Håller alla tummarna stenhårt! Kram!
    Tack - det värmer! Kram tillbax!
  • LadyA01

Bjuder på ett par bilder från dagens 3D-ul! Bebis väger ca 1 kg och mår fint! :) 27+0!

• Den lilla M

LadyA01: grattis till ännu ett lyckat UL Skrattande. kul att se bebisen i 3D!!

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall