• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • strawberryshortcake

Verkar vara en riktig tur-tråd detta! :)

Tycker inte jag platsar in i någon tråd direkt men skriver här och hoppas på tur under hösten.

VI har gjort utredning, gjort 3 IVF, 1 FET, haft 2 missfall, opererat livmodern 2 gånger, gått på zonterapi, homeopat, japansk massage, testat bricanyl, extra progesteron...
    Inte nog med att vi försökt få barn i 4,5 år, vi har dessutom svårigheter att behålla det.
    Första graviditeten gick fort fram, magen växte och jag spydde och hade all världens symtom. UL i vecka 9 såg fantastiskt ut och hjärtljuden i vecka 15 var det mest fantastiska jag hört. Men i vecka 17 gick vattnet och därefter åkte jag akut in, förlorade 2 liter blod och var tvungen att opereras akut. 

Bara några veckor senare fanns ett nytt, spontant, plus på stickan och vi var överlyckliga. Ett par dagar innan julafton började jag blöda igen och misslyckandet var åter ett faktum.
    Sen dess har inget hänt. Mer än att vi misslyckades med IVF nummer 3.

Vi har 4 2-dagars odlade ägg i frysen och vi tänkte göra FET i nästa cykel, om 3-4 veckor blir det antagligen.

Hoppas att er tur kan smitta! :)       

• Najje79

strawberryshortcake: Välkommen till oss! Ja, det här har varit en riktig tur-tråd!
    Vilken jobbig resa du har gjort! Vad visade utredningen? Håller verkligen alla tummarna för ditt FET! Kram

• strawberryshortcake

Utredningarna visade inget konstigt men min läkare tyckte att vi skulle prova att ta bort septumet (skiljevägg) som jag hade i livmodern. (den var tidigare hjärtformad och själva väggen togs bort)
    Efter missfallet sköt mina prolaktin-nivåer i höjden och det var ett tag aktuellt med MR-röntgen och i samma veva snackade mina olika expert-läkare om att sätta in cerklage vid nästa graviditet eftersom missfallet kan ha berott på försvagad livmoderhals. 

Prolaktin-nivåerna gick ner av sig själv men cerklaget går ju inte at sätta om man inte blir gravid. :/

Najje; satte de in 2 blastocyster på dig nu eller hur länge var dina ägg odlade?

Fungerar inte nästa FET kommer vi antagligen byta klinik och begära blastocyst-odling men det blir isf tidigast januari.

• Together90

Får jag vara med här??

Har precis fått mitt tredje missfall.
    Är en 21 årig tjej med en son på 2 år. Har fått tre missfall på rad som sagt
    2011 april v9 juni v5 september v10
    Jag förstår inte vad felet är, jag är ung och frisk annars och har ju fått barn med min sambo tidigare men nu vill det sig inte, varför? Min kropp stöter ifrån sig verkar det som.
    Min blodgrupp är RH negativ och min son är negativ och fick därför ingen spruta efter förlossningen med honom. Jag väntar på kallelse för utredning men det kan dröja 3-4 månader jag bor i Stockholm så köerna är långa.. Jag fattar ingenting..
    Skulle ju vara lycklig, har inte blödigt något alls denna gång och har haft alla symtom och i onsdags den 14:e skulle jag på mitt första ultraljud och ..ja det fanns liksom ingen levande graviditet...ett foster som slutat växa typ vecka 4 och en fostersäck :( ...
    VAD ÄR FELET ? :(

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • LadyA01

Firar 100 dagar som gravid, yey! Och om 36 timmar vet jag om allt ser bra ut därinne också! Förväntansfull och nervös..!

• Den lilla M

LadyA01: Håller mina tummarn för dig att turen i tråden fortsätter och att allt ser toppen ut där inne! Kram på dig 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-09-16 21:10:10 följande:
    Ja, såklart! Håller alla tummarna! Och du är inte knäpp, bara bebissugen! När ska du testa?
    Testar aldrig före BIM, så tidigast om en dryg vecka...
  • LadyA01

Bjuder på lite bilder från kvällens ul! :)

Dricker

Bakifrån

Chillar med händerna bakom  huvudet - precis som pappa ;)
    89mm från huvud till rumpa, 3cm huvud och allt såg bra ut. :) V 14+1 enl huvudmåttet och typ 14+6 enl längden, men nu går man visst på huvudmåttet. Jag håller kvar vid 14+3 tills RUL. :)

LYCKA!!! :D:D:D
  • Najje79

Lady: Sicken liten sötnos, och vad gulligt att h*n redan tagit efter pappas vanor! =)

• Den lilla M

lady en liten glädje tår fäller jag för dig.. skönt att allt såg så bra ut!! Kram på dig

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall