• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Idag var vi på första besöket för att starta utredning varför vi får missfall.
    Jag har varit gravid tre gånger, första gången sommaren 2009 då jag fick MA i v 13 (fostret hade slutat växa i v7). Då hade vi försökt i 5 år.
    I höstas påbörjade vi IVF- behandling de två första försöken blev vi gravida men fick MF i v 7 båda gångerna. Vi har gjort en insättning till efter det, men den satte sig inte.

Så idag hade vi första mötet med läkaren, tyvärr hade de missat att boka in oss på blodprovstagning så vi måste dit imorgon också och sen tar det väl ca 2 månader innan svaren kommer. Men jag tycker det vore skönt om fler ville dela med sig av sina historier och tankar.

Vi kan väl följas åt och stötta varandra!

• Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall
  • Vårtur2010

Vilka fina bilder och så skarpa de var, så skarpa bilder har vi aldrig fått.. Härlig att se att den mår som den ska Hjärta 5/10 är det dag för RUL för oss..

• Najje79

Hur går det för er tjejer??

Jag var in på VUL idag och allt såg jättebra ut. Två små hjärtan pickade så fint!  Är i v 9+0 nu, bebisarna var 24mm och 20 mm. Så overkligt!!

• LadyA01

Vad underbart, Najje, stort grattis!!! :D när blir nästa koll? Du måste väl få lite extrakoll med tanke på att det är två därinne?

Jag går in i v 17 på fredag och ska till nya bm då, hoppas på att få höra lite hjärtljud. :) magen putar och nästa vecka ska jag ta tjuren vid hornen o berätta på jobbet. Ångest!

• Den lilla M

Najje: Ett STORT grattis {#emotions_dlg.flower} !! kram till dig 

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Vårtur2010

Allt bra med oss!!
    Var på glukosbelastning idag, usch det var ingen höjdare. Har även träffat läkare idag och pratat lite om kejsarsnitt osv.
    Fick en liten snabbkik idag men lilla Spöke låg och sov på sidan och eftersom det är dags för RUL nästa vecka så nöjde jag mig med det.
    Går in i v 18 imorgon och det börjar bli svårt att dölja magen nu Skrattande 

Najje och LadyA: kul att höra att allt ser bra ut..

Hur har ni andra det? 

• strawberryshortcake

Inväntar mensen.. Och vår "dom" som vi får på måndag.. Om prolaktinprovet är fortsatt högt blir det inget FET i nästa cykel. :(

Usch vad drygt det är med väntan...  

• LadyA01

Längesen här uppdaterades, hur går det för er??

Går in i v 18 på fredag, maken fick känna en buff i förrgår för första gången! Men efter att ha känt flera buffar flera kvällar i rad kände jag ingenting igår, och osäker idag so far. Nojjar mig lite, särskilt efter att jag haft sjuk magknip i flera timmar. Börjar ge sig nu, förmodligen bara gaser. ;) men helvete vad ont det har gjort, Riktigt så jag inte kunde andas i omgångar.

• Najje79

Lady: Grattis till v 18! Jisses vad snabbt tiden går, det var ju inte länge sedan du plussade!
    Jag har haft ont i magen i två dagar så idag fick vi åka in till gynjouren. Allt var okej, två små hjärtan slog, vi fick se navelsträngen och en av dem (som vi kallar Bull) levde loppan därinne, vinkade och allt! Den andra (Bill) har växt till sig ordentligt. Så det är det som har gjort att jag har ont, rejäl växtvärk (och förstoppning Skäms)

Så skönt att se att allt var okej, även om det bara var en vecka sedan sist, så har jag varit så orolig pga magontet. Jag går in i v 11 idag.

Hur går det för er andra?
    strawberryshortcake: Vad sa de i måndags??

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall