Inlägg från: strawberryshortcake |Visa alla inlägg
  • strawberryshortcake

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Verkar vara en riktig tur-tråd detta! :)

Tycker inte jag platsar in i någon tråd direkt men skriver här och hoppas på tur under hösten.

VI har gjort utredning, gjort 3 IVF, 1 FET, haft 2 missfall, opererat livmodern 2 gånger, gått på zonterapi, homeopat, japansk massage, testat bricanyl, extra progesteron...
    Inte nog med att vi försökt få barn i 4,5 år, vi har dessutom svårigheter att behålla det.
    Första graviditeten gick fort fram, magen växte och jag spydde och hade all världens symtom. UL i vecka 9 såg fantastiskt ut och hjärtljuden i vecka 15 var det mest fantastiska jag hört. Men i vecka 17 gick vattnet och därefter åkte jag akut in, förlorade 2 liter blod och var tvungen att opereras akut. 

Bara några veckor senare fanns ett nytt, spontant, plus på stickan och vi var överlyckliga. Ett par dagar innan julafton började jag blöda igen och misslyckandet var åter ett faktum.
    Sen dess har inget hänt. Mer än att vi misslyckades med IVF nummer 3.

Vi har 4 2-dagars odlade ägg i frysen och vi tänkte göra FET i nästa cykel, om 3-4 veckor blir det antagligen.

Hoppas att er tur kan smitta! :)       

• strawberryshortcake

Utredningarna visade inget konstigt men min läkare tyckte att vi skulle prova att ta bort septumet (skiljevägg) som jag hade i livmodern. (den var tidigare hjärtformad och själva väggen togs bort)
    Efter missfallet sköt mina prolaktin-nivåer i höjden och det var ett tag aktuellt med MR-röntgen och i samma veva snackade mina olika expert-läkare om att sätta in cerklage vid nästa graviditet eftersom missfallet kan ha berott på försvagad livmoderhals. 

Prolaktin-nivåerna gick ner av sig själv men cerklaget går ju inte at sätta om man inte blir gravid. :/

Najje; satte de in 2 blastocyster på dig nu eller hur länge var dina ägg odlade?

Fungerar inte nästa FET kommer vi antagligen byta klinik och begära blastocyst-odling men det blir isf tidigast januari.

• strawberryshortcake

Inväntar mensen.. Och vår "dom" som vi får på måndag.. Om prolaktinprovet är fortsatt högt blir det inget FET i nästa cykel. :(

Usch vad drygt det är med väntan...  

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall