• LadyA01

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Jag ska på vul på mån för att se så att mitt tredje mf sen aug kommit ut ordentligt. Sedan ska jag remitteras för utredning. Följs gärna åt!

• LadyA01

Fysiskt är jag okej nu. Hade sanslöst ont igår kväll men nu blöder jag knappt längre. Det minskade drastiskt efter att fostret kommit ut.

Jag blev gravid naturligt, verkar ha ganska lätt för att bli gravid tackolov.

Fick missfall i v 4+5, v 7+6 och nu i v 7+2.

Varför tar det hela 2 månader att få svar på blodproven?

• LadyA01

Nej, inga barn än. Första grav var beräknad nu i april. Vi gifter oss om en månad och hoppas innerligt på att vi snart kan få en liten. Ni då?

Jag tycker det känns lite konstigt att blödningarna avtagit så snabbt. Har blött väsentligt mycket mindre den här gången än de andra gångerna. Mycket mer smärta, mycket mindre blod. Fostersäck var lika stor denna gång som förra gången.

Min största skräck är att de ska hitta något kromosomfel. Vad gör man då? Jag hoppas på hormonrubbning, det verkar enklast att fixa...

• LadyA01

Var på jobbet samma dag som missfallet, ett par timmar efter bara. Jobbar som fastighetsmäklare och kan inte vara hemma sjuk i normalfallet, om det inte är riktigt illa (typ magsjuka). Värdelöst, men säljer jag inte så har jag inte någon lön heller...

• LadyA01

Ja, man kan ju säga som såhär, jag ser verkligen fram emot vår bröllopsresa... :)

Kan tänka mig att det är rätt tufft att se. Var hemma hos en kund idag som berätta att hon var i v 11 nu... Nog får man ett hugg i hjärtat...

Hur mår du annars? Hur längesen var ditt senaste mf?

• LadyA01

Vi reser till Bali i 3 veckor. Ska bli himmelskt! :)

Ikväll känns det som att min kropp säger ifrån att den hade velat vila. Antingen det eller är jag påväg att bli sjuk igen. Illamående och märklig smak i halsen, hes och lite ont i halsen igen.

Det låter klokt att vila ett par månader så din kropp får återhämta sig. Kan tänka mig att Ivf är påfrestande! Men samtidigt är det helt otroligt vad man kan göra egentligen...
    Jag fick ju mitt andra mf i oktober, och kände inte av någon ägglossning förrän i januari då jag blev gravid igen. Hade tre blödningar däremellan, men är rätt säker på att januaris ägglossning var den första efter missfallet. Tänker mig vänta in en ägglossning också emellan den här gången, inte bara mens. Maj månad hade känts som en bra månad att bli gravid igen. :) man kan ju alltid hoppas. :)

Har du tänkt dig prova något själv om du blir gravid innan utredning är klar? Albyl, progesteronkräm?

• LadyA01

Oj, 7 år är verkligen en lång tid! Jag vet inte, jag gissar att det säkert är ett par månaders väntan innan jag kommer få komma in på utredning. Men jag tror faktiskt att jag ska köpa hem albyl och progesteronkräm, skulle jag bli gravid så kan det vara värt ett försök... Ska på ultraljud imorgon, så jag hoppas innerligt på att slippa skrapas.

• LadyA01

Ultraljudet gick bra! Allt ute, hinnor tunna och tapp stängd. Så nu är det bara att vänta på att kroppen ska komma igång igen.

• LadyA01

Beställt två tuber progesteronkräm nu. Kan ju vara värt ett försök! :)

• LadyA01

www.hormoni.se. Det visade sig vara deras sista försäljningsdag i måndags, jag beställde kl 21 i måndags... Puh. Så nu får man bara det genom läkaren.

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall