Najje: usch vad jag känner igen mig i det du skriver. Känner precis som du, min sambo har 3 syskon vi började försöka ungefär samtidigt allihopa efter knappt 6 månader var två av dem gravida. På mindre än 2 veckor fick vi reda på att de skulle ha barn, totalbryt för mig... första som berättade gjorde det genom att bjuda in alla på middag och där skulle man sitta och låtsas att man tyckte det var jättekul, lyssna på alla som babblar om hur fantastiskt det är.
När de sen väl fick sina barn så skulle alla fortsätta och tjata om hur underbart det var, stå och hänga och glo när de ammade och bytte blöjor.
Inom mig gjorde/gör det så ont, många tårar och många timmar i sängen pga alla känslor. Blev så glad i somras när det visade sig att vi väntade tvillingar för det kändes som att även om vi är "efter" så blir det ändå speciellt, hade fått ett embryo insatt. Men det tog ju inte många veckor efter VUL innan den drömmen krossades när vi var och skulle göra KUB test. Förstår dina tankar och känslor inför att släkt, vänner och bekanta väntar barn, det är tungt att bära på och alla reagerar så olika. Tror inte att det har så mycket med manligt och kvinnligt att göra även om det verkar som att män inte reagerar lika starkt på att andra väntar barn. Vi har även par i vår närhet som går igenom ivf och jag vet att några av männen tycker det är lika jobbigt men inte på samma vis, de gråter inte så mycket men undviker situationer med gravida och bebisar
Nu sist fick reda på att vi väntade mf ungefär en vecka efter vi fått dagen efter min födelsedag fick vi beskedet(en fredag) och på lördagen skulle vi fira min födelsedag med både min och sambons släkt. Det var inte kul att sitta där och vara "gravid" men veta att det blir mf och samtidigt se alla andra sitta med sina barn. Var inne på toa flera gånger och torkade tårarna. Ja, vi kunde ställt in men vad ska man säga. Det är inte alla som vet vad vi håller på med och det är inget som jag känner att jag vill att alla ska veta heller.
Tycker det är en helt ok kommentar till din kollega, men sen är jag ju lite partisk de som kör räkmackestilen tycker säkert att 6 månader är "jättelänge" vi andra kämpar och sliter och ser hur åren passerar.
Det jag bävar mest för nu att att min sambos syskon snart ska komma och säga att de väntar nr 2, deras blir 2 år nu i höst så det är väl dags snart. Blir så ledsen för jag vet att min sambo vill ha många barn men i denna takten så får vi vara tacksamma om det blir ett iaf..
Lite positivt iaf, vi ska försöka med vår frysis i mitten på maj. Hoppas att den klarar upptiningen. Har varit och köpt lite extra vitaminer av D o E har fått tips om det i andra trådar och det kan ju inte skada iaf..
Håller med det känns som att jag pratar med mig själv, vet inte om jag börjar bli knasig i huvudet skönt med någon som förstår.. många kramar till dig!!