• Anonym

Någon som förfalskat sina betyg?

Vad gjorde ni med betygen och hur gick det?

Har skickat in falska betyg till vhs och inser direkt nu att det inte kommer att gå...är så himla dum i huvudet och gråter för att polisen kommer att ta mig. Har en 2 åring hemma. Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?
  • Samsmamma

Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 14:37:58 följande:

gjorde det själv i photoshop, kom in och ingen har någonsin märkt nåt. var 4 år sedan.
    Om de skulle komma på dig så kommer alla dina lästa poäng att raderas och du blir portad från universitetsstudier (hur länge vet jag inte).
  • sasssyy
    Samsmamma skrev 2009-04-19 11:02:24 följande:
    Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 14:37:58 följande: Om de skulle komma på dig så kommer alla dina lästa poäng att raderas och du blir portad från universitetsstudier (hur länge vet jag inte).
    Hon har ju mailat och talat om det hela så hon lär ju bli upptäckt.

TS hur har det gått? Har du hört något ännu? Kan tänka mig att du kan få lite "strafflindring" för att du varit ärlig och ångrat dig.
    Sen tycker jag att du ska försöka läsa upp och läsa in de betyg du behöver ha via komvux, du vill ju onekligen väldigt gärna detta och om du kämpar på så kommer du säkert lyckas. Och om du verkligen HAR läst de ämnen som du behöver så klarar du ju utbildningen också, vilket inte är säkert du gör om du tar dig in på fejkade betyg
  • MatsAtari
    sasssyy skrev 2009-04-19 10:31:40 följande:
    Du har ju flera gånger skrivit att du hade höga betyg trots att du förkastar svenska utbildningssystemet så det vore bara intressant att se var du har din yrkesmässiga förankring
    Kan inte minnas att jag skrivit någonstans att jag haft bra betyg.
    Dessutom gick jag helt fel linje i gymnasiet (Borde förmodligen ha gått Ekonomisk eller ev barn och fritid istället för teknisk/natur.)

Hade bra betyg i vissa ämnen, som tex matte och NO, medan jag var jättedålig i vissa andra ämnen som tex svenska, bild, teknik, träslöjd.
  • Samsmamma
    sasssyy skrev 2009-04-19 11:10:36 följande:
    Hon har ju mailat och talat om det hela så hon lär ju bli upptäckt. TS hur har det gått? Har du hört något ännu? Kan tänka mig att du kan få lite "strafflindring" för att du varit ärlig och ångrat dig. Sen tycker jag att du ska försöka läsa upp och läsa in de betyg du behöver ha via komvux, du vill ju onekligen väldigt gärna detta och om du kämpar på så kommer du säkert lyckas. Och om du verkligen HAR läst de ämnen som du behöver så klarar du ju utbildningen också, vilket inte är säkert du gör om du tar dig in på fejkade betyg
    Fast mitt inlägg var inte riktat till ts utan till den anonyma person som skrev att han/hon fejkat sina betyg för fyra år sedan och att ingen kommit på henne/honom.
  • sasssyy
    Samsmamma skrev 2009-04-19 11:52:15 följande:
    Fast mitt inlägg var inte riktat till ts utan till den anonyma person som skrev att han/hon fejkat sina betyg för fyra år sedan och att ingen kommit på henne/honom.
    ahaaa...

men.. det gäller ju ändå för TS det jag skrev.. trots att det blev intrasslat
  • Staketpiss

Så Matsatari du är således en kille som saknar utbildning för du för för missade chansen till utbildning i skolan och sedan inte orkar ta tag i det i vuxen ålder. Och till följd får du inga jobb. Du "jobbar" alltså åt dig själv med att investera ditt socialbidrag i pokersiter eller likande.

Och sen har du mage att anklaga systemet, för att du inte orkade igenom skolan.

• MatsAtari
    Anonym skrev 2009-04-19 10:27:53 följande:
    Pratar vi 80-tal eller hur det ser ut idag??
    Hehe, Nej det var på 90-talet jag gick ut.
    Staketpiss skrev 2009-04-19 13:14:06 följande:
    Så Matsatari du är således en kille som saknar utbildning för du för för missade chansen till utbildning i skolan och sedan inte orkar ta tag i det i vuxen ålder. Och till följd får du inga jobb. Du "jobbar" alltså åt dig själv med att investera ditt socialbidrag i pokersiter eller likande. Och sen har du mage att anklaga systemet, för att du inte orkade igenom skolan.
    Är det någonting som är svårt att förstå eller?
    Skrev ju att jag jobbar, även om inkomsten är jävligt osäker.
    Står det förresten någonstans att jag hoppade av skolan?

Ngt jävla bidrag är det alltså inte fråga om.
    Att "investera" socialbidrag på pokersajter borde vara tämligen omöjligt såvida man inte enbart sätter in och aldrig någonsin tar ut.
  • Anonym

då upprepar jag min fråga:
    jobbar du i skolan? går i skolan nu? orkat sätta dig in i lpf94? det är 15 år sen man gjorde om systemet, men det visste du väl....?

läste du vidare på högskolan? varför/varför inte?

MatsAtari skrev 2009-04-19 13:33:58 följande:
    Är det någonting som är svårt att förstå eller? Skrev ju att jag jobbar, även om inkomsten är jävligt osäker. Står det förresten någonstans att jag hoppade av skolan? Ngt jävla bidrag är det alltså inte fråga om. Att "investera" socialbidrag på pokersajter borde vara tämligen omöjligt såvida man inte enbart sätter in och aldrig någonsin tar ut.
  • frieden

hade du träslöjd på gymnasiet...det hade inte jag...

MatsAtari skrev 2009-04-19 11:14:08 följande:
    Kan inte minnas att jag skrivit någonstans att jag haft bra betyg. Dessutom gick jag helt fel linje i gymnasiet (Borde förmodligen ha gått Ekonomisk eller ev barn och fritid istället för teknisk/natur.) Hade bra betyg i vissa ämnen, som tex matte och NO, medan jag var jättedålig i vissa andra ämnen som tex svenska, bild, teknik, träslöjd.
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?