• Anonym

Någon som förfalskat sina betyg?

Vad gjorde ni med betygen och hur gick det?

Har skickat in falska betyg till vhs och inser direkt nu att det inte kommer att gå...är så himla dum i huvudet och gråter för att polisen kommer att ta mig. Har en 2 åring hemma. Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?
  • Anonym (va?)

På vilket sätt skulle de på VHS kunna upptäcka att betygen är förfalskade?

• chally

För att förtydliga länken handlar om högskoleverket men kan tänka mig att även VHS tagit del av infon då de har samma problem.

• Anonym (va?)
    chally skrev 2009-04-17 20:29:19 följande:
    För att förtydliga länken handlar om högskoleverket men kan tänka mig att även VHS tagit del av infon då de har samma problem.
    Men herregud hur HINNER de sitta och kolla om betygen är förfalskade eller inte? Eller kör de stickprovskontroll? Det är nog väldigt liten risk att bli upptäckt.
  • chally

Anonym (va?) skrev 2009-04-17 20:43:48 följande:

Men herregud hur HINNER de sitta och kolla om betygen är förfalskade eller inte? Eller kör de stickprovskontroll? Det är nog väldigt liten risk att bli upptäckt.
    tror du har rätt men nu har ju t.s skickat nåt mail till dom så nu lär dom ju kolla iaf. (beroende på hur "misstänkt"mailet var).
  • Anonym

många betyg finns ju redan i deras databaser, så de äldre betyg som droppar in nu kan nog kontrolleras, just på grund av förfalskningsrisken.

Anonym (va?) skrev 2009-04-17 20:43:48 följande:

• Anonym (va?)
    chally skrev 2009-04-17 20:47:35 följande:
    Anonym (va?) skrev 2009-04-17 20:43:48 följande: tror du har rätt men nu har ju t.s skickat nåt mail till dom så nu lär dom ju kolla iaf. (beroende på hur "misstänkt"mailet var).
    Jag har tyvärr inte läst hela tråden. har hon skrivit i mailet att hon förfalskat betyget, eller så dum kan hon väl inte varit? det gäller ju att ligga lågt såklart. inte sticka ut överhuvudtaget om man har nåt att dölja.
  • chally

Tror hon har mailat å tagit tillbaka anmälan men vet inte säkert vad hon skrev. Hon skrev att hon skickat ett "desperat mail".Dessutom har nog #74 rätt. Det är inte alltför många betyg som skickas in via papper då många redan finns datalagrat så dom lär absolut kolla pappersbetygen noggrannare.

• MatsAtari
    Butterscotch skrev 2009-04-17 15:00:52 följande:
    Vad var det för ett töntigt straff? Villkorlig dom och 40 dagsböter à 30 kronor. Det lär ju inte avskräcka någon. Jag blir ledsen när jag tänker på att duktiga, hårt kämpande ungdomar kan förlora välförtjänta universitetsplatser pga att andra fuskar sig till en plats. Blä.
    LOL, duktigt kämpande???
    Sedan när skulle betygen ha börjat visa det man presterade i skolan?
    Lärarna går väl max 50% på det man skrev på proven och kör på "det man gör på lektionerna" i alltför stor grad.

Vill du veta en annan hemlighet?
    Tjejer har i alla tider fått högre betyg i skolan än killarna trots att resultaten på proven inte är bättre:)
    Rättvisa betyg? Ja, tjaba
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?