• Anonym

Någon som förfalskat sina betyg?

Vad gjorde ni med betygen och hur gick det?

Har skickat in falska betyg till vhs och inser direkt nu att det inte kommer att gå...är så himla dum i huvudet och gråter för att polisen kommer att ta mig. Har en 2 åring hemma. Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?
  • Pansarhamster
    Anonym skrev 2009-04-17 16:20:53 följande:
    Hoppas verkligen att du åker fast, vore alldeles underbart. Är man så jävla korkad att man inte kommer in på den utbildning man vill genom att man plugga sig till det så förtjänar man inget annat. Kanske man ska kontakta VHS och meddela att de ska kolla extra noga både detta år på ansökningar inom landet och tydligen även för fem år sedan. Lata människor. Lägg er energi på att plugga istället för att göra förfalskningar.
    Tjosan, patetiskt att lägga sig i va?
  • Anonym (juristen)

Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 16:10:58 följande:

ehh..nej. rätten dömer vilkorlig dom och inte fängelse.
    läs det "timberochmandy" skrivit igen, hon har alldeles rätt. hon har skrivit det flera gånger!!!
  • Anonym
    Pansarhamster skrev 2009-04-17 17:27:41 följande:
    Tjosan, patetiskt att lägga sig i va?
    Då jag själv läst en lång utbildning och jobbat jävligt hårt för att vara där jag är idag så blir jag riktigt förbannad på dessa idioter som tar upp plats på en utbildning de inte förtjänar och därigenom förstör för de som på ett ärligt sätt borde kommit in.
    Så NEJ jag tycker inte att det är patetiskt att lägga sig i. Det är däremot patetiskt att förfalska betyg.
  • Chrome

Jag har svårt att tycka synd om människor som förfalskat handlingar. Det är ett val man gör och då får man vara beredd på att det kan komma konsekvenser. Ett solklart fall av "skyll-dig-själv", man snubblar ju inte och råkar förfalska ett bevis direkt...

Jag söker också jobb för tillfället, och glädjande nog visar många arbetsgivare att de är medvetna om problemet med förfalskade betyg, så många kollar upp betygen med skolorna i fråga.

Blä för fusk.

• Anonym (lycka till)

Hoppas det löser sig för dig ts när du drar tillbaka anmälan. Det finns oftast vägar att gå för att komma in på den utbildning man vill: tenta av kurser på komvux (men då är det bråttom, detta kommer att förändras 2010), högskoleprovet (går jättebra att plugga till), folkhögskolebetyg... Jag vet, jag är inte supersmart men har 20,0 i betyg. Det räcker att man är flitig. I annat fall kan du försöka hitta någon annan väg till ditt drömyrke.

• Severus

Har man inte betyg som är bra nog, ska man inte in på utbildningen heller.
    Då får man först bevisa att man har läshuvud och läsa upp betygen

Och ursäkter som att man inte fixar det, orkar inte, har barn, jobb och annat skit funkar inte.
    Med den osmarta inställningen har man inget på högskolan att göra heller.

Våga Vägra Östrogen
  • Anonym (gjort det)

Anonym (juristen) skrev 2009-04-17 17:38:32 följande:

Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 16:10:58 följande: läs det "timberochmandy" skrivit igen, hon har alldeles rätt. hon har skrivit det flera gånger!!!
    jag tror med på vad domstolen säger än vad en på FL säger.
  • timberhochmandie

Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 18:19:21 följande:

Anonym (juristen) skrev 2009-04-17 17:38:32 följande:
    jag tror med på vad domstolen säger än vad en på FL säger.
    Visa mig den domstol som säger emot mig! Den som gör det behöver nog gå om juristutbildningen...
  • Anonym
    Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 18:19:21 följande:
    Anonym (juristen) skrev 2009-04-17 17:38:32 följande: jag tror med på vad domstolen säger än vad en på FL säger.
    finns även läkare och jurister här på FL...alla är inte bara mammor som byter matrecept och vill fika....
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?