• Anonym

Någon som förfalskat sina betyg?

Vad gjorde ni med betygen och hur gick det?

Har skickat in falska betyg till vhs och inser direkt nu att det inte kommer att gå...är så himla dum i huvudet och gråter för att polisen kommer att ta mig. Har en 2 åring hemma. Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?
  • timberhochmandie

MatsAtari:

Visst lämnade det gamla betygsystemet en hel del övrigt att önska... Det är klart att det inte var så kul med t.ex. lärare som hade missuppfatat att en normalkurva skulle gälla för hela riket och inte för varje enskild klass. "Femmorna är slut"... Det nya betygsystemet är bättre, det som snart införs kommer att vara ännu bättre eftersom det har fler steg.

• Dragonfly

Men ts, vad skrev du i mailet du skickade?

• Lady Bling
    Lillemille skrev 2009-04-18 11:15:21 följande:
    Men ts, vad skrev du i mailet du skickade?
    Det undrar jag också.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-04-17 21:08:35 följande:
    det där vänder jag som gymnasielärare emot.tråkigt att du känner dig felbehandlad. eller är det skönt att ha nåt att skylla på att betygen inte blev så höga?
    Antingen är du en av få gymnasielärare som faktiskt ger rättvisa betyg eller så är du en av många gymnasielärare som man lurar sig till bra betyg av. Jag förtjänade inte mina betyg i många ämnen, men pratade mig till dom.
  • MatsAtari
    frieden skrev 2009-04-18 10:06:56 följande:
    jaha fick du se alla klasskamrater och paralellklassers betyg eller? sen är ju inte högstadiebetyg så viktiga i sammanhanget...
    Fick se många av betygen från högstadiet, ja.
    I princip alla talade om vad de hade när vi pratade om det på rasterna också för den delen.
    En del betyg läste lärarna tom upp högt för klassen på den tiden.

Gymnasiebetygen var det desto hemligare med.
  • timberhochmandie
    MatsAtari skrev 2009-04-18 16:41:09 följande:
    Gymnasiebetygen var det desto hemligare med.
    Du får väl kolla upp det nu då så att du kan stilla ditt sinne.
  • Anonym

jag utgår från att jag är rättvis och har ofta anonyma inlämningar, det vill säga dataskrivet med ett nummer, för att inte rätta efter person. byter ofta prov och uppsatser med en kollega för att inte bli färgad av eleven.
    tror du mig nu?

Anonym skrev 2009-04-18 11:32:36 följande:
    Antingen är du en av få gymnasielärare som faktiskt ger rättvisa betyg eller så är du en av många gymnasielärare som man lurar sig till bra betyg av. Jag förtjänade inte mina betyg i många ämnen, men pratade mig till dom.
  • FreeForAll

Vad är det folk säger här? Att om man anser att man fått orättvisa betyg på gymnasiet så är det helt ok att photoshoppa dom?

Sjuuuuuukt!

Om man nu latade sig på gymnasiet och fick dåliga betyg så får man väl göra högskoleprovet för att visa att man visst "borde" komme in på det program man vill?

• MatsAtari
    timberhochmandie skrev 2009-04-18 17:19:44 följande:
    Du får väl kolla upp det nu då så att du kan stilla ditt sinne.
    Som sagt, skiter fullständigt i det eftersom betygsystemen bara är blaj ändå.
  • Flicka88

Får man fråga hur du tänkte TS? Trodde du att ingen skulle märka eller att dom inte kollar så noga? Helt ärligt får du skylla dig själv om du åker dit.

Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?