• Anonym

Någon som förfalskat sina betyg?

Vad gjorde ni med betygen och hur gick det?

Har skickat in falska betyg till vhs och inser direkt nu att det inte kommer att gå...är så himla dum i huvudet och gråter för att polisen kommer att ta mig. Har en 2 åring hemma. Vad fan ska jag göra?

• Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?
  • MatsAtari
    Anonym skrev 2009-04-19 13:37:16 följande:
    då upprepar jag min fråga: jobbar du i skolan? går i skolan nu? orkat sätta dig in i lpf94? det är 15 år sen man gjorde om systemet, men det visste du väl....? läste du vidare på högskolan? varför/varför inte?
    Första frågan har jag redan besvarat.
    Ipf94 har jag fan ingen aning vad det är. Har du inga fler förkortningar du kan spaca med?

Nej. Har inte läst vidare.
    Som jag förklarat har jag inget egenintresse eller ser ngt nöje själv av att läsa vidare. Och då lär man knappast ta lån och/bränna en massa sparade pengar för det...

Har ju aldrig pluggat för mitt eget höga nöjes skull.
  • Anonym

men du är medveten om att skolan är omgjord sen 15 år tillbaka och att det du gnäller över är gammalt?

MatsAtari skrev 2009-04-19 14:13:40 följande:
    Första frågan har jag redan besvarat. Ipf94 har jag fan ingen aning vad det är. Har du inga fler förkortningar du kan spaca med? Nej. Har inte läst vidare. Som jag förklarat har jag inget egenintresse eller ser ngt nöje själv av att läsa vidare. Och då lär man knappast ta lån och/bränna en massa sparade pengar för det... Har ju aldrig pluggat för mitt eget höga nöjes skull.
  • MatsAtari
    frieden skrev 2009-04-19 14:12:29 följande:
    hade du träslöjd på gymnasiet...det hade inte jag...
    Nej, träslöjd är tack och lov ett av ämnen man slipper på gymnasiet ifall man inte själv råkar vara väldigt intresserad av det:)
  • Anonym

så du räknade bara godtyckligt upp några ämnen?

MatsAtari skrev 2009-04-19 14:15:10 följande:
    Nej, träslöjd är tack och lov ett av ämnen man slipper på gymnasiet ifall man inte själv råkar vara väldigt intresserad av det:)
  • Samsmamma
    MatsAtari skrev 2009-04-19 14:13:40 följande:
    Första frågan har jag redan besvarat. Ipf94 har jag fan ingen aning vad det är. Har du inga fler förkortningar du kan spaca med? Nej. Har inte läst vidare. Som jag förklarat har jag inget egenintresse eller ser ngt nöje själv av att läsa vidare. Och då lär man knappast ta lån och/bränna en massa sparade pengar för det... Har ju aldrig pluggat för mitt eget höga nöjes skull.
    lpf94 är en ganska vanlig förkortning för dem som arbetar inom och har åsikter kring skolan, nämligen Läroplan för de frivilliga skolformerna (från 1994, alltså den senaste läroplanen för gymnasiet). För grundskolan gäller Lpo94, alltså Läroplan för de obligatoriska skolformerna. Skolans grundlag, så att säga.
  • Hybr1d
    sasssyy skrev 2009-04-19 10:31:40 följande:
    Om en elev har G, men skriver MVG på svenska nationella provets alla delar är det ju någonstans det har blivit fel.
    Jag hade G i både engelska och svenska och skrev MVG på alla delar i båda kursernas nationella i nian. Fast jag var inte så brydd annars.. så kan det ju förklaras.
  • susannemalmö

På vår skola var lärarna tvingade att ge en minst det betyget man fick på det nationella proven. Jag hatade matte och och var nog gansak dryg på lektionerna, de jag var på vill säga. Men jag fick MVG på nationella. Läraren var sådär glad över at behöva ge mig det där betyget och nu i eftehand förstår jag henne verkligen. Ett betyg ska ju grunda sig på allt man gör under kursen.

Hybr1d skrev 2009-04-21 21:41:43 följande:
    Jag hade G i både engelska och svenska och skrev MVG på alla delar i båda kursernas nationella i nian. Fast jag var inte så brydd annars.. så kan det ju förklaras.
  • Anonym

konstig bestämmelse. vet du vem som infört den där? (har i och för sig hört av kollegorna att matte ÄR lättare att mäta mha NP)

susannemalmö skrev 2009-04-21 21:47:37 följande:
    På vår skola var lärarna tvingade att ge en minst det betyget man fick på det nationella proven. Jag hatade matte och och var nog gansak dryg på lektionerna, de jag var på vill säga. Men jag fick MVG på nationella. Läraren var sådär glad över at behöva ge mig det där betyget och nu i eftehand förstår jag henne verkligen. Ett betyg ska ju grunda sig på allt man gör under kursen.
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?