• Samsmamma

Någon som förfalskat sina betyg?

Anonym (gjort det) skrev 2009-04-17 14:37:58 följande:

gjorde det själv i photoshop, kom in och ingen har någonsin märkt nåt. var 4 år sedan.
    Om de skulle komma på dig så kommer alla dina lästa poäng att raderas och du blir portad från universitetsstudier (hur länge vet jag inte).
  • Samsmamma
    sasssyy skrev 2009-04-19 11:10:36 följande:
    Hon har ju mailat och talat om det hela så hon lär ju bli upptäckt. TS hur har det gått? Har du hört något ännu? Kan tänka mig att du kan få lite "strafflindring" för att du varit ärlig och ångrat dig. Sen tycker jag att du ska försöka läsa upp och läsa in de betyg du behöver ha via komvux, du vill ju onekligen väldigt gärna detta och om du kämpar på så kommer du säkert lyckas. Och om du verkligen HAR läst de ämnen som du behöver så klarar du ju utbildningen också, vilket inte är säkert du gör om du tar dig in på fejkade betyg
    Fast mitt inlägg var inte riktat till ts utan till den anonyma person som skrev att han/hon fejkat sina betyg för fyra år sedan och att ingen kommit på henne/honom.
  • Samsmamma
    MatsAtari skrev 2009-04-19 14:13:40 följande:
    Första frågan har jag redan besvarat. Ipf94 har jag fan ingen aning vad det är. Har du inga fler förkortningar du kan spaca med? Nej. Har inte läst vidare. Som jag förklarat har jag inget egenintresse eller ser ngt nöje själv av att läsa vidare. Och då lär man knappast ta lån och/bränna en massa sparade pengar för det... Har ju aldrig pluggat för mitt eget höga nöjes skull.
    lpf94 är en ganska vanlig förkortning för dem som arbetar inom och har åsikter kring skolan, nämligen Läroplan för de frivilliga skolformerna (från 1994, alltså den senaste läroplanen för gymnasiet). För grundskolan gäller Lpo94, alltså Läroplan för de obligatoriska skolformerna. Skolans grundlag, så att säga.
Svar på tråden Någon som förfalskat sina betyg?