Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Raspberry: På apoteket tycker de att jag bara ska ta en Crinone per dag eftersom det står så i FASS, men läkaren i St Petersburg säger två.
Håller med Squirl om att de funkar mycket bättre rent praktiskt än vaggisarna. Man känner sig mycket fräschare.
fille: Lycka till - håller tummarna.
Jag har fått Crinone vid mina IVF:er, och har då fått förklarat med att det är ett modernare läkemedel än Apotekets Progesteron vagitorier. Vilket innebar att man inte behöver ha samma mängd/styrka. Jag har även förstått att man inte kan överdosera för att kroppen tar upp det den skall beroende på andra hormonnivåer. Jag tycker också Crinone är mycket bättre då det inte är alls lika kletigt. De gånger jag har tagit Crinone har det varit morgon och kväll som har gällt.
Åhh tack för svaren! Så Crinone ska vara likvärdigt då (och Squirl blev ju gravid oxå så det fungerar ju bevisligen).
Jag tog ju två per dag sist men det blev ingen bebis ändå.
Jag tror min gyn skriver ut Crinone pga Linnekliniken anv sig av dem, och han verkar gå mkt på hur ivf-klinikerna gör. Konstigt kan jag tycke eftersom de kvinnorna blir stimulerade på ett helt annat vis. Anledningen till min oro är just att de skriver på Linneklinikens hemsida att de vid ivf tar Crinone i två veckor. Oj då tyckte jag, tänk om Crinone behöver två veckor för maximal effekt?
På ngn sida tror jag det stod att Crinone tas upp av kroppen under en längre tid, eller snarare att effekten sitter i längre och det är väl bra antar jag.
Hur mng dagar innan hade ni Crinone på 8-celliga embryon?
Jag ska börja med Crinone den 11:e för planerat ET den 13:e eller 14:e. (Ev den 15:e)
Här händer det mycket på en gång i tråden!
Grattis till alla er som har plussat!
Lycko önskningar till er som ska iväg för ET och FET
Kramisar
Fick svar via mail att det är bara crinone som vi har i FASS som är rent progesteron. Oftast behöver du mindre vaginalt eftersom progesteronet inte behöver passera magsäck & lever. Summa av kardeumma verkar han tro att ava vill ge mig progesteron oralt. Men det finns ju progesteron som apoteket tillverkar. Jahapp, så jag får alltså inte de för honom. Då får man verkligen hoppas att dosen är tillräcklig.
Ngn som har progesteron Mics kvar som jag kan köpa annars?
Eller ska man ta Crinone tre dagar innan och även be om progesteronpiller när jag kommer fram för fet?
Rasberry..jag har precis handlat hem massor av Utrogestan, bor i sthlm..!!!