Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Rasperry,
Du har inget att oroa dig för. Så snart slemhinnan är tjock nog så är den redo. När du väl börjar med progesteronet, vilket jag gissar är 2-5 dagar innan FET (beror ju på hur många dagarn embryonarna odlades) så anpassar den sig för att ta emot dina embryon. Slemhinnan blir mer kompakt av progesteronet. Det är ofta därför slemhinnan innan är lika tjock vid ET som innan, den har minskat i tjocklek för att den blivit just mer kompakt.
Du ska vara glad att inte behöva vänta för länge på progynon, tror att man kanske kan överanstränga slemhinnan lite om det går för länge innan ET.
Kul att du svarat så bra denna gång, ska hålla tummarna för dig nästa vecka.
Mitt HCG låg på 80 idag, vilket är relativt bra för att var dag 16 efter ÄP, men lite i lägsta laget för att jag ska känna mig lugn. Tiden får utvisa hur det går, gör nog ett nytt HCG på måndag eller tisdag.
/Cecilia
Cecilia
Lägger till exakt datum för fet, efter mail från Ava-kliniken! Finally my friends!
LISTAN
På G:
Sanca: 1a ÄD AVA Riga prel 10 okt
Nuet: 5e ÄD i aug/sept.
Längtansmamman 42 år: ÄD i Riga, ca 20 aug
fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark
Raspberry81: 2 ÄD Riga Torsdag 11/9
makima 44år: 1 ÄD i september, IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark.
Solis65: 43: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD v46 Tjeckien
Tigermom 31år: tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.
Förväntan68: 1 äd juli 08, 2:a ÄD (fryset) sept/okt
ZXZX 45 år: tidigare ÄD 1 ET mars -08, 1 FET april -08, nästa försök ET prel 9 okt. AVA-Tammerfors
Väntar:
Pigan74 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.
Grynet 43 år: 1:a ÄD i Juli 08, 2:a jan/feb-08
Vitsippa65 43 år: tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, varierande resultat... första ÄD i höst (Spanien)
Liselotte B: ÄD i Riga i höst
Ruvare:
Solstickan41: 1:ÄD (2st 4-celliga) Testdatum 18/9
Gravida:
Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08
Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008
Dimmoriskyn 40 år: ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket
töjet 43 år: ET 23/4, första ÄD-försöket
Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
Jag ska enligt de börja den 9:e med progesteron alltså 3 dagar innan med ET-dagen inräknad.
Nej alltså jag gick nog ca 30 dagar nästan sist vilket nog var en del av misslyckandet. Nu tänkte jag gå 20 dagar eftersom min slemhinna varit så seg, jag var inte alls beredd på att den skulle se så bra ut redan.
Ceciliastockholm, grattis, hoppas den lilla håller kvar där inne.
Jag har fått en tid till Ava Åbo, orkar ej stå och vänta länge i Köpenhamn.Få se hur det går.Då är det längre resa från Malmö till Stockholm sen båten.Har nån av er varit där tidigare i Åbo??Såg det är dyrare där än Köpenhamn.Men man får flera ägg än Köpenhamn.Så jag bara hoppas på om det är tur.
Dexamethason finns i Sverige som Dexacortal och den minsta tabletten ligger på 1.5 mg.dexacortal, dexamethason har 7 ggr högre verkningsgrad än prednisolon för att den tar andra vägar i kroppen.
Molekylerna i dexan ser annorlunda ut än i predden.
Hymafr: Jag ska till den nya kliniken på måndag. Den nya är med i deras hemsida, adressen är: Prospekt Gagarina 24/1. Det finns en karta med på sidan om du vill kolla.
Jag antar att du oxå ska till den nya kliniken. Tyvärr ligger den inte riktigt i centrum, något utanför men jag kommer att ta en taxi till kliniken. Jag ska bo på Park Inn hotel, ganska nära flygplatsen. Vad ska du bo?
Raspberry: Tänkt att du fått ett datum, vad kul! Nu är vi åtminstone tre som ska göra insättning nästa vecka! Ska tänka på dig då!
Lycka till alla!
Girls, ni som kände er 'dumma' för att ni trodde att embryologen kollat att det blev en pojke o flicka.. jag känner mig bra skämmig som knappt vågar göra nr 2. Tror att jag ska trycka ut de 2 små knytten på samma gång.. haha
Ska ner och äta hotellfrukost.. ska hem idag.. det är tungt att viiila.. får ont i ryggen.. pust..!!
Lycka till Cecilia och hoppas att allt forskrider som det ska
Men du får nog trappa ner jobbtakten
Lycka till de som plussat och alla ni som ska iväg den närmaste tiden!! Håller tummarna för er!!