Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Jag har fått utskrivet Crinone igen, fast jag bad om de vanliga vaggisarna. De är receptbelagda oxå va? Någon som blivit gravid på Crinone och den eviga frågan är varför den är likvärdig när den är svagare?
Min gyn sa att Crinone är svagare och ändå envisas han med att skriva ut den, varför?
Ja det är en skum känsla att bära runt guldägg med rädsla att göra vanliga vardagsbestyr Men jag lovar, de kan inte ramla ut.
Jag ska tänka på Dig med
Vilken dag är det dags för dig?
fille: Vi ska bo på Nevsky Grand, precis som förra gången.
Centralt och bra läge med närhet till restauranger och affärer.
Om ert hotell ligger nära flygplatsen betyder det också att det inte finns något att hitta på runt ikring hotellet, eller?
Ska maila Doktor Olga på måndag och be om mer uppgifter. Som jag uppfattar det från hemsidan så borde det nu finnas 2 kliniker.
Känns lite jobbigt att man alltid ska behöva "dra" ur dem information.
Något som har fungerat väldigt smidigt denna gång är att doktorn bad mig sms:a henne uppgiften om slemhinne-tjocklek efter mina två VUL. Går fort och hon kan svara när hon har tid. (Hon har svarat samma dag båda gångerna). Där är det bara så att jag tyvärr inte är särskilt bra på att sms:a så några längre utläggningar blir det inte, hihi.
Jag vill ha 400mg tre gånger om dagen. Studier visar på att om man tar en Crinone om dagen ska den vara likvärdig med att ta 400mg tre gånger per dag fast den är svagare. Kanske ngn sammansättning som är effektivare? Men nu vill jag inte röra till det för mycket och missa min fina slemhinna. Min gyn kommer tillbaka onsdag, tycker ni jag ska vänta till onsdag och mäta slemhinnan en sista ggn, samt be de om de vanliga vaggisarna igen & boka om båten så jag kommer den 15/9 istället? FAN vad han ska krångla jämt!!!! Blev så förbannad när jag kom till apoteket och han gjort likadant igen. Dyra vad dom oxå nästan 600
Raspberry: Jag åker imorgon till St.Petersb. FET på mån 8 sept!
Jag har också fått Crinone 2ggr dagligen. Både Crinone och prog. vag är receptbelagda. Vaggisarna tillverkas av apoteket. Jag vet inte heller varför man får crinone istället för vag. Kanske att crinone upptas långsammare och under en längre tid...jag har en jättebra läkare i Sverige som skriver ut recepten åt mig, kunde ju höra med honom. Har inte tänkt så mycket på skillnaderna mellan progesteronen.
Hymafr: Ja, Grand bodde vi också på. Den är ju bra med ok frukostbuffé.
Lät ju himla smidigt att smsa Olga! Jag har oxåt fått ringa henne och informera om slemhinneresultat och hon har ju för det mesta svarat på mobilen. Men sms skulle ju underlätta både för henne och oss!
Idag satt jag och tittade på kartan hur långt det var till nya kliniken från mitt hotel, det är ca 2km så jag kommer att ta en taxi åtminstone efter FET på måndan.
Det blir lite längre för dig oxå från nevsky prospekt till den nya kliniken.
Ska bli spännande att se hur det ser ut på nya kliniken : ) det kanske blir vår "turklinik"...
JA SNÄLLA FILLE kan inte du höra med honom på måndag, jag måste få klarhet innan jag åker! Min gyn jobbar inte måndag eller tisdag denna vecka. Jag har fått ordinerad 1 per dag, men funderar lite på 2-3 !! Min gyn har inte råkoll ibland och jag brukar bara ringa och säga att jag vill ha mer av ditt eller datt * djävulshornen växer fram*