• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Hej alla

VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!

3 månader går fort!

• Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
  • Ceciliastockholm

Hej tjejer,

Ledsen att jag inte varit aktiv på tråden, har legat lågt av fler anledningar. Dels ville jag inte lägga mer stress på min behandling och dels har jag tokmycket att göra på jobbet just nu. Men jag läser så ofta jag kan och har koll på er alla Squirl, blev jätteglad att du frågade efter mig - och Rasperry att du har koll :) Härliga tjejer finns det verkligen på den här tråden.

Trots mycket att göra på jobbet har jag haft 2 intensiva dagar med externa möten = 2 resor till Finland (ÄP med min donator + ET)

Jag har testat positivt sen i måndags och tog ett HCG idag, som jag tyvärr inte fått svar på.

Men jag är försiktigt avvaktande, hade en mindre blödning igår men lite mindre idag. Jag har dock hållt en relativt låg progynon-dos hela tiden, höjde från 4 mg till 6 mg vid ET och efter blödningen igår höjde jag den till 8 mg så förhoppningsvis hjälper det. Jag får helt enkelt avvakta och se. Men mina gravtest blir starkare och starkare för varje dag och det får jag se positivt på. Kanske är jag en sån person som får blödningar i början, vad vet jag. Just nu är jag försiktigt glad i alla fall utan att ta ut något i förskott.

Just nu är jag gravid i alla fall

Lovar att hålla er uppdaterade och efter nästa vecka, när allt är lugnt på jobbfronten igen, så hoppas jag kunna vara lite mer aktiv på tråden igen.

Rasperry - hur går det för dig, det är väl dags snart?

Squirl - hur mår du, börjar du bli stor? Hoppas du njuter av din graviditet.

kram
    Cecilia

• Solis65
    Drog ihop listan (hoppas det var ok) lite samtidigt som jag uppdaterade mig.

Visst stänger tråden till helgen, det är väldags för en 3:e då. Någon som känner sig manad? 

På G:
    Sanca:1a ÄD AVA Riga prel 10 okt

Nuet: 5e ÄD i aug/sept.

Längtansmamman 42 år: ÄD i Riga, ca 20 aug

Solstickan41: 4 IVF + 2 FET, 1:a ÄD: Zoladex 1 aug

fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark

Raspberry81: 2 ÄD Riga September

makima 44år: 1 ÄD i september, IVI-kliniken Madrid, tidigare IVF i Danmark.

Solis65: 43: Tidigare 3 IVF + 2 FET, 2:a ÄD v46 Tjeckien
    Tigermom: 31år, tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.

Förväntan68: 1 äd juli 08, 2:a ÄD (fryset) sept/okt

Väntar:
    Pigan74: 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.

Grynet 43 år: 1:a ÄD i Juli 08, 2:a jan/feb-08

Vitsippa65 43 år: tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, varierande resultat... första ÄD i höst (Spanien)

Liselotte B: ÄD i Riga i höst

Ruvare:

Gravida:
    Squirl 46 år: gravid genom 1:a ÄD okt-07, missfall. Gravid 2:a ÄD mars -08

Ayrtons´s sambo´: Gravid efter 2:a försöket i början av mars 2008

Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket

Ninnie65: Första ÄD-försöket, ET 30 april
  • Solis65
    På G:
    Sanca:1a ÄD AVA Riga prel 10 okt

fille 43år: 2 ÄD AVA-Peter,FET den 8 sept.(1 ÄD-försöket ej gjord pga förkylning) tidigare 3 IVF+2 FET i Danmark

Tigermom: 31år, tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.

Väntar:
    Pigan74: 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.

Vitsippa65 43 år: tidigare 9 inseminationer, 4 IVF, varierande resultat... första ÄD i höst (Spanien)

Ruvare:

Gravida:

Dimmoriskyn: 40 år,ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

töjet 43år: ET 23/4, första ÄD-försöket

• hymafr

Lina65: Ja, det var ju tur att det bara var två besök.

Raspberry: Åker till St Petersburg den 11:e.

fille: Hur länge stannar ni i St Petersburg? Kanske vi springer på varandra?

• Solis65

Härligt att höra av dig och med så fina nyheter Cecilia. Du skall se att det är ett fin fint provsvar du får.

• fille

Squirl: Tack, sköter verkligen om mig nu - tänker inte bli sjuk, det har jag bestämt : ) Får köpa grapefrukt imorgon, har faktiskt ätit det lite till och från.

Hymafr: Jag åker själv och stannar bara 2 dagar. Mellan 7-9 sept. Så du åker den 11:e? Det vore ju rätt kul om vi kunde träffas i ryssland:)

• fille

Ceciliastockholm: Så roligt att höra ifrån dig och med goda nyheter! Nu håller jag tummarna för att det går bra den här gången!
    Hoppas att du kan ta det lugnt på jobbet.

• Raspberry81

Cecilia nu hänger jag inte med, ÄR DU GRAVID! Hade du en egen donator som du tog med til Finland eller hur gick det till? Spännande till tusen! Det kommer säkert bli jättebra denna ggn!

• hymafr

fille: Vi missar varandra i Ryssland. Vi får se till att vi följer varandra under varsin graviditet istället.

• ZXC

Hejsan
    Lägger in mig i listan och presenterar mig lite snabbt:

Ung inuti (känns det som) fast ytan börjar få lite skavanker... 45 år fyllda.
    Träffade äntligen min drömprins för 3,5 år sedan och vi gifte oss för lite mer än 2 år sedan!
    Har inga barn (än...), men skulle sååå gärna vilja ha ett (åtminstone...)! Har försökt även i tidigare förhållande. Sedan 1999 haft jag flera missfall och gjort en sen abort pga kromosomavvikelser.
    Har försökt i våras med ÄD på AVA-kliniken i Tammerfors, tyvärr utan tur... Har däremot turen att ha en förstående lillasyster som är min donator! Nya försök på g! Kramar till alla!

LISTAN

På G:
    Sanca: 1a ÄD AVA Riga prel 10 okt

Tigermom 31år: tidigare 5 IVF utan resultat, första ÄD försök i Finland, ET 18-20 sep.

ZXZX 45 år: tidigare ÄD 1 ET mars -08, 1 FET april -08, nästa försök ET prel 9 okt. AVA-Tammerfors

Väntar:
    Pigan74 33 år: tidigare 5 IVF, utan resultat, ÄD i nov.

Ruvare:

Gravida:

Dimmoriskyn 40 år: ÄD 18:e mars StPetersburg (3:e försöket

töjet 43 år: ET 23/4, första ÄD-försöket

Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2