Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Hej alla
VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!
3 månader går fort!
Ni som får Trombyl, hur länge ska ni äta dem? Till testdatum eller?
Trombyl tror jag man ska ha till en viss vecka i graviditeten och sedan plana ut som med hormonerna. Vilken vecka man ska sluta med trombyl verkar läkarna lite oense om.
Nu har jag bokat båt till Riga. 526 kronor för 40 timmars kryssning. Det blir ju lite långdraget, men en hel dag går ju åt i Riga. Så resten av tiden ska jag sova sova sova, för det hinner man aldrig hemma.
Dexametazon är en svagare kortison tablett. Vi har inte den dosen i Sverige enligt läkaren i riga. vi har 1 mg och de har 0,5 mgs tabletter.
Glömde faktiskt att fråga varför man äter den men misstänker att det ska förhindra att äggen inte stöts ut lika lätt.
Själv fick jag det som sagt att äta enbart efter ÄD inte innan.
Sorry Solstickan missade att det var på skämt det där med pojke och flicka. Känner mig också lite korkad.
Men eftersom könet redan bestäms vid befruktningen så rent teoretiskt borde man kunna få svar på det. Men frågan är väl sedan om kan se det med sina mikroskop eller om de ens vill det, eller hur?
Det är en hytt som jag åker ensam i. Hur stor hytten är glömde jag fråga, men jag antar att det är 2 hytt (finns väl inte mindre). Det är hyttpriset man betalar för oavsett om man är 1 eller 2
Jag pratade både med min gynekolog idag och mailade AVA ang fråga om kortison. Båda är rörande överens om att kortison verkar direkt och om det används för att motverka avstötning så räcker det med att man tar det fom dagen för ET. Så det ska jag göra!
ALLA!! Hur mng dagar ska ni ha proynon minimum?
Om slemhinnan ser bra ut finns väl ingen anledning att vänta?
Det kommer ha gått 11-12 dagar vid fet, och jag tänkte att ups det kanske är för litet antal dagar? Men min gyn tycker att det bara är att köra om det ser fint ut.