• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Hej alla

VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!

3 månader går fort!

• Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
  • förväntan68
    Svar på #900
    Hej Raspberry, jag börja om: ja jäklar om det går som planerat en 5-6 dagar. det blir spännande tider igen.
  • fille

Hej!
    Jag har varit borta några dar, men läst ikapp några sidor här. Mycket på gång nu inför hösten. Verkar vara många som ska göra ET i höst!

Jag är oxå på G nu. Ska börja med progesteron imorgon. På söndag åker till st.petersburg igen för FET! Får hoppas att det blir nåt denna gång, det är andra ÄD men första i juni blev ju avbokat så det känns som jag förberett mig sen i juni : )

Raspberry: Du är på gång oxå ser jag, lycka till!

Lycka till alla här som är igång nu! Tänk vilken babyboom det skulle kunna bli nästa år runt maj-juni-juli : )

• Raspberry81

Jaha ja, då får vi hålla tummarna för oss Hur mng dagar är det planerat att du ska äta östrogen?

förväntan68 skrev 2008-09-03 12:34:46 följande:
    Svar på #900Hej Raspberry, jag börja om: ja jäklar om det går som planerat en 5-6 dagar. det blir spännande tider igen.
  • förväntan68
    Svar på #903
    Hej Raspberry. Det blir mellan 20-24 dagar denna gång. Men vi ska absolut hålla tummarna för oss
    Fille du är verkligen på gång. Hoppas det nu går bra. Mår du bra och känns det bra?
    Det blir baby boom i vår. Det var länge sedan nån fler blev gravid på vår lista så nån/några av oss borde bli det.
  • Fru U

Ursäkta att jag hoppar in här i er tråd men eftersom jag funderar en hel del över ÄD så kanske ni kan skulle kunna tänka er att svara?

Hur kom ni fram till att ÄD var rätt för er? Jag ser ÄD som ett alternativ för mig men konstigt nog (?) har jag lättare för tanken på att adoptera

Hur valde ni klinik utanför Sverige och är ni nöjda med den ni valt?

Än har jag några FET o IVF försök kvar men jag verkar inte producera några höjdarägg så det känns bra att undersöka andra möjligheter till barn (för att ge upp tanken på barn existerar inte - i alla fall inte på länge än)

Svaren bor i hjärtat
  • Squirl

Fille och Hallonet: you go girls! Håller tummarna stenhårt för er!

Alla ni andra som är på gång önskar jag givetvis också varmt lycka till!
    addera listan med plus nu!

• Squirl

Fru U skrev 2008-09-03 13:19:01 följande:

Ursäkta att jag hoppar in här i er tråd men eftersom jag funderar en hel del över ÄD så kanske ni kan skulle kunna tänka er att svara?Hur kom ni fram till att ÄD var rätt för er? Jag ser ÄD som ett alternativ för mig men konstigt nog (?) har jag lättare för tanken på att adopteraHur valde ni klinik utanför Sverige och är ni nöjda med den ni valt?Än har jag några FET o IVF försök kvar men jag verkar inte producera några höjdarägg så det känns bra att undersöka andra möjligheter till barn (för att ge upp tanken på barn existerar inte - i alla fall inte på länge än)
    Hejsan Fru U, för mig var det en lång tankeprocess, men när jag väl kommit fram till hur mycket jag älskar varenda unge, och hur mysigt jag tyckte det var att vara gravid, (har hemslöjdat innan)då körde vi bara på.
    Men jag har förstått så mycket som att önskar du adoptera får du köa länge, och det kanske åldern dessutom sätter stopp för? Så önskar du det får du snabba dig på antar jag.
  • förväntan68
    Svar på #905
    Till Fru U
    Det är inte så svårt om du själv har dåliga ägg och din mans största önskan är att få ett barn. Men dessutom vill jag själv så gärna få en baby till. Tänket är att vi får barn tillsammans och detta är nog vår enda möjlighet. Men det tar tid så man ska inte tänka så länge.
  • Raspberry81

förväntan68 20 dagar vill jag ha på mig med förberedelse jag med. Har ännu inte fått ngt kortison som jag ju ska ha, och heller har jag inte fått ngt klart svar från kliniken om mina värden är bra. Des krev bara att det är min endokrionologs sak att avgöra, men det är en "second opinion" jag är ute efter, men det tycks de inte förstå. Jag mailade alla testresultat från när jag började medicinera, men de ville ändå inte ge sin åsikt.

För mig känns faktiskt sköldkörtelvärdet avgörande. Nu åker jag oavsett om slemhinnan bara blir en klenis på 7mm. För jag har hört flera som lyckats ändå. När jag var 23 hade jag perfekta sköldkörtelvärden (har kollat upp en gammal journal från länsarkivet) 1.9 hade jag i TSH. Varför varför varför gjorde inte vi detta då, maler i mitt huvud hela tiden....

Men nu är nu och vi ska styra denna skutan i hamn!

• Raspberry81

fru U Adoption var även mitt förstahandsval, och även min mans. Men när sedan köerna växtre orkade inte jag med den psykiska stressen som gäller runt adoption, man känner sig så maktlös när andra människor sitter med ens öde i sina händer. När det gäller ÄD kan man försöka hur mkt man vill utan att vara rädd för utredningar och granskningar. För mig är det absolut jämställt att bli gravid eller adoptivmamma, men omständigheterna gjorde att vi försökte med äggdonation. Hade ju ändå köat 2.5 år när vi började med äggdonation. Vi är fortfarande sökande, så ödet får avgöra för vår del. Men vi ville inte utesluta äggdonation för att vänta adoptivbarn när köerna ser ut som de gör. De som inte har fertilitetsproblem kan ju försöka hemma även om de inte erkänner att de gör så.

Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2