• Raspberry81

Vi som gör ÄD ute i Europa del 2

Hej alla

VÅR KÄRA TRÅD vad nu efter 3 månader stängd för svar. Därför hoppas jag det är okej att alla vi som gör äggdonationsbehandlingar ute i Europa fortsätter den här!

3 månader går fort!

• Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2
  • förväntan68
    Svar på #949
    hej raspberry, (hallonet de låter tufft tycker jag... ha ha)
    ring vårdcentralen så bedömmer de om du ska in eller inte.
    Kram
  • förväntan68

Till Hymfr
    Hur gick ultraljudet? Jag skall till AVA/Riga. Det blir nån gång i månadsskiftet.
    När Ni ska till Ryssland stannar Ni flera dagar då?

Vi hade nog tänkt åka bara över dagen, men jag vet inte, kanske smartast att stanna och vil efter ÄD eller vad tror Ni. Spelar det någon roll om man vilar direkt efter ÄD eller reser hem

• Raspberry81

Ja jag väntar på att VC ska ringa upp mig. Är inte rädd för jag tror inte proppar i fingret är farligt. Kanske bara behöver ta ngn fragmin eller så för att lösa upp den.

Men duuuuu, ska du åka båt till Riga kanske vi kan åka ihop, om det inte blir olika dagar för arbetsfördelningens skull förstås.Bor du i Sthlm? Vi kan väl avvakta och se? Blir det olika dagar får vi väl sitta och guppa på östersjön själva *snyft*

förväntan68 skrev 2008-09-04 12:12:01 följande:
    Svar på #949hej raspberry, (hallonet de låter tufft tycker jag... ha ha)ring vårdcentralen så bedömmer de om du ska in eller inte.Kram
  • Squirl
    Raspberry81 skrev 2008-09-04 11:25:28 följande:
    Hjälp! Jag vaknade vid 7 med ett pekfinger på vänster sida som gör ont och är svullet. Kan jag har fått en propp? Det har inte blivit större sedan dess och har normal färg. Kan man få det i ett finger? (jag slog i handen för 2 dagar sedan men hade inget ont efter det och inget svullet. Verkar konstigt att det svullnar upp efter 2dagar. ) Ska nog gå till akuten.
    Getingstick eller hårstrå under nageln?
  • Raspberry81

Det gör liksom ont och är svullet på den nedre delen av fingret inte toppen. en är nästan dubbelt så tjock som fingret bredvid.

Jag trodde först jag sovit knasigt med handen, för jag har sovit jätteoroligt och vaknat av att jag haft ont i handen flera ggr, men jag trodde att jag legat för länge i samma ställning med handen bara. Min man var sjukt trött vid fem och gav upp, han ställde sig och sa jag åker och jobbar. Jag har virvlat runt som en mindre orkan.

• Squirl

Lika bra att träffa en läkare, du.

• förväntan68
    Svar på #955
    Rspaberry
    Har du pratat med vårdcentralen?( Du kommer nog inte att dö för då hade din man inte åkt till jobbet).
    Jag vet inte exact när vi ska till Riga men kommer att veta senare. Vi ska inte åka båt för det gjorde vi en gång och min man vägrar. Den båten är inte att leka med men det är klart billigare. Fast Ryan Air från Skavsta måste vara ett bra alternativ.
  • Raspberry81

Skavsta är det den utanför västerås?

Jag är ärligt talat lite rädd för att flyga nu när jag tänker på blodproppar, men åt andra sidan var vi utomlands nyss och det gick bra.

Ryan Air är billigt men min erfarenhet är att det är svårt att få tag i en resa till Riga. Jag provade förra ggn, och det mesta var slutsålt.

Jag tar båten eftersom det kan vara lite mindre stressfyllt & som en minisemester för mig själv. Vad var det med båten som inte var bra tyckte din man? Jag har hört fler som tycker den är jobbig. Men min man sov som en stock

VC sa att det antagligen är en stukning eftersom annars skulle hela fingret vara svullet, det är bara svullet från leden och ned. Jag ska avvakta tills imorgon. (när jag tänker efter så hade vi lite väl roligt igår kväll kanske ) Går tydligen vilt till här! men jag kommer inte ihåg att jag gjorde mig illa. Skumt

• förväntan68
    Svar på #958
    Till Raspberry/Hallonet

Hela båten är lite nedgången och vet du att jag vågar inte ta hytt eftersom det blir så instängt och läskigt. Så vi satt uppe på fåtölj och där var det en ström av fulla människor under natten. Men ska du stanna i Riga. Behöver man vila på hotell efteråt eller. Jag har inte bestämt mig om det. Vi flyger annars under dagen.
    Ryan air hade biljetter för 149:- enkel. Sedan har Baltic airline biljetter och Norwegian har biljetter till bra pris.
    Kram
  • förväntan68
    Svar på #959
    till Raspberry
    glömde att säga att denna gång kan vi inte lämna nått åt slumpen. Ninnie och Squirl de klappar sig gott om magen och det ska vi också och alla andra här på tråden som är på gång
Svar på tråden Vi som gör ÄD ute i Europa del 2